Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Depressies & Psychedelica

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Lion
  • Date de début Date de début

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22/4/07
Door dit topic: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 15&lang=nl
raakte ik iet of wat geinteresseerd in depressies & psychedlica.

En aangezien dat dit me wel wat lijkt om beter op in te gaan open ik hier een nieuw topic over.

Zelf heb ik ook last van depressies of heb er alleszins een grote aanleg voor.
Ik ben 21 jaar en weet moeilijk hoe hiermee om te gaan.
Dus nu komen de psychedlica: ik besef meer en meer hoe spiritueel de psychedelica zijn en wil deze dan ook gebruiken om mijn depressies te overwinnen en vrede en geluk in mijn innerzelve te vinden.

Nu is eigenlijk mijn vraag:
hoe spring ik hier al trippend mee om?
Stel dat mijn depressies overhand nemen tijdens een trip, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik die kans gebruik om eruit te leren(wat je zowieso wel doet uit een trip) en het probleem op te lossen?

Groeten, Robby

bij mij was het denk ik meer zo dat ik een lichte aanleg voor depressie had en dat dat na psychedelica te gebruiken steeds meer naar buiten komt, niet tijdens een trip, dan ben ik of te afgeleid of te verbaasd om alles om echt depresief te zijn, maar meer een tijd na de trip dat er een enorm depresief gevoel over me heen komt.

Heb je dan niet dat je tijdens de trip ook slecht gaat omdat die depressiviteit toch naar boven komt?

is mischien een enkele x gebeurt, ik denk dat mijn depressie ergens of door een serotonine tekort word veroorzaakt of dat het door een psychisch iets in mijn ego word veroorzaakt, mischien levert mijn ego een verkeerd zelfbeeld waar mij eigenlijke ik niet blij mee is en stoort dit op elkaar? het lijkt er op dat in een trip mijn ego weg geblazen word en ik dan niet of minder depresief ben of het kan mischien zo zijn dat de stoffen die op serotonine lijken mischien een beetje het serotonine te kort aanvullen. het zijn maar een paar ideetjes en mischien klopt er geen bal van. mischien is er iemand die hier wat meer over kan vertellen?

In het vorige topic zei je ook dat je voorlopig van de psychedelica af bent.
Waarom ga je dan niet verder mèt de psychedelica om je "probleem" op te lossen?

Bij deze wil ik graag het voorbeeld van HeartCore gebruiken in het topic: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... =0&lang=nl

omdat na een trip de depressie eigenlijk sterker terug komt en ik het gevoel heb dat ik eerst een tijd geen dingen meer moet nemen tot het weer goed voelt, ben nu bijna een jaar van de psychedelics af en ik heb geen idee hoe lang dat ik dat nog zo hou, kan een paar maanden zijn maar het kan net zo goed nog jaren duren.

En hoe ga je ermee om tijdens de trip?
Wat doe je om je problemen op te lossen?
In je hoofd bedoel ik dan.

op dit moment doe ik geen drugs, en zit in therapie ( ben er net mee begonnen) denk dat ik nou juist even geen drugs wil gebruiken omdat het voelt alsof ik anders mn depressie, mezelf en de echte wereld een beetje ontvlucht, en ik wil midelen nemen om gelukiger op de lange duur te worden. zoals ik net in een ander topic las nam ik denk ik net als in dat topic de middelen om de juiste reden op een verkeerde manier. mischien komt de depressie daaruit en moet ik eerst weer in contact met mezelf, mijn spiritualiteid en de middelen komen. ik heb eigenlijk nog niet helemaal een duidenlijk idee van wat ik nu eerst moet doen maar werk er wel aan om dit te krijgen en langzaam begint het te vormen.

in een trip hoefde ik er niet mee om te gaan omdat ik dan nergens last van had.

Ik herken deze depressies inderdaad wel, vooral na gebruik van drugs komt het venijnig terug. Ik ervaar dan een soort leeg gevoel, en kan me er niet toe zetten iets te gaan doen. Een beetje alsof je het leven als 'doelloos' beschouwt. Maar bij mij is het maar mild, en ik ben geneigd dit op te lossen met cannabis. Het probleem is alleen wel dat wanneer ik nou eens echt stop met het roken van wiet, die depressie waarschijnlijk keihard terugkomt.

Maarja op de korte termijn werkt het prima, althans voor mij^^

Mijn vriendin heeft ook soms een moeilijke jeugd gehad, als ik met haar trip nemen we beidde maar een half portie mexicaanse(thee). Als ik meer neem kan ik niet meer communiceren en als zei dat doet moet ze in een keer teveel shit verwerken. Door goede voorbereiding heeft ze wel veel geleerd over haarzelf en heeft het geholpen dingen te verwerken. Ik zou zeggen dat men men eerst een aantal keer een half portie mexicaanse neemt en heel langzaam gaat opbouwen.

Ik moet hierbij zeggen dat ze geen last heeft van depressie of depressieve buien maar voor bepaalde gevoelens wel gesloten was.

op korte termijn werkt sinichuiche wel om me iets meer relaxt te worden als ik enorm pissig ben maar een tijdelijke oplossing is niet echt iets wat ik zoek. vaak lig ik gewoon de hele dag wat op de bank films te kijken die ik al 20 x gezien heb. opzig wel een goed idee van me geweest om weer terug naar het psychonauten forum te gaan want ik was hier ook al sinds augustus ofzo niet meer geweest en heb nu al een paar ideën opgedaan en dingen gelezen die me weer een positievere insteling geven :)

ik heb vaker gelezen dat psychedelica voor therapeutisch gebruik of redelijk lage dosseringen vereisen (zoals bij jullie) of dat ze 1 x een enorm hoge dossis nodig hebben waar in alles in 1 x verwerkt word.

VerusDeus a dit:
Ik herken deze depressies inderdaad wel, vooral na gebruik van drugs komt het venijnig terug. Ik ervaar dan een soort leeg gevoel, en kan me er niet toe zetten iets te gaan doen. Een beetje alsof je het leven als 'doelloos' beschouwt. Maar bij mij is het maar mild, en ik ben geneigd dit op te lossen met cannabis. Het probleem is alleen wel dat wanneer ik nou eens echt stop met het roken van wiet, die depressie waarschijnlijk keihard terugkomt.

Maarja op de korte termijn werkt het prima, althans voor mij^^

Je hebt het over depressie na het gebruik van drugs, maar drugs is natuurlijk een erg algemene term... Gaat het je hier om geestvernauwende of geestverruimende drugs? Ik kan me namelijk heel goed verschillende depressies voorstellen bij beide soorten.

Neem als voorbeeld geestvernauwende drugs kunnen ervoor zorgen dat je je uitgeput voelt. Veroorzaakt door overmatig gebruik, waardoor je niet tevreden bent met hoe je je leven leid etc... :arrow: Depressie

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen psychedelica gebruiken en opeens beseffen dat ze hun leven niet leiden zoals ze zouden willen. Stel dat je niet zomaar je leven aangepast hebt op de manier zoals je zou willen, dan kan je ook best depressief worden.

Ik ben een paar jaartjes geleden wel eens flink depri geweest, maar die periode is gelukkig voorbij. Ik denk dat je in jezelf moet geloven en met een goeie wilskracht en een goeie instelling laat je je niet zomaar depressief worden. (Ik weet het, dat is makkelijk om te zeggen als je nergens last van hebt)

skoeip a dit:
kijken die ik al 20 x gezien heb. opzig wel een goed idee van me geweest om weer terug naar het psychonauten forum te gaan want ik was hier ook al sinds augustus ofzo niet meer geweest en heb nu al een paar ideën opgedaan en dingen gelezen die me weer een positievere insteling geven :)

Welcome back trouwens :wink:, is inderdaad alweer een tijdje geleden...

skoeip a dit:
ik heb vaker gelezen dat psychedelica voor therapeutisch gebruik of redelijk lage dosseringen vereisen (zoals bij jullie) of dat ze 1 x een enorm hoge dossis nodig hebben waar in alles in 1 x verwerkt word.

In mijn geval heb ik niet veel aan een lage dosering, dan komen de problemen niet boven water. Pas bij een hogere dosering komen de echte innerlijke angsten naar buiten, en pas dan kan ik er ook echt iets mee.
Dit is natuurlijk heel persoonlijk, bij iedereen ligt het anders.

Je zegt: Pas dan kan ik er iets mee..
Wat kan je er dan mee?
Hoe verwerk je dit?
Want het is toch niet "plezant" om al die problemen voor je neus zien op te duiken, al die angsten, ...

Zie het zo... Hoe kan je een probleem oplossen als je niet de wortel van het probleem kunt vinden? De ware oorzaak, niet alleen het topje van de ijsberg.

In het dagelijks leven zie je eerder alleen het topje van de ijsberg, het gevolg dat er iets niet goed zit. Met het gebruik van een flinke dosis psychedelica, komt de ware aard van het probleem naar boven. Zo erg dat je niet anders kunt dan het "inzien" van de kern van hetgeen wat mis is. Pas als ik dit inzie, dan kan ik daarna mijn leven veranderen.

Edit: Ik heb ook nooit gezecht dat het plezant is. Sterker nog, het kan soms vreselijk zijn. Maar nog pijnlijker is om de ware aard van het probleem te ontkennen, of het weigeren het in te zien, want dat versterkt nou juist de depressieve gevoelens.

ik kreeg net (5 minuten geleden) van een vriend 2 grote trichsereus cactussen aangeboden die hij graag met me deze zomer wou gaan opeten. dit zou dan waarschijnlijk een redelijk hoge dossering zijn, mischien is dit een goed moment om te kijken wat het naar boven brengt, maar mischien werkt het ook de andere kant op... wat denken jullie? uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf kiezen maar een beetje input kan geen kwaad natuurlijk :)

skoeip a dit:
ik kreeg net (5 minuten geleden) van een vriend 2 grote trichsereus cactussen aangeboden die hij graag met me deze zomer wou gaan opeten. dit zou dan waarschijnlijk een redelijk hoge dossering zijn, mischien is dit een goed moment om te kijken wat het naar boven brengt, maar mischien werkt het ook de andere kant op... wat denken jullie? uiteindelijk moet ik natuurlijk zelf kiezen maar een beetje input kan geen kwaad natuurlijk :)

Ik denk dat het erg lastig is om je een gegrond advies te geven. Wij weten te weinig van de werkelijke problemen, en de ernst van de situatie. Stel jezelf de vragen: Wat wil ik hiermee bereiken? en Ben ik er klaar voor?

Entheonaut a dit:
Zie het zo... Hoe kan je een probleem oplossen als je niet de wortel van het probleem kunt vinden? De ware oorzaak, niet alleen het topje van de ijsberg.

In het dagelijks leven zie je eerder alleen het topje van de ijsberg, het gevolg dat er iets niet goed zit. Met het gebruik van een flinke dosis psychedelica, komt de ware aard van het probleem naar boven. Zo erg dat je niet anders kunt dan het "inzien" van de kern van hetgeen wat mis is. Pas als ik dit inzie, dan kan ik daarna mijn leven veranderen.

Edit: Ik heb ook nooit gezecht dat het plezant is. Sterker nog, het kan soms vreselijk zijn. Maar nog pijnlijker is om de ware aard van het probleem te ontkennen, of het weigeren het in te zien, want dat versterkt nou juist de depressieve gevoelens.

Ik ga ermee akkoord.
Ik begrijp ook wat je wilt zeggen en zo heb ik het nog niet bekeken, sorry hiervoor.

De laatste tijd doe ik heel wat extra research over trippen en het echte doel ervan, aangezien er op tv een programma genaamd "Celebrety SHock". In dit programma komen 2 mensen een ganse week in aanraking met Ayahuasca om zo hun innerlijke problemen op te lossen.

Maar het enige wat ik weet van trippen uit eigen ervaring is de hallucinaties, zowel goed als slecht. M.a.w.: ik weet niet hoe het "spritueel" te moeten gebruiken. Het respect ervoor heb ik, ook voor mezelf. Maar niet de kennis om uit een trip problemen op te lossen.
En ik moet toegeven dat ik ook problemen heb. In welke mate weet ik zelf niet.

Retour