Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Vervelende bijwerkingen paddogebruik

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion lol*fan
  • Date de début Date de début

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7/7/07
Ik heb m'n laatste paar trips (op paddo's) steeds last van benauwdheid ofzo, dat ik het gevoel heb dat ik heel diep in moet ademen om genoeg zuurstof te krijgen. Ook word ik er lichamelijk ontzettend vermoeid van, wat ik eerst niet had.

Die benauwdheid had ik trouwens gister toen ik voor het eerst kanna probeerde ook. M'n huid werd gevoeliger en m'n ademhaling zwaarder.

Weet iemand hoe ik deze bijwerkingen kan voorkomen? Of is het gewoon inherent aan het gebruik van dit soort middelen?

Maar het is nu benauwd hier in Nederland. Ik ben net gaan wandelen omdat ik het binnen te benauwd vond, maar buiten was het ook niet echt verfrissend. Wel prachtig die wolken nu. Prometheus op de MP3 speler, extra grote koptelefoon, blik op oneindig en lekker door het park lopen/dansen. Heerlijk!

Je zou bij een volgende trip wat pepermuntolie of eucalyptusolie in je kamer kunnen verdampen, of lavendel... Of misschien heb je je Mindfold wel gewoon te strak zitten. lol

Ik heb het wel, dat ik eens diep zucht als ik onder de invloed ben van paddo's. ik denk dat ik vergeet te ademen, en er niet bij stil stond. ofhet kon een gewone zucht zijn ook :P

ik moet altijd veel geeuwen tijdens trips.
ik denk dat dit iets te maken heeft met je suikerspiegel die daalt of zo

Meduzz a dit:
ik moet altijd veel geeuwen tijdens trips.
ik denk dat dit iets te maken heeft met je suikerspiegel die daalt of zo
Geeuwen is een bijwerking van psilocybine (aldus McKenna). Mensen die voor het eerst trippen moeten zich hier goed bewust van zijn. Ze moeten niet denken dat ze moe zijn en dus moeten slapen (dat gaat niet). Het hoort er gewoon bij. Soms kunnen er ook tranen vloeien zonder dat daar emoties aan vooraf gingen. Tijdens mijn 8 gram experiment stroomden de tranen over mijn wangen, en moest ik mijn best doen om niet te denken dat ik een huilend Maria-beeld was.

Zuchten, gekke bekken trekken en zo zijn ook heel gebruikelijk. De bibbers zou je misschien kunnen voorkomen door de bloedsuikerspiegel stabiel te houden, maar er is volgens mij meer aan de hand, want na een dagje vasten bibber ik niet, maar na een flinke hap paddo's wel. Ook dit hoort er dus gewoon bij. Zorg voor dekens of kledingstukken van verschillende dikte, zodat je niet tijdens de onset van je trip met de verwarming hoeft te klooien. Zorg ook preventief dat je tijdens de onset op temperatuur blijft, want die bibbers kunnen best vervelend zijn. Een sitter zou je op het moment van de bibbers kunnen geruststellen door tegen je te zeggen dat het meestal niet langer dan tien minuten duurt, en je je al snel weer beter zult voelen. In de hypersuggestieve staat van de trip, kunnen deze woorden alleen al een diepe ontspanning teweeg brengen.

Dat is een heel nuttig gegeven. Als iemand in een bad trip terecht lijkt te komen, zeg dan niet: "Volgens mij krijg jij een bad trip. Fuck!" Maar: "Je bent op dit moment een beetje gedesoriënteerd, maar dat hoort bij het begin van de trip, en zal over een paar minuten vanzelf ophouden. Bied nergens weerstand aan, en je zult zo uit je dak gaan van vreugde."

Dat is heel wat geruststellender dan: "Over zes uur zijn de paddo's uitgewerkt. Hou vol." Want zelfs in de tijdloze dimensie van de trip klinkt tien minuten nog heel wat minder overweldigend dan zes uur.

Geeuwen & tranen zijn mij ook bekend. Bibberen heb ik ook wel eens als ik stoned ben. Van de 1ste hijs krijg ik ook wel eens kippevel.

probeer wat meer je onderbuik uit te zetten als je inademt

Lion a dit:
focuzz a dit:
probeer wat meer je onderbuik uit te zetten als je inademt

Hoe?
Precies zoals ik het zeg...dus als je inademt niet je borstkas naar voren laten komen en je buik inhouden, maar andersom..dus vooral je buik naar voren laten komen als je inademt...is een beetje lastig uit te leggen, maar ik denk dat je me nu wel begrijpt

Ik snap wat je zegt focuzz. Buikademhaling is dieper en beter/gezonder. Je komt het tegen in allerlei literatuur: over yoga, over het Japanse concept 'hara', over gezondheid. Ik zal eens al m'n aandacht op m'n ademhaling richten als ik het weer heb. En goed diep blijven inademen.

Wat dat bibberen betreft, ik zie er vaker mensen over praten hier. Ik heb dat nou nooit! Ik krijg het zonder uitzondering iets warmer dan normaal als ik trip en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Te veel kleren vind ik meestal toch niet fijn in een trip.

Ik denk dat het bibberen pas optreedt bij hogere doseringen. Bij twee gram gedroogd (ongeveer 24 gram vers) had ik het niet. Vanaf 5 gram wel. Maar de keer dat ik vanaf het begin van mijn trip tot het eind ononderbroken onder de dekens lag, de eerste keer dat ik 5 gram uitprobeerde, had ik ook geen bibbers.

De lichamelijke werking van paddo's heeft nauwelijks direct invloed op je ademhalingsapparaat. Maar angst kan zeker je ademhaling onregelmatig maken en omdat je angast voelt kan er zeker een sterke lichamelijke reactie op gang komen.

Maar dat is niet anders dan wanneer je nuchter ook erg angstig wordt.

Ik heb het zelf nooit gehad, en het klinkt mij vreemd in de oren. Met blowen is het wat anders. Maar met shrooms voel ik me lichamelijk juist extra ingetogen.

Btw, drink je koffie, rook je, of eet je andere producten die met shrooms een interactie kunnen hebben? Shrooms verwijden de bloedvaten overigens wel wat.

Ik rook niet en drink alleen buitenshuis koffie (soms op 't werk, zo nu en dan een heerlijke cappucino in de stad). Drink wel thee. Maar niet tijdens die trips waarin ik last had van benauwd gevoel. Mgoe, afgelopen weekend geweldige trip gehad waarbij ik me totaal niet zwaar en benauwd heb gevoeld. Ik voelde me eerder een soort superman in m'n lichaam :D

hmm grappig om te horen :)
over dat geeuwen en tranen
geeuwen heb ik ook altijd en dat gaat meestal samen met traanogen
ik zag het altijd als een overgang in mijn trip.. op het begin werd het harder tot op de piek en dan werd het met elke geeuw minder
voor mij een ontzettend goede indicatie voor op welk niveau ik ongeveer zat in de trip
maar dat traanogen hebben geen enkele van de mensen waarmee ik heb getripped en dat zijn er nogal wat :) gehad
ik had soms de volgende dag gewoon schrale ooghoeken van het wegvegen steeds :P

lol*fan a dit:
Ik heb m'n laatste paar trips (op paddo's) steeds last van benauwdheid ofzo, dat ik het gevoel heb dat ik heel diep in moet ademen om genoeg zuurstof te krijgen. Ook word ik er lichamelijk ontzettend vermoeid van, wat ik eerst niet had.

Ik heb dit ook wel vaker meegemaakt. Combinatie van te veel (beknellende) kleding en complexe gedachtes. Meestal moet ik dan gewoon een paar minuten in een hoekje van de kamer op de koude grond gaan liggen.. Primitief maar wel effectief :mrgreen:

Retour