Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Brit flipt na paddo's in Amsterdams hotel

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Cesco
  • Date de début Date de début
Ik vind het nog niet eens zoeen slecht idee op de shops uit de binnenstad te halen van grote steden. De echte psychonauts vinden ze inderdaad toch wel maar die commerciele coffee- en smartshops zijn vooral in Amsterdam alleen op toeristen gericht. Zelfs met voorlichting weet ik niet of veel van deze mensen wel weten wat ze doen of een geschikte houding hebben om dit te doen.

Ook mensen op deze site willen gebruik van wiet en andere psychedelica vaak bagataliseren alsof het niets voorstelt en ongevaarlijk is met argumenten dat bijvoorbeeld alcohol toxischer is. Maar zoals Leary ook vergat te vermelden 'Before you go to heaven you may go to hell first' Het blijven sterke middelen die de juiste set en setting nodig hebben om het beoogde effect te behalen.

Een triplounge is ook zeer vet ja :D ik zie het al helemaal voor me :P

In de Concious dreams in de kerkstraat hebben ze volgens mij ook zo'n Lounge achterin de shop. en juist die lounges zouden voor een perfecte set en setting kunnen zorgen, mits met een juiste begeleider die ook de doses bepaalt ect, zo dat trippen meer als een workshop/ritueel word voorgelegd.

Maar ik ben bang dat de CDA ect, weer roet in het eten gaat gooien.
Maar je weet het nooit, al kom je met een goed plan aanzetten, misschien dat je andere partijen kan overtuigen..

Ik kan mischien wel voor de verspreiding van de folders zorgen.
ben normaal verantwoordelijk voor de distributie van een uitgaansmagazine dus we zouden makkelijk die folders kunnen meegeven.

Misschien kunnen daar in ieder geval énkele ongelukken mee voorkomen worden.

Er zijn ook maar enkele ongelukken dus dat zou een mooi streven zijn.

M.i. echter zul je enkele incidenten nooit kunnen voorkomen:

Hoeveel mensen sterven aan:

- ski vakanties
- skidiving
- scubadiving
- weetikwatvoordiving
- bergbeklimmen

Wanneer hebben jullie voor het laatst een discussie horen voeren over het verbieden van 1 van deze vrije tijdsbestedingen? Op het moment dat er echt actie nodig is ben ik 200% beschikbaar, ligt er een concreet wetsvoorstel of whatever. Maar ik denk dat het wel zal loslopen en ik heb zelf besloten om me niet meer gek te laten maken.

*kijkt achterom naar een aantal overvloedig fruitende Amazone cakes*

Love/peace
Hc

hmm ik zou wel nog een zaakje oprichten "Rent A Sitter" :p

'Rent a sitter' is geen slecht idee. Wat het Amsterdamse bos betreft, ja, je zou op de website enkele routes kunnen beschrijven naar de groene gedeeltes in de buurt, inclusief tramnummers en zo.

Ja, een hotelkamer is inderdaad niet perse een verkeerde set & setting, zeker als de toerist een en ander goed voorbereid.

De vraag blijft wel hoeveel animo er blijft voor een sjamanistische benadering van psychedelica. De meeste Britten willen gewoon zuipen, blowen en naar de Wallen, en knallen daar ook nog maar voor de fun een bakkie paddo's achteraan. Een Amerikaanse vriend at paddo's en ging een bioscoop in. Het is voor veel toeristen vooral het doel om een zo gek en wild mogelijke ervaring op te doen, want dat is wat Amsterdam voor hen symboliseert, niet het ontmoeten van zelftransformerende machine-elfjes, de Godin of het Logos. Als je je hotelkamer kort en klein slaat heb je tenminste iets te vertellen als je weer thuiskomt (kunt foto's laten zien en jezelf even Hunter S.Thompson wanen). Maar het je God gevonden IN AMSTERDAM, dan heb je het potentieel van Amsterdam niet benut. Het ligt denk ik meer aan de gekte van Amsterdam (en de kloof tussen A'dam en de rest van Europa) dan aan het gevaar van psychedelica. Daarom zullen juist daar dit soort ongelukken blijven gebeuren.

Hm, wordt deze thread het zoveelste onrealistische plan van een groep dromerige stoners?

En wat het aantal smartshops in Amsterdam betreft, daar doe je niks aan. Waar vraag is, zullen aanbieders zijn.

Hm, wordt deze thread het zoveelste onrealistische plan van een groep dromerige stoners?

Hoe kan een droom nou onrealistisch zijn?

Ik zie een groep Nederlanders die elkaar beter begrijpt

mja ik sta achter jullie hoor, maar ik kan enkel van de andere kant van de grens toekijken en hopen dat jullie blijven die fantastische dingetjes verkopen :)

Retour