Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Tripverslag, destination unknown

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion tinoess
  • Date de début Date de début

tinoess

Neurotransmetteur
Inscrit
30/10/07
Ter introductie van mezelf maar gelijk effe het verslag van vorige week vrijdag. Na 5 jaar geleden op m'n 17e een onwijze bad trip te hebben gehad heel lang geroepen dat dat dus niet mijn ding was.

Tot k begon met kweken, en we toch al een aantal jaartjes verder zijn, wat wijzer geworden, meer ervaringen opgedaan, en qua drugs "inmiddels ook wel wat gewend". Is mijn interesse langzaam weer steeds groter geworden en werd het eigenlijk gewoon tijd om het weer te proberen. Het kunnen ten slotte ervaringen zijn waar je een hoop uit kan halen, buiten het feit dat het gewoon supervet kan zijn.

Vorige week vijdag zou het dat eindelijk gaan gebeuren. Ik en een maat van me, 2 goede vriendinnen en een vriendin van een van hen, bij mij thuis. Voorbereiding leek me het halve werk dus er was een shitload aan kaarsjes, lampjes en tripmuziek (voornamelijk shpongle, infected mushroom, boards of canada, fink). We hadden mexicaanse en phi stones door elkaar heen (goeie combo :P). Tafeltje in het midden met kaarsjes er op, 4 banken om het tafeltje heen, overal mooi licht om ons heen.

Paddestoelen gegeten, vooral de truffels waren moeilijk binnen te houden maar het is gelukt :). Vlak daarna zijn ik en die vriend van me nog effe naar de shop gereden om een zakje hasj te halen (die hard blowers hier). En onderweg terug op de brommer voelden we al lichtelijk iets vaags opkomen. Eenmaal binnen nestelde iedereen zich op de banken in een cirkel rond het tafeltje en terwijl we ons afvroegen of we nou al weg geweest waren om hasj te halen begon alles om me heen warm te worden en te ademen. Er staat een tekening bij ons op de muur in de huiskamer die is opgebouwd uit allemaal stippen, de stippen kregen vage cirkels om zich heen en op een gegeven moment kopieerde de hele tekening zichzelf een keer onder zich.

Iedereen zat eigenlijk de hele trip op hetzelfde niveau en de hele huiskamer was een bijna zichtbare bubbel waar wij veilig en gelukkig in zaten te trippen. De gesprekken gingen zo ontzettend diep en we bleven uiteindelijk uitkomen op 2 punten: een cdtitel van shpongle;nothing lasts, but nothings lost. En destination unknown. verschrikkelijke lachbuien om woorden en woordspelingen en iedereen zat in elkaars hoofd.

Er was op een gegeven moment een huisgenoot thuis gekomen, jong ventje, heeft nog nooit iets met drugs te maken gehad en wij zaten daar. Dus hij was eigenlijk meteen een hele negatieve invloed, maar gelukkig zat ie bijna de hele tijd op z'n kamer (waar ik helemaal spacend ook nog naar toe gelopen ben en binnen 2 minuten helemaal gefreaked onder een luide JA HEE LATERS!! weggelopen ben, snel de veilige bubbel in :D) Elke keer als ie de keuken in kwam zei iedereen; aaah, het is freakybas! Terwijl er ook nog een andere huisgenoot van me thuis was gekomen, die door de woonkamer heen moest om naar zijn kamer te gaan. Op het moment dat hij de bubbel in liep was ie een hele neutrale, bijna positieve invloed.

Op een gegeven moment zat ik even wat meer in mezelf en toen begon voor mij het allermooiste gedeelte; Ik kreeg ineens het idee, heej dit is waar het de vorige keer fout ging. En ik dacht meteen dat dat niet eens kon gebeuren nu, omdat ik het gewoon los ging laten. Op dat moment deed ik m'n ogen dicht en liet alles los. De muziek stroomde letterlijk m'n hoofd in en ik begon bijna haarscherpe visuals te zien met m'n ogen dicht. Ik heb zeker een uur lang zo gezeten terwijl ik via draaiende tunnels van groen paars wit en zwart licht via ogen die uit die kleuren waren opgebouwd naar een soort van tovenaar die z'n baard weer uitliep in een spin die ging draaien waar weer vuur uit kwam en nog veel meer van dat soort beelden. Heel duistere shit allemaal maar ik vond het echt prachtig. Ik heb echt intens zitten genieten, ook gewoon van het feit dat ik echt het gevoel had dat ik het zelf los had gemaakt.

De hele trip duurde bij elkaar rond de 8 uur, en we werden echt heeeeel zachtjes weer neergezet. Terwijl ik langzaam weer nuchter begon te worden zaten we rustig nog na te praten en effe met een blowtje te chillen. En een voor een gingen de 3 dames ook richting huis. Die maat van me bleef bij mij tukken. Toen ik in bed lag hebben ik nog minstens anderhalf uur wakker gelegen met m'n ogen dicht, terwijl ik nog steeds lichte visuals had en ik ben zo in slaap gevallen :D

Al met al, echt serieus een geniale trip

tinoess a dit:
tunnels van groen paars wit en zwart licht

ligt het aan mij of komt de combinatie groen en paars enorm veel voor met paddotrips?

tinoess, welkom hier :)
hopelijk vind je je ding hier in je pas (her)ontdekte wereld van psychedelics :d

Heeeeey, jonge paddestoelenbakkert! :mrgreen:
Cool dat je nog ff een verslagje tikt en natuurlijk welkom op ons bescheiden en gezellig forumpje :D:thumbsup:

Meduzz a dit:
tinoess a dit:
tunnels van groen paars wit en zwart licht

ligt het aan mij of komt de combinatie groen en paars enorm veel voor met paddotrips?

Dat zou zeer goed kunnen en zeer goed mogelijk zijn.
Ik denk dat het te maken heeft met chakra's
Chakra's zijn namelijk gelinkt aan 1 van de zeven regenboog kleuren.
(jaja heb de hele dag lopen nadenken over paars en groen)
En kijk eens waar paars en groen voor staan ;)

de kruinchakra
Kleur: paars
Emotie: illusie
Staat voor: De kruinchakra staat voor wijsheid en één zijn met de wereld. Als deze chakra open is ben onbevooroordeeld en je bewust van jezelf en de wereld om je heen.
Te weinig actief: moeite met leren, niet open voor spiritualiteit, apatisch
Overactief: overintellectueel, verwarring, spiritueel verslaafd.
Kruid/geur: lotus
Edelstenen: ametist, opaal, diamant, maansteen, woestijnroos
Element: kennis, informatie
Lichaamsdelen: zenuwstelsel, hersenschors
Actie: ik weet

de hartchakra
Kleur: groen
Emotie: verdriet
Staat voor: De hartchakra, staat voor liefde, vriendelijkheid en affectie. Als het open is ben je meelevend en vriendelijk en in staat harmonieuze relaties aan te gaan.
Te weinig actief: verlegen, eenzaam, weinig gevoel voor anderen, bitter, kritisch
Overactief: afhankelijk, bezitterig, jaloers
Kruid/geur: lavendel, jasmijn
Edelstenen: emerald, rozekwarts, toermalijn
Element: lucht
Lichaamsdelen: longen, hart, armen, handen
Actie: ik bemin en word bemind

Paddestoelen worden niet voor niets gebruikt in spirituele setting ;)
Het opend je chakra's en laat je volledig "thuis" komen in jezelf en in de wereld.

thuis ja :) dat woord had echt een diepe betekenis

Ik heb eerlijk gezegd nooit een bepaalde kleur meer gezien dan een andere. Wellicht zijn die twee chakra's overactief of zo. Ik zie altijd alle kleuren van de regenboog. Rood Oranje Geel Groen Blauw Indigo Violet. Je weet toch. Niet dat ik niet overactief ben op bepaalde gebieden, maar toch.

Nu het zo te spraken komt: ik heb een bepaalde kleur die prominent terugkomt.
Deze kleur is blauw. Soms zijn het flitslichten of lijnen, een andere keer is het een diamant of steen.

Forkbender a dit:
Ik heb eerlijk gezegd nooit een bepaalde kleur meer gezien dan een andere. Wellicht zijn die twee chakra's overactief of zo. Ik zie altijd alle kleuren van de regenboog.

Misschien ben jij wel heel goed in balans ;)

^Ik weet eigenlijk wel zeker dat het de eerste keren niet echt het geval was. Maar ook toen zag ik alle kleuren. :D

Misschien ben ik gewoon een hippie. Met van die regenbogen. :wink:

Ik zie ook wel alle kleuren, maar groen en paars kwamen wel heel duidelijk naar voren een heel aantal trips waarbij ik diep naar binnen ben gegaan.

Nou moet ik zeggen dat die chakra's maar een gok zijn, natuurlijk worden kleuren ook wel gelinkt met chakra's, alleen tijdens een trip gebeurd er zoooooveel.

ja dr gebeurd wel heeel veel,
maar die kleuren blijven toch heel prominent achter in m'n geheugen

blauw idd ook wel, maar dan van dan intense donkerblauwe wat zelf
bijna licht uit lijkt te stralen, blacklight maar dan blauw zegmaar :)
dat flitste regelmatig ook met m'n ogen open langs of ergens tussendoor.

Ben jij hier wellicht undercover vanaf bluelight? 8)

Retour