Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Wie heeft er weleens opium gesmoked?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Brugmansia
  • Date de début Date de début

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2/11/06
De thread over kweek van de papaver was er al. Maar wie kan me vertellen wat het is om een echt zalige opiumroes mee te maken?

Wil het wel een keer proberen. /Leest mee.

ik heb nog wel eens zelfgeoogste ongezuiverde opium gerookt.
het was niet veel, grensde aan placebo effect maar was wel chill.

Ik heb ook een aantal keer zelfgemaakte opium gerookt, ook dat was lastig bepalen of het meer dan een placebo effect was. Maar ik denk van wel, een algemeen welbehagen viel over me heen en de rook was lekker zoet. Praten ging iig niet moeilijker dan normaal.

Daarnaast heb ik ook eens poedervorming opium (zeer oud product, was vroeger verkrijgbaar bij de apotheek) proberen te roken, maar dat bleek onpraktisch. Een paar honderd milligram in een beetje ranja (goor!) deed wel 'iets'. Redelijk ondefineerbaar vond ik het. Een flink wat grotere dosering een paar dagen later had het gevolg dat ik ziek-als-een-hond lag te rillen in mijn bed met een emmer ernaast. Brr.

Als ik het zakje zie draait mijn maag nog om.

'tis niet mijn ding.

phalaris a dit:
en de rook was lekker zoet.

inderdaad! veel effect was er niet maar het was alleszins wel lekker qua smaak

werd er heel ziek van de volgende dag. Enne het is best raar want je bent wel wakker maar het voelt alsof je droomt. En je voelt ook geen pijn dus dat is echt bizar. Visuals en dromen zijn wel zalig en hmm :D opiumm
Deed het niet vaak. Ook omdat ik het echt té vaag vond. Alsof je in een pluche schelp zweef van zijde rook weetje wel.. Ideaal voor als je lichamelijke pijn klachten heb.

Dosis moet je echt mee uitkijken. Morfine kan je doden. Is veel info over te vinden op internet vooral de geschiedenis dat is echt intressant. Nederland en Engeland zijn er rijk mee geworden. Hong Kong was de prijs voor de engelsen van de 2e opium oorlog. :D

Te gek, je hoort je schatjes nooit meer mekkeren! Mét hard drugs ook goed voor uw kind. 8)
soothingsyrup.jpg

Toen hadden ze nog iets béters, heroine. 100 maal sterker dan morphine en je werd niet verkouden. Bayer wist niet dat het verslavend was en toen dat dus bekend werd kwam asprine.
heroincough.jpg

Ik heb wel eens gelezen dat het klimaat in nederland te koud is om goede kwaliteit te krijgen maar weet niet of deze informatie juist was.

JosVU, Heroine en morfine hebben geen entheogenen effecten.

Opium schijnt zeer visueel en sterk dromend te zijn, talloze wereldkunstenaars, picasso en wie al niet meer rookte het.

De Islamitische wereld en China hun versieringen van bouwwerken komen van opium waarnemingen af. Tapijt versieringen ook.

Het klinkt mij in de oren als een echt rijke culturele plant waarvan alle drugs de basis zijn, de drugswet heet immers ook de opiumwet. Een eigen cultuur en tot in de verste oudheid verspreid.

Ben er eigenlijk erg nieuwsgierig naar.

Brugmansia a dit:
Opium schijnt zeer visueel en sterk dromend te zijn, talloze wereldkunstenaars, picasso en wie al niet meer rookte het.

De Islamitische wereld en China hun versieringen van bouwwerken komen van opium waarnemingen af. Tapijt versieringen ook.

Het klinkt mij in de oren als een echt rijke culturele plant waarvan alle drugs de basis zijn, de drugswet heet immers ook de opiumwet. Een eigen cultuur en tot in de verste oudheid verspreid.

Ben er eigenlijk erg nieuwsgierig naar.

Dat lijkt mij ook erg interessant aan Opium.
Maar er zijn ook een hoop mensen die de effecten van Opium erg tegen vonden vallen.
Ze waren enkel een tijd duf / zwaar stoned en that's it.

Jammer dat Opium zo verslavend is.

Je word er ontiegelijk lauw van op een hele lekkere manier :D
Toch lijkt het me wel weer eens rielekst, ik weet niet meer wanneer nou het seizoen was voor papavers, maar er is een biologisch centrum hier wat: De Papaver heet en 3 keer raden wat daar in de buurt groeid? :mrgreen:

Dat lauwe inderdaad, beetje dobberend op een band in een warme oceaan.

Hoe vaak heb je het gesmoked Space? Krijg namelijk helaas de indruk dat je het moet leren herkennen voordat je ook de werking van de droomwereld ervaard. :sad:

My first smoke of O, some years ago now, reminded me of nothing so much as the first time I got stoned on pot. I grinned a lot. I snuggled with a friend as we watched TV. The best thing about an O stone is the lack of paranoia, and it's a stunning sex drug which can prolong orgasm, etc. It's also a great painkiller, given its history of legitimate prescription that's hardly surprising.

http://www.erowid.org/chemicals/opiates ... _faq.shtml

Wiet laat je de eerste 10 keer ofzo ook niet toe tot de sterke gedachtenwereld, blowen veranderd sterk in de jaren na je eerste joint ooit.

Ooit eens een gast op DHP forum horen zeggen dat hij het zeker zeer psychonautisch en reizend vond, maar hij rookte het 3 weken lang elke dag. Heeft wel kunnen stoppen, wel 3 dagen moeten ontwennen.

Toch wel jammer als O pas na meerdere keren zou aanslaan.

Gewoon zorgen dat je goede schone Opium hebt (op internet is te vinden hoe je het kan maken) en genoeg roken, dan komt het vast allemaal goed.
Misschien moet je het niet alleen roken maar ook een thee'tje ervan zetten en dit gelijktijdig opdrinken?

Ik ga het ongeveer over een paar weken proberen, zal wel een verslagje maken :wink:

Mocht je aan papaver bollen kunnen komen... op dit forum was iemand die ze heeft weten te bemachtigen, zie alhier wat tips: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?p=387892#387892

Ben benieuwd hoe het roken van opium is.
De thee is dus min of meer te vergelijken met cannabis, alleen worden je problemen veel meer weggedrukt. Althans dat is wat de topic-opener van bovenstaande verwijzing voelde. (en nee, ik heb geen idee wie de topicstarter is... :wink: :twisted:).

Retour