Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

wiet en alcohol

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion KornieBoeBoe
  • Date de début Date de début

KornieBoeBoe

Banni
Inscrit
21/10/04
Ik vindt dit eigenlijk een van de grootste zever
in veel landen is wiet verboden
maar alcohol mag wel overal
maar als je kijkt wat alcohol met je lichaam doet
en wat wiet doet
zie je dat alcohol veel schadelijker is
want alcohol is een hard drug
en wiet een softdrug

het enigste verschil is dat alcohol in onze maatschapij algemeen aanvaard is

maar wiet niet

Dikke zever vindt ik dat :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

een veel gevoerde discussie onder blower's
de huidige nederlandse lampe wiet is geen soft drug maar een hard drug waar je zowel lichamelijk als geestelijk zwaar veslaafd aan kan raken. Ik wil niemand zijn of haar pleziertje ontzeggen en steek ook graag een blowtje op.
Maar om eerlijk te zijn vind ik dat drank net als andere drugs of volledig legaal of volledig illegaal gemaakt moeten worden ;-)

Volledig legaal
ik bedoel ik blow al eens een jointje
al 5 jaar aan een stuk
maar ik heb nog nooit iets anders gebruikt
(buiten dan spullen zoals ze in de shop verkopen)
dus als je jezelf kapot wilt maken is het toch je eigen fout

een veel gevoerde discussie onder blower's
de huidige nederlandse lampe wiet is geen soft drug maar een hard drug waar je zowel lichamelijk als geestelijk zwaar veslaafd aan kan raken.

Onzin. De hasj van vroeger was veel sterker als menig wietje van tegenwoordig. :lesson: Over een lichamelijke verslaving wil ik nog helemaal niet spreken. Ik geloof niet dat deze er is. Psychish o.k., maar lichamelijk ?? :idontknow:

Verder is wiet een natuurprodukt, wat al eeuwen gebruikt wordt door de meest uiteenlopende bevolkingsgroepen en waar nog nooit een dode door is gevallen, in ieder geval niet door gebruik. Overmatig alcoholgebruik kan dodelijk zijn, maar alles waar te voor staat is niet goed, behalve tevreden.

Een tevreden roker is geen onruststoker, dus rook met je verstand en met mate(n) !!

tis maar net wat je onder lichamelijk verstaat. Angst is bijv een psychisch iets, maar angstzweet? Het kan wel dat als je stopt met blowen je de eerste dagen goed zweet. Is dit dan nogsteeds een geestelijke verslaving? :think:

wel ik ben een tijd gestopt omdat het me te duur werdt
en ik had geen probleem met de stoppen
echt niets geen fysieke of mentale problemen
:sunflower:

Lichamelijke afkickverschijnselen van weed !! I don't think so, ik stop elk jaar als ik op vakantie ga en was nu ook weer eventjes gestopt en t enige wat er verandert is dat je niet meer zo snel inslaapt en bij mij ook dat ik de eerste dagen enge dromen had... Maar beide gaan ook weer over !
Stoppen met roken daarintegen is vele lastiger... maar ook dat overleef je wel ! :grin:

Ook dat roken moet je lukken, ben in 1 x gestopt, zonder hulpmiddeltjes, blow welk nog elke avond een jointje.

Succes !

maar die enge dromen zijn dan
toch weer mentale afkick verschijnselen
dus mja
ik denk hook dat het afhangt van persoon tot persoon

je hebt mensen die ook niet snel aan iets verslaafd geraken
net zoals roken
ik rook wel eens mee maar
koop zelf nooit sigareten
heb ook nooit behoofte om te roken alleen :idontknow:

Klopt niet helemaal. Als je blowt, gaat je REM eraan. Door het blowen slaap je dus oppervlakkiger, en droom je dus niet. Als je niet blowt, slaap je dieper en droom je.

Dit heeft echter niks te maken met lichamlijke ontwenningsverschijnselen, maar destemeer met je REM-slaap.

Als iedereen flink zou blowen zou de wereld een stuk zachtaardiger zijn dan als iedereen flink zou drinken. Waar of niet? :dancing:
En de beste muziek is onder invloed van drugs gemaakt. :drum: Aan alcohol heb ik nooit veel als ik artistiek bezig ben.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Heb nog nooit een ruzie meegemaakt in een coffeeshop, in de kroeg echter meerdere malen, tot vervelens toe !

Heb ook nog nooit gehoord dat iemand overleden is door wiet, alcohol echter heeft het leven gekost van mijn opa.

Ik lust ook graag een pilsje, ben ook vaak genoeg dronken (geweest), echter ik ken wel degelijk de negatieve gevolgen van alcohol, en tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar blowen. Niet daar hier geen negieve kant aan zit, echter niet zo veel als bij alcohol.

Retour