Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Krix a dit:Au passage pour la mortalité du LSD, je ne suis pas un expert alors sur ce point je ne m'avancerais pas trop, mais il me semble que justement de par leurs propriétés les "perturbateurs neuronaux" (traduisez la famille des hallucinogènes) ont des modalités qui font qu'ils est concrètement difficile d'atteindre leurs doses létales.
Ghikal a dit:Calmons nous. La dangerosité physiologique d'une drogue peut s'exprimer par son indice thérapeutique, c'est à dire le rapport de sa dose létale sur sa dose efficace. Pour le LSD et la psilocybine, c'est un fait scientifiquement établi que l'indice thérapeutique est très (très) élevé. Pas de risque de mourir d'overdose à la dose même supraefficace de 500µg.
The results of the study indicated a cardiotoxic effect of psilocin, manifested by functional and structural changes in cardiomyocytes and coronary arteries.
A case is described of Psilocybe intoxication in an 18-year-old man resulting in Wolff-Parkinson-White syndrome, arrhythmia, and myocardial infarction.
Lysergic acid diethylamide (LSD) and psilocybin
Their mechanisms of action are complex with various agonist, partial agonist, and antagonist effects at serotonergic, dopaminergic, and adrenergic receptors.2
The adrenergic effects of these drugs are usually mild and can give rise to general sympathetic arousal leading to dilated pupils, tachycardia, hypertension, and hyperreflexia. Although cardiovascular complications are rarely serious, supraventricular tachyarrhythmias and myocardial infarction have been reported. Changes in serotonin-induced platelet aggregation and sympathetically induced arterial vasospasm may have been contributory factors leading to the onset of myocardial infarction.
Jhi-dou a dit:Tous les hallucinogènes ne sont pas aussi safe...par exemple, l'AMT ou le 5-meo-AMT, ou encore les Nbomes (25c et surtout 25i). Les décès sont constatés avec des dosages "normaux".