Theo Maassen aan de Paddo's (Dutch)

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion Dr. Leospace
  • Date de début Date de début
Wat komt ie opeens soft over he....
 
Ja inderdaad, wel een beetje politiek correct voor iemand die dat soort shows maakt.
 
hmm apart.. dat van die koeien enzo..
mja het zou best kunnen kheb er geen weet van eigenlijk..
maar ik geloof het goed... kbedoel het is een *feit* dat de mens niet was zoals ie nu is als er geen psychedelica was geweest ... kbedoel in zown beetje elke oude cultuur werd wel een soort van plant ofzo gebruikt...
dat heeft zeker wel bijgedragen aan de ontwikkeling van de mens...
maar anyways
leuk om te lezen van theotjuh ;)
 
Op het gebod: "Gij zult geen valse getuigenissen spreken tegen uw naaste" zei Theo Maassen:

[quote:3jcai36c]..."Maar de waarheid? De waarheid, schreef iemand ooit, is de uitvinding van een leugenaar. Ik vind het een moeilijk gebied. Volgens moet je in een situatie altijd op zoek gaan naar wat op dat moment het beste, het meest liefdevolle is. Soms moet je daarvoor liegen. Ik weet niet of ik dan ook meteen minder oprecht ben. Wat ik op het toneel laat zien, komt sterk overeen met hoe ik er in het echt over denk: dat ik het ook allemaal niet zo goed weet. Mijn twijfels zijn theatraal interessanter dan de dingen die ik al weet. Neemt mijn twijfel toe? Ik zal het ongetwijfeld een keer gezegd hebben, maar nu jij daar zo mee komt, vraag ik me af of dat eigenlijk wel waar is* Misschien moet ik het zo zeggen: doordat ik, naarmate ik ouder word, een sterkere basis heb gekregen van dingen die wél helder en duidelijk voor mij zijn, kan ik het mezelf veroorloven heel ver te gaan in de dingen waarover ik nog twijfel. Ik weet dat die twijfel me niet onderuit zal halen, of ongelukkig zal maken. Omdat ik weet dat het, in principe, wel goed zit.
 
Wooh! ik heb nooit echt wat gehad met die shows van Theo, ik bedoel ze zijn geinig, maar soms wel een tikkeltje plat en banaal. Maar na dit gelezen te hebben, heb ik toch ineenkeer een stuk meer respect voor hem.

En dat verhaal van psilo's en hun invloed op onze evolutie, is dat niet een theorie waar McKenna een heel boek over heeft vol geschreven?
 
Volgens mij is 't in z'n boek 'Archaic Revival' dat hij 't heeft over mensen op de Afrikaanse vlaktes die heel lang terug nog voornamelijk in bomen leefden. Toen ze zich eenmaal op de grond gingen bevinden en alle flora en fauna op eetbaarheid gingen testen, moesten ze volgens hem wel de paddestoelen die op stront groeien zijn tegengekomen.
Maar als het inderdaad dit boek is, het gaat maar heel eventjes hierover en niet het hele boek.
 
The Archaic revival is het laatste boek wat Terence Mckenna geschreven heeft en is in feite een zeer mooie en complete verzameling van zijn ideeen.

De evolutieaanvulling waar je het over hebt, staat hier ook in. Maar als je de complete theorie wilt lezen, dat heeft ie beschreven in:'Food of the gods, search for the original tree of knowledge'. Erg mooi, erg overtuigend ook voor mijn lekenverstand :)

Mocht je interesse hebben, dan kan ik je in contact brengen met een stapel mp3 bestanden waar Terence zijn theorie in acht uur uit de doeken doet voor een volle zaal. Als je engels goed genoeg is, is dat een aanrader.
 
Retour
Haut