Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

versheid

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Lino
  • Date de début Date de début

Lino

Matrice Périnatale
Inscrit
19/5/06
Hoi,

ik ben een nieuwkomer hier, en heb al veel info gevonden, maar wat ik nergens lijk te vinden is hoe je kan zien of je paddo's nog vers zijn.
Ik heb 60 gr stroph. cub. liggen, maar de steeltjes zijn nogal donker geworden. Er groeit nog niets op :D maar ze zijn wel erg aan het verkleuren.
Kan iemand me mss vertellen of ze nog eetbaar zijn? TNX

Het ligt eraan. Als de paddestoelen goed gedroogd zijn, zijn ze goed houdbaar, mits je ze in een afgesloten bakje doet (liefst glas) en ze koel bewaard. In dit geval zou de verkleuring kunnen komen door het afbreken van de werkzame stof. Deze kleurt immers blauw als het wordt afgebroken. Als ze niet goed gedroogd zijn, dan zou het een contaminatie kunnen zijn. Gooi de paddo's dan weg, want je wilt geen infectie oplopen.

Het hangt er dus van af hoe je de paddestoelen hebt behandeld de afgelopen weken. Zijn ze goed gedroogd of niet. Zijn ze goed afgesloten geweest of niet.

Het zijn (waren) verse paddestoelen. Ik heb ze zelf niet gekweekt, maar besteld. Ik denk niet dat ze geînfecteerd zijn, aangezien ze luchtdicht afgesloten waren.
De blauwe kleur loopt ook aan de binnenkant van de steeltjes, dus neem ik aan dat het over die afbraakreactie gaat.
Gaat de werkzme stof zo erg snel verloren?

Alvast bedankt voor je snelle reactie.

tja, het hangt af van de omstandigheden. Als je ze buiten de koelkast hebt bewaard zal de stof sneller afbreken. Luchtdichte verpakking is goed, maar hitte gaat door alles heen. Er is natuurlijk nog wel werkzame stof over, maar ze zullen minder sterk zijn dan toen je ze kreeg.

Verder zijn verse paddestoelen niet zo heel lang houdbaar als je ze niet droogt. Ik schat zo'n een a twee weken, afhankelijk van de bewaarmethode. Voor drogen zijn er genoeg topics te vinden op dit forum, al kan het zijn dat het nu een beetje aan de late kant is. Misschien moet je binnen een paar dagen maar gaan trippen, dan weet je hoe sterk ze zijn en kunnen ze in ieder geval niet verder afbreken. :wink:

:D waanzinnig goed idee :D

ben er nu in ieder geval gerust in dat ze nog niet slecht zijn. tnx

De beste manier om te zien of ze nog goed zijn is toch om je neus er in te steken. Paddestoelen die niet goed meer zijn geven een afgrijslijke geur af. Je zult ze dan ook niet willen opeten.

waah, moeilijk typen als je toetsenbord niet wil luisteren.. euhm, enfin ...

:twisted: ze zijn nog goed :twisted:

Haha. :)

Bijzonder dat je uberhaupt nog iets "normaals" kan uitkramen. Toetsenborden worden altijd enorme barrieres voor mij als ik aan de psychedelica zit.

Retour