Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

teveel ?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion cody
  • Date de début Date de début

cody

Glandeuse Pinéale
Inscrit
21/7/05
ok wil ff jullie mening horen.
kga het even hebben over enkel psychedelica (shrooms,lsd,...) op zich.
wat vinden jullie van mensen die elk weekend trippen ?
zien jullie er enig nut van in ?
zien jullie het als een waste van trip ?
wordt het naarmate van tijd niet eerder geestvernauwend dan verruimend ?
gebruik of misbruik van het middel ?
meningen graag... :)

Ik denk da niet echt neen, ge kunt dat trouwens ook niet volhouden.
En dat is voor mij persoonlijk, hoe het met anderen zit kan me niet zoveel schelen, zij nemen hun keuzes en zolang ze niet mensen ongewilt meesleuren respecteer ik hun keuze, zelfs als het zelfdestructie impliceert.
klinkt misch grof, maar ik ben van principe dat iedereen zijn vrijheid heeft en mag doen wat ie zelf wil, ik hoor nu eenmaal mensen niet te zeggen wat ze moeten doen.

peace bro

ik ben het helemaal met je eens murphy.
ik vind dat mensen ook die keuze moeten hebben.
ieder zo zijn ding. er moet die vrijheid zijn met de grens bij dat je alleen jezelf ermee kwaad mag doen, maar geen anderen.

groeten, forest

het is inderdaad ieder zijn eigen keuze.

Voor mij persoonlijk is ieder weekend een goede trip te veel. Daar heb ik en geen behoefte aan, maar vooral geen tijd voor.

Ik trip gemiddeld max 1x per maand.
Maar andere "verdovende" middelen worden op zich wel vaker dan 1x per maand gebruikt.

maar ieder zijn eigen pakkie an!

Ik denk dat mensen die ieder weekend trippen een beetje verkeerd bezig zijn. Dat het een soort must is omdat je anders geen lol kunt hebben.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet maar 1 keer per maand vind ik veel meer verantwoord dan 1 keer per week. (ik moet er trouwens ook niet aan denken)

Hmm goeie vraag...
Ligt er ook aan met welk tripmiddel.. bij een paddo's bijv. is het veel moeilijker om het te doen dan bij een wat makkelijker tripmiddel, zoals 2cb etc.
Geestvernauwend zal het niet zijn omdat je steeds bekender raakt met tripmiddelen en daar je voordeel mee kunt doen in vele opzichten.
Wel moet je jezelf afvragen waarom je elk weekend zou willen trippen. Waarom je zo graag van de wereld wil zijn..
Ik heb een tijd lang bijna elk weekend wel getript, zelfs in me eentje :S.. maar dat was in een waan van obsessief alle tripmiddelen uit willen proberen. Wat uiteindelijk ook weer net zo snel overgaat dan dat het gekomen is... omdat tijdens het trippen bij mij steeds vaker de vraag op kwam "waarom?"

Elke week trippen is volgens mij best wel zwaar. Vooral bij dingen zoals paddestoelen lijkt het me ook steeds minder speciaal worden.

De grootste reden zou voor mij toch zijn dat je er eigenlijk nooit tijd voor hebt (neemt) er zijn zeker nog wel een aantal dingen die ik graag zou willen proberen , maar het komt er meestal gewoon niet van.

En het is niet alleen dat ik er de tijd niet voor heb, maar mijn maten kunnen ook niet altijd!

Ik heb nog nooit in mijn eentje getript, lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt fijn, je hebt niemand om je heen etc.
Maar misschien moet ik toch eens overwegen om een keertje alleen te trippen!

ja, alleen trippen is wel anders, maar zeker niet minder leuk, zeker met shroomz, alleen is het minder hectisch, je hoeft niet constant informatie te verkrijgen van anderen waardoor de trip statischer aanvoeld.
zelfs als ik alleen ben als ik trip voel ik me nooit alleen, persoonlijk heb ik altijd het gevoel dat er meer dan ik alleen aanwezig is.
mja op dxm trip ik het liefst met meerdere mensen

greetzzzzz

elk weekend is mischien wel een beetje overdreven. maargoed als iemand dat leuk vindt moet ie het vooral doen lijkt me na een tijdje wel erg slopend worden.

opzich hoeft het niet slopende te zijn, ligt vooral aan de soort psychedelica die je voorkeuren hebben.. als je zwaar verrot bent de dag erna ervan dan is het natuurlijk minder relaxt om het te doen.. en de tijdsduur is ook een belangrijke factor.. zou er bijv,. echt niet aan moeten denken om elk weekend shrooms te eten, maar met een wat minder slopende psychedelica kan het opzich best gemakkelijk

2cb zou het prima op lukken :)
Toch doe ik het niet. wil er niet iedere week aan zitten, is ook weer niet al te goed voor je ;)

2cb is daar idd een goede voor :P meerdere 2cxx varianten trouwens.. dag erna totaal niet verrot :D heerlijke spulletjes

Zeker voor de zwaardere psychedelica is het volgens mij erg belangrijk dat je tijd tussen de trips laat om wat je geleerd hebt te integreren in je leven. Als je alleen maar op zoek bent naar dat gevoel wat je hebt op paddo's, dan mist er iets in je dagelijks leven. Probeer daar dan eerst aan te werken. Paddo's geven je vaak veel inzichten over hoe je je eigen leven vorm geeft, net zoals lsd en dmt. Als je niet de tijd neemt om dit volledig te begrijpen, komt er een moment dat je afhankelijk wordt van je eigen escapisme. Wat je voelt/weet komt dan niet meer overeen met de verantwoordelijkheid die je in het dagelijks leven neemt.

j-lazy a dit:
elk weekend is mischien wel een beetje overdreven. maargoed als iemand dat leuk vindt moet ie het vooral doen lijkt me na een tijdje wel erg slopend worden.

Met paddo's heb ik ook niet het idee van hmmm dat ga ik volgende week weer doen. DMT ook niet, want het is gewoon te heftig. Na een trip heb je altijd een tijd de tijd nodiig om alles te begrijpen en het idd te fitten in je dagelijkse leven.
Ok de laatste 2 maanden heb ik 2 keer LSD gedaan en een keer gepaddod en een keer dmt gerookt, maar dat is uitzonderlijk. Zeker omdat ik de kans had om hele pure 5meo dmt te roken en 2 keer echt next gen vloeibare acid uit te proberen en dat waren gewoon echt fantastische ervaring, die ook weer een positieve uitwerking hebben in m'n leven.

Maar elke week vind ik toch wel een verspilling van de ervaring, je kan niet elke week een onwijse piek ervaring hebben. Het zijn idd vette ervaringen die je mee maakt, maar er is ook meer in het leven dan trippen. Trippen is zeker iets wat van mij is en bij me hoort, maar niet zo dat het je leven teveel moet gaan beheersen.

En ik moet toegeven dat ik na een lsd trip ook wel eens heb gedacht van nou dit wil ik eigenlijk elke week wel doen omdat je erna zo helder ben en niet zo gaar als van paddo's. Maargoed ben toch wel verstandiger dan dat :D

Retour