Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Voor de Wilders fans

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion HeartCore
  • Date de début Date de début

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22/8/04
Laten we hopen dat het kabinet blijft volhouden tot Wilders qua zetels weer in de buurt van Verdonk zit:

Uit het programma van Wilders:

Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast

En dat noemt zich de partij van de vrijheid....

'Geert, je doet het verkeert'
' Zeg nee tegen de PVV'
:lol:
Mijn stem krijgt hij zeker niet!

Wilders is a nazi scumbag .

Wilders: "PVV groeit door trots op christelijke identiteit."

Daar zit naar mijn gevoel het probleem.

whats your point? so he is a scumbag with a strange definition of freedom....like we did not know that yet

HeartCore a dit:
Laten we hopen dat het kabinet blijft volhouden tot Wilders qua zetels weer in de buurt van Verdonk zit:

Uit het programma van Wilders:

Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast

En dat noemt zich de partij van de vrijheid....
Als het aan hem ligt komen er ook meer gevangenissen voor al die 'drugs criminelen', dat maakt de naam van zijn partij nog meer een grote grap. :lol:

Ach ja, waar zou ik die achterlijke burgers nu weer mee kunnen overhalen, zodat ze op mij zullen gaan stemmen? :D Is effuh kijken wat ze nu weer willen horen... Wat is het populairst.... In iedergeval een blanke man met een baard die wonderen kan verrichten.

Blijkbaar moet je dus gewoon partij met een christelijk beginsel hebben, wil je mensen massaal achter je zien te krijgen... Ik bedoel zo christelijk is dat nare ventje denk ik nu ook echt weer niet...

Wilders weet de demagogie slim en efficient toe te passen. Met name omdat er wel degelijk problemen zijn in het land welke al sinds de tijd van Jan Maat in zekere zin bestaan. Hij vertegenwoordigt het politieke geluid van die groep mensen die zich genegeert voelen.

Het vuurtje is eigenlijk pas echt aangestoken sinds Bolkenstein, toen deeluitmakend van een VVD met breed maatschappelijk draagvlak, allochtonen op hun verantwoordelijkheden wees om zich nauwer te binden aan onze Nederlandse kernwaarden en culturele begrippen.

Het grootste gevaar van Wilders is zijn ondemocratische gehalte binnen zijn PVV en het vertrouwen wat een groot deel van Nederland hem kennelijk toeschuift zonder de mogelijkheid zich actief te kunnen mengen in wat Wilders zelf voor ogen heeft.

Opvallend is bijvoorbeeld hoe hij via krampachtige wetgeving de Islam in Nederland wil bestrijden, maar zich tegerlijkertijd tegen de JSF en de missie in Afghanistan keert waar we juist in internationaal verband tegen de fundamentalistische tak strijden. Ook staat hij negatief tegenover sociale partners en wil hij het aantal kamerleden in het parlement reduceren. In ieder geval is het belangrijk de ontwikkelingen scherp in de gaten te houden want een dictatorale ontplooiing van hem met steun van z'n achterban is niet uit te sluiten.

Bovendien zie je dat zelfs bij het CDA, die de consistente reputatie heeft om met beide benen op de grond te staan, er daar verschillen in de diplomatieke meningen ontstaan door Wilders.

Als ik nog een goed boek mag aanprijzen: Open en onbevangen - De noodzaak van politieke vrijzinnigheid.

Omvat onder andere het significante belang van het midden van het politieke spectrum. Het kan in zekere zin een eye-opener zijn voor zij die zich verwant voelen en binden aan de politieke vlanken van zowel links als rechts. Sowieso een mooie aanvulling op je eigen politieke kennis.

Wilders zegt niet alleen wat veel mensen willen horen, hij maakt ook gebruik van angst om stemmen te winnen, en zoals jullie allemaal weten is angst een slechte raadgever.

Het grootste gevaar van Wilders is zijn ondemocratische gehalte binnen zijn PVV en het vertrouwen wat een groot deel van Nederland hem kennelijk toeschuift zonder de mogelijkheid zich actief te kunnen mengen in wat Wilders zelf voor ogen heeft.

Dat blinde vertrouwen is echt ontstellend. En dan vooral het blinde vertrouwen van intelligente mensen die doorgaans niet eens de moeite hebben genomen om zijn partij programma te lezen wat notabene op de site van de partij verneukte vrijheid staar. En wanneer je die mensen confronteert met het feit dat je geen lid kunt worden van die beweging en dus moeilijk invloed kunt hebben is het verweer dat je politiek voor vier jaar kiest (dat blinde vertrouwen werkt kennelijk vier jaar door).

Brugmansia a dit:
Het kan in zekere zin een eye-opener zijn voor zij die zich verwant voelen en binden aan de politieke vlanken van zowel links als rechts.
Dat lijkt me dan echt een boek voor mij. In sommige opzichten ben ik erg links ingesteld, maar op andere vlakken zou men mij als rechts kunnen typeren.

Kvind het hele links/rechts gebeuren zowiezo een pauper systeem.
Ksnap echt niet wie dit ooit heeft kunnen bedenken.

En WTF, wilders en christelijke beginsels?
Ik zie de link niet.
Alhoewel het misschien wel ens goed zou zijn dattie een flinke portie paddestoelen in z'n mik zou stouwen

HeartCore a dit:
En dan vooral het blinde vertrouwen van intelligente mensen die doorgaans niet eens de moeite hebben genomen om zijn partij programma te lezen wat notabene op de site van de partij verneukte vrijheid staar.

Ik denk dat dat wel meevalt, ze hebben veelal kennis genomen van het pamflet. Visualiseer het menselijke bewustzijn eens van zij die geen weet hebben van geestverruimende werelden. Dan is het heel makkelijk om te zeggen dat alles maar moet worden drooggelegd. De grenzen tussen het individuele denken en daarbuiten zitten immers stevig op slot.

En dat werkt door in het proberen te werven van invloed om vele andere eigen belangen sterker hun grondslag in de aarde te kunnen geven. Men weet zich niet tot nauwelijks te verplaatsen in het gedaante van anders denkenden om tot een diplomatie te komen waarin zo veel mogelijk groepen mensen evenwichtige ruimte krijgen toegeworpen voor ontplooiing.

Ik zeg altijd maar dat het politieke beleid wat je construeert een vinding is van wat je eigen diepste fundamenten van karakter eigenschappen zijn. Juist de PVV vorm van scherp toezicht, pessimisme over wat mensen via wetgeving aangeleerd moet worden is ervan uitgaan dat mensen in de samenleving van nature erg onvolwassen zijn.

Hans van Baalen van de VVD, die Geert jarenlang van dichtbij heeft meegemaakt omschreef Wilders als een huilend kind als deze zijn zin niet kreeg. Een portret van onvolwassenheid.

Intelligente individuen zijn veelal erg gesteld of zelfs afhankelijk van het onderling spiegelen wat wij mensen gedurende onze sobere perceptie handhaven. De reflectie die zij ontvangen door hun verschijning en wezen, welke sterke bevoorrechting krijgt binnen elk systeem dat steunt op geestvernauwing, geeft ze een gevoel van controle want op intellectueel/sociaal gebied valt vaak een manke potentie en ontwikkeling te markeren.

HeartCore a dit:
En wanneer je die mensen confronteert met het feit dat je geen lid kunt worden van die beweging en dus moeilijk invloed kunt hebben is het verweer dat je politiek voor vier jaar kiest (dat blinde vertrouwen werkt kennelijk vier jaar door).

De mens heeft nu eenmaal de neiging zijn eigen gezicht te vergeten, want onze onzekerheden als gevoel laten stromen om tot een beter begrip te komen is aanvankelijk een eerrovend sentiment.

De mens veranderd niet, enkel het jasje van de gebeurtenissen.

Het Christendom is hetzelfde als voetbal supporters met allemaal dezelfde shirtjes, of fans die zich kleden als hun popidool, zo is het ook met Wilders. Men identificeerd zich graag met een man of persoon die enkel z'n sterke kant de wereld ingooit en z'n gebreke ontzichtbaar tracht te houden. Veel sympathisanten nemen dit gevoel van een schijnidentiteit met enkel sterke dynamiek graag over.

De bereidheid van de individuele mens om het zelf niet in volwaardigheid te hoeven aanschouwen gaat zover als zichzelf blind maken om zich een comfortabele onwaarheid voor te kunnen houden. Zelfs als die onwaarheid inhoud dat men zich breedvoerig ondergeschikt dient te maken aan een leidend individu. Zoals we in onze menselijke geschiedenis de aanbiddingen van dictators hebben meegemaakt. Het principe blijft onveranderd, enkel de mate waarin en wijze waarop veranderd.

Retour