Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Bijna in slaap bij Xtc... :s

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HappyMind
  • Date de début Date de début
Pinealjerker a dit:
Conclusie: als de hoeveelheid MDMA in dit tablet werkelijk één E
vertegenwoordigt, heb ik duidelijk meerdere E's nodig om een
piekervaring te beleven die mijn normale nuchtere piekervaringen
evenaart. Misschien komt het wel omdat ik door mijn paddo-ervaringen,
en mijn verleden van meditatie, yoga etc., heel wat diepere ervaringen
gewend ben dan de algemene MDMA high. Een kennis uit de VS raadde aan
om er een halve gram gedroogde paddo's bij in te nemen, maar ik
vermoed dat ik eerst eens een wat hogere dosis MDMA moet proberen.

Dit is waarom ik niet de moeite neem om een lage dosis MDMA in te nemen.
Ook al eet je 10 pillen van lage kwaliteit, kom je nog niet in de buurt van de echte MDMA ervaring. Er zit dan misschien wel MDMA in, maar de rotzooi waarmee het word versneden verpest de "psychedelische" ervaring.
Ik raad je echt aan om goeie MDMA kristallen te zoeken, of goeie pillen van tegen de 200 mg per stuk. Dat is echt een wereld van verschil :wink:

Degene van wie ik dit heb (al langere tijd een kennis), schijnt zelf bekenden te hebben die bij de productie betrokken waren. Er zou behalve MDMA enkel vulmiddel in moeten zitten.

Ja, pure kristallen zou mooi zijn. Maar deze pilletjes kan ik toevallig voor een licht prijsje afnemen. :)

Als je pure MDMA kristallen neemt, hoeveel gram heb je dan nodig voor een extatische "trip" te beleven?

kan van veel dingen afhangen, maar je gewicht in kg x 2, en dat getal in mg nemen lijkt me voldoende.. dus als je 75kilo weegt, 150 mg. Voor regelmatige gebruikers zal het anders zijn, maar die zullen dat al weten.. Vooral met vertrouwde mensen kan het heel therapeutisch werken.

> Vooral met vertrouwde mensen kan het heel therapeutisch werken.

Dat is het gebied waar ik vooral in geïnteresseerd ben. Maar hoe zit het met de depressie in de dag(en) er na? Stel dat je het neemt met iemand met wie je samenwoont, helpt de depressie daarna dan niet al het therapeutische voordeel weer om zeep?

Overigens had mijn (milde) dip op dinsdag en woensdag wel duidelijk aanwijsbare redenen. Mijn winkel had bijvoorbeeld toevallig juist op dinsdag heel weinig klanten, en ik had aanvaringen met mensen die mijn grenzen aan het overschrijden waren (inclusief de MDMA leverancier die mij schijnbaar wel eens in een knuffelstemming wil meemaken, mijn huisbaas die zomaar even beslist om de buitenkant van mijn winkel een andere, extreem burgelijke kleur te geven, en de schilder die een aantal planken BOVENOP mijn oudste Cannabis plantje plaatste, RIP, en een deel van mijn Morning Glories beschadigde). Om over het weer nog maar te zwijgen.

Ik weet niet, heb nu al een aantal keer MDMA gehad in verschillende settings (feestje binnen, feestje buiten, overdag, 's avonds, thuis op de bank met 2 vrienden) maar heb nog nooit iets gemerkt van een dip na de tijd.

Ik moet toegeven dat ik ook niet heel makkelijk te "dippen" ben, omdat ik meestal wel overal het positieve van kan inzien, maar ik heb zelfs nog nooit ook maar iets richting een dipje gevoeld na de tijd.

Even ter setting info, ik probeer maximaal 1 keer per maand MDMA te doen, en het meeste wat ik gehad heb is 180mg met 80mg en na uurtje nog 100mg. Probleem is echter dat ik nog nooit MDMA gehad heb zonder onder invloed te zijn van iets anders. Zo heb ik bijna altijd wel iets snels op, en ik heb ook een aantal keer MDMA in combo met 2CB gehad (wat overigens best OK is, mocht je je MDMA gevoelens willen uitbreiden met visual heaven).

Misschien dat het ook komt omdat ik in de 2 of 3 dagen na mijn MDMA gebruik altijd 5-HTP slik (trypto mag natuurlijk ook) om mijn serotonine niveau's weer wat te boosten.

Waarom had ik ook alweer gereplied, ohja, om te zeggen dat ik nog nooit een MDMA dip heb gehad, en me eigenlijk afvraag hoe andere mensen zich dan voelen naderhand. Is de dip wellicht gedeeltelijk placebo? Of is de dip er omdat je de gevoelens die je op MDMA had mist (psychisch) of juist lichamelijk omdat je serotonine levels helemaal fuxored upzored zijn? Thoughts any1?

Ik merk wel dat ik een beetje lusteloos ben de volgende dag, maar als je goed voor jezelf zorgt scheelt het al veel. Veel voorkomende verschijnselen zijn snel geirriteerd zijn, nergens zin in hebben, en minder plezier beleven aan dingen. Dat laatste is vooral het contrast met hoe leuk je het tijdens de trip wel niet gehad hebt.

Verder had een vriend van me na twee doses van 250 mg (het zal niet geheel puur geweest zijn, zeg 80%) met 3 uur ertussen, trouwens zijn eerste keer, de volgende dag nergens last van. Hij voelde zich zelfs nog een aantal dagen vrolijk en vol energie. Ik had wel last van een dipje. Het punt waar ik me nog het meest aan erger is de kaakactiviteit (constant keihard op je eigen tanden bijten en knarsen). Dit zorgt bij mij voor veel ellende na de trip en de volgende dag, en het herrinnert me constant aan de downside.

Haha, jah, ik had me na de eerste keer MDMA toch een spierpijn in mijn kaken de volgende dag. Laatst voor het eerst MDA gedaan en zelfde probleem weer en wederom te stom geweest om kauwgom mee te hebben. Gelukkig was ik na 3 mensen vragen een kauwgommetje rijker, welke ik dan ook de hele nacht door uitgekauwd heb. Hierdoor veel minder last dan normaal. Kauwgom is trouwens niet zo lekker meer na 6 uur intensief derop knagen :).

Ja, goeie tip van die 5-htp/L-tryptofaan. Ik heb om die reden wat meer bananen gegeten. Rhodiola helpt ook het serotonine-niveau in de hersenen op te vijzelen.

Last van tandenknarsen had ik gelukkig niet. Maar ja, ik was door al dat liggen dan ook heeel ontspannen.

Ik denk dat de bekende post-XTC dip in grote mate versterkt wordt door gebrek aan slaap en een verstoord dag/nacht ritme.

Het is weekend!!!!!!! :D

Nieuw tripverslag.

Dag: Vaderdag! :)

Wie: vader (ik) en moeder

Ervaring participanten: Voor mij was dit de tweede MDMA sinds vorige week maandag (daarvoor één keer in 1999 en één keer in 1993). Voor moeder de eerste keer (maar die heeft wel ervaring met paddo's). Dit keer heb ik een ander tablet genomen, die veel sterker bleek te zijn. Overige participanten: twee jongens van 5 en 8.

Set & setting: Ik had die middag een baby-konijntje gered uit de kaken van een huiskat. De sfeer was dus erg goed, en de zon scheen regelmatig. Inname van half tablet om 18:00 uur, inname tweede helft om 18:30. Moeder had geen zin om te koken, dus gingen we naar het vegetarisch restaurant van de Transcendente Meditatie beweging. Niet zo'n goed idee, want het was niet naar binnen te krijgen die drap, waardoor we na drie happen al vroegen om een doggy-bag. Daarna met de kiinderen buiten gespeeld, dat was dolle pret. Zowel ik als de kinderen gingen uit hun dak. Moeder liep met een grijns aan bloemetjes te ruiken en de konijnen te aaien. Toen de MDMA net insloeg (in het restaurant) was ze even onrustig geworden, maar dit sloeg al snel om in een rustige vrolijkheid. :rolleyes: Ook zij vond MDMA erg leuk, maar niet zo indrukwekkend als psilocybine.

Zonder veel moeite of gek gedrag de kinderen naar bed gebracht, Foreign Landscape van Gandalf opgezet, en maximaal gechild tot 21:00 uur waarop ik er nog een halfje achteraan gooide, en verder gechild. Rond 1 uur 's nachts merkte ik dat het in slaap vallen wat moeilijk ging, dus maar een pluk wiet gerookt, een half uur naar de hallucinaties gekeken en (in het donker) het baby-konijntje dat nu op mijn buik lag geaaid, en toen in slaap gevallen, hoewel vrij lastig door de kramp en trillingen in mijn kaken.

Moeder is het goed bevallen. Zei zelfs dat ze nu ook wel weer eens paddo's wil proberen (haar laatste keer enkele jaren terug was een bad trip geweest, en de dag na die bad trip ontmoette ze 'toevallig' de man op wie ze jarenlang 'verliefd' zou zijn). Uiteraard hebben we hierover heel wat bijgepraat gisteren.

Volgende ochtend half 7 op! Ja ja, 's avonds een vader, 's ochtends een vader. Om tien uur een gesprek gevoerd met directeuren van een winkelketen, en zit nu weer in mijn winkel, en heb in tegenstelling tot de vorige "day-after" al weer een flinke omzet. Ik voel me super; alles behalve suf of prikkelbaar.

Heel jammer, maar het baby-konijntje dat ik gered had, en 's nachts zo'n diepe vertrouwensband mee opgebouwd had, is vanochtend toch bezweken.

Ik heb nu nog één pil, en die bewaar ik voor een psychedelisch feestje aanstaand weekend. Dat zal dan een experiment worden van 1 XTC plus een halve gram droge paddo's.

Geeuw, hmm, toch wel een beetje moe nu.

En heeft iemand misschien een kauwgompje voor me?

jaaaa..
the 2 days after..
een dipje.., wel enigszins
ben iets prikkelbaarder, kan minder hebben van mensen om me heen
maar dat is niet echt iets waar ik me aan stoor, of dat anderen zich dan aan mij storen. :- )

en van die kaken..
heb dat ook gehad, zeker toen ik er net mee begon.
probeer toch je kaken gewoon te ontspannen
niet gaan kauwen
ook geen kauwgom nemen, daar ga je juist weer extra van kauwen

gewoon eventjes goed focussen op die kaakspieren
nu let ik er niet eens meer op
en ik kauw bijna nooit meer! :- )

Bij mij hangt het er erg vanaf of er een dipje komt of niet. Als er de volgende dag veel stress is dan merk ik dat ik een stuk labieler ben dan normaal, ik heb dan soms ook last van huilbuien enz. Maar gelukkig heb ik nog niet zo vaak stresssituaties de dag daarna gehad en als alles gewoon rustig en normaal is dan loop ik nog twee dagen op wolkjes :D.

Retour