Er dient een maatschappelijk dienstplicht te komen voor jongens en meisjes van tussen de achttien en éénentwintig jaar.
De toetreding van nieuwe staten als Turkije moet aangemoedigd worden.
Naast Turkije dienen zeker ook andere Europese lidstaten zo snel mogelijk, binnen de gestelde voorwaarden, voor aansluiting bij de EU in aanmerking te komen.
Sinds de Fortuyn-revolte zijn we weer snel terug bij af gekomen. De politiek is weer saai en kleurloos
De enige uitweg is een bezem door de bestaande politiek te halen
Even later...
Burgers correcten verantwoordelijk met hun vrijheid omgaan, waarbij de Nederlandse wet- en regelgeving het uitgangspunt is.
Dit pik er maar zo even snel uit wat toch zèèr gevoelige punten zijn waar een breedvoerige nuance voor komt kijken, en waar V&V een nauwstaand standpunt even laconiek inneemt.
De beleidsmaker zijn van behoorlijke maatschappelijke klasse en ondernemen komt vaak in hun geschetse gezag voor. Zo'n model draagt nou niet bepaald een fundering in zich waar geestelijke waardes hun grondvesten in vinden.
Ik kan veelal ook een terugkoppeling maken met de VVD gezien de toch wel liberale opperingen die hun visie uitdrukt. En met die partij heb ik nauwelijks overeenstemming binnen m'n diplomatieke gedachtengoed.
Ik lees verder niets over pensioen, rechten van werknemers, het justitie en politie apparaat, en concrete voorbeelden en invulling van begroting om die hoge levensstandaard draagvlak te geven.
Globalisering ligt er mij er eveneens iets te dik bovenop, dat riekt naar een achterban met multinationals die door het verbonden marksegment de mogelijkheid krijgen om hoge omzetsnelheden te draaien. Turkije is uiteraard een verlengstuk naar Irak, waar de olie nauw aan het oppervlak ligt.