Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Teken petitie TEGEN verbod op paddo's!

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Soko
  • Date de début Date de début

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28/10/04
Petitie TEGEN het op handen zijnde verbod op paddo's.

To: Tweede Kamer der Staten-Generaal

"Naar aanleiding van de dood van een 17-jarig Frans meisje dat onder invloed van paddo's zelfmoord pleegde wil de Tweede Kamer deze psychedelische drugs verbieden. Paddo's zouden volgens een meerderheid van onze volksvertegenwoordiging dus niet meer verkocht mogen worden.

Alcohol en roken zorgen al decennia lang voor miljarden aan gezondheidskosten. Daarnaast zorgt alcohol jaarlijks voor doden, gewonden en worden er vele strafbare feiten gepleegd onder invloed van deze harddrug. Omdat alcohol en sigaretten gemeengoed zijn geworden is het de normaalste zaak van de wereld dat we ze overal verkopen en is een verbod op deze genotsmiddelen nog nooit aan de orde geweest. Hypocritie in haar zuiverste vorm. Zolang de politici hun wijntje mogen drinken en het sigaretje erbij kunnen roken hoeven we de gevaren van deze middelen nooit aan de kaak te stellen?

De huidige regelgeving omtrent hallucogene paddestoelen is toereikend, dat mag blijken uit het zeer geringe aantal incidenten dat plaatsvind met paddo's. Echter, minderjarigen en psychisch verminderd stabiele personen moeten absoluut geen psychedelische drugs gebruiken. Een waarschuwing die elke fatsoenlijke smartshop naar eer en geweten dient te geven aan elke koper van paddo's. Sowieso is goede voorlichting belangrijk voordat men welke drug dan ook gebruikt. Zeer waarschijnlijk was het Franse meisje geestelijk niet in goede doen toen ze paddo's gebruikte of was ze gewoonweg niet voorbereid op wat er met haar zou gebeuren. Iedereen weet wat daar van gekomen is.

Elk volwassen persoon dat zijn of haar geest wil openstellen voor hetgeen paddo's te bieden kunnen hebben moet de kans daarvoor hebben. Hamer op goede voorlichting en naleving van de huidige wetten in plaats van na elk 'drugsincident' weer iets te gaan verbieden. Jarenlang zijn paddo's door honderdduizenden mensen met plezier en grote verbazing ervaren, zonder al te veel problemen. Moet de dood van een onbezonnen tienermeisje (wat erg triest is) aanleiding zijn voor een algemeen verbod? Nee. Onnodig en overtrokken. De feiten spreken enkel tegen een verbod. 'Vrijheid van geest' is een groot goed, laat onze politici dat beseffen. Is het aan hen om te bepalen of wij een vrijwel ongevaarlijk geestverruimend middel mogen gebruiken?

What's next, het opdoeken van alle coffeeshops? Het is niet ondenkbaar dat ook dat daadwerkelijk op de planning ligt van ons nieuwe kabinet. Blijkbaar mag de Nederlandse burger zich niet in een andere gemoedstoestand brengen met natuurlijke middelen, ook al vormt hij onder invloed daarvan geen gevaar voor een ander, uitzonderingen daargelaten.

Bij deze roepen wij de Nederlandse regering op zich goed te beraden voordat zij overgaan tot een algemeen verbod op paddo's. Ga uit van de feiten in plaats van emoties die ontstaan bij het horen van een bericht als "17-jarig meisje overlijdt na gebruik paddo's". Een voorbereide, geestelijk gezonde persoon kan zonder al te veel risico paddo's gebruiken. Onderzoek en ervaringen van vele gebruikers hebben dit aangetoond. Neem dit alles mee in het vormen van uw oordeel en u kunt maar tot een mening komen: De verkoop van verse paddo's kan legaal blijven, zolang de huidige wetten strenger nageleefd worden. Bent u er echt op uit om de gezondheidsrisico's verder te beperken? Verplicht dan de smartshops tot het verstrekken van eerlijke en toereikende informatie. Laat ze eventueel een informatieve (overheids)folder uitreiken aan elke koper. Dan kan er weinig, heel weinig, misgaan. Wij vertrouwen op uw objectiviteit in het nemen van een besluit."

Teken a.u.b. deze petitie als u het ook belachelijk vindt dat de overheid paddo's wil verbieden naar aanleiding van de dood van een Frans meisje. Alvast bedankt. Hopelijk schudden we Den Haag wakker.

http://www.petitiononline.com/paddovb/petition.html

Lijkt me vrij duidelijk!

Teken deze petitie dus! :)

Die was al een aantal maal langsgekomen in de andere topics over dit onderwerp maar bedankt anyway :)

Onderzoek is overigens al lang gedaan in opdracht van mevrouw Borst:

In view of the above, CAM recommends that quality requirements be imposed on the paddos
product (such as standardisation, purity and labelling) and the trade in paddos (such as the
provision of reliable information). These measures should help make paddos available only in
limited supply. The results of the risk assessment do not present any need for a statutory ban
on paddos.

(en hier nog een keer het hele artikel: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... ealth1.pdf)

Wat hier staat is dat de politiek al ruim zes jaar geleden onderzoek heeft laten doen. Dat daar een aantal aanbevelingen in stonden maar dat de politiek die heeft laten liggen om 'geen verkeerd signaal af te geven'.

Ik vraag me steeds sterker af of het wel zin heeft hier actie tegen te ondernemen aangezien de 'andere kant' toch niet wil luisteren.

Ik vraag me steeds sterker af of het wel zin heeft hier actie tegen te ondernemen aangezien de 'andere kant' toch niet wil luisteren.

Als we dat toelaten heeft 'de andere kant' gewonnen.
Wat me wel steeds duidelijker wordt is dat het opsommen en beargumenteren van allerlei gezondheids en veiligheids studies totaal niet relevant is voor deze hele discussie. Voor de heren en dames politici is het klaarblijkelijk niet belangrijk hoe onschadelijk paddo's en andere psychedelica zijn. Er wordt op een andere grond besloten. We moeten achterhalen welke dat precies is.

Voor mijzelf is de gezondheids kant nooit een argument voor of tegen geweest. Het gaat op de principiele keuze om beschikking te hebben over je eigen lichaam en wereldbeeld zolang je hiermee andere mensen niet kwetst.

Dat mag best eens aan bod komen, anders blijft het hangen in de sfeer van taboe en 'gedogen' . Gedogen houdt impliciet in dat er iets fouts is met de acitiviteit die 'gedoogd' wordt. Uit de dikke van Dale:

ge·do·gen (ov.ww.)
1 [form.] dulden => verdragen

Ik wens iig niet slechts verdragen of geduld te worden, ik ben net zo veel waard als ieder ander.

In dit debat ter vedediging van psychedelica hebben we nog 1 extra tactisch nadeel: wij moeten ons wel houden aan inhoudelijke argumenten. Helaas zitten we hier aan vast, anders is het per definitie een hopeloze zaak.

phalaris a dit:
Als we dat toelaten heeft 'de andere kant' gewonnen.
Wat me wel steeds duidelijker wordt is dat het opsommen en beargumenteren van allerlei gezondheids en veiligheids studies totaal niet relevant is voor deze hele discussie. Voor de heren en dames politici is het klaarblijkelijk niet belangrijk hoe onschadelijk paddo's en andere psychedelica zijn. Er wordt op een andere grond besloten. We moeten achterhalen welke dat precies is.
Er is geen andere grond dan onwetendheid in combinatie met een gevoel van superioriteit. "Wij politici weten wel wat goed is voor de mensen". Juist dáárom moeten we tegengas blijven geven met goede inhoudelijke argumenten.

phalaris a dit:
Voor mijzelf is de gezondheids kant nooit een argument voor of tegen geweest. Het gaat op de principiele keuze om beschikking te hebben over je eigen lichaam en wereldbeeld zolang je hiermee andere mensen niet kwetst.
Ik ben het voor meer dan honderd procent met je eens. Maar zie daar leken maar eens van te overtuigen.

Voor de heren en dames politici is het klaarblijkelijk niet belangrijk hoe onschadelijk paddo's en andere psychedelica zijn. Er wordt op een andere grond besloten. We moeten achterhalen welke dat precies is.

Ja ik geloof ook dat ze een heel vies spelletje spelen daar in Den Haag,
maar misschien heeft de europese unie er ook wat mee te maken want er werd altijd al een onterechte critiek gegeven op het Nederlandse drugsbeleid, en dat paste absoluut niet in het plaatje van de Europese unie.
Volgens mij is er wel een druk op Nederland ontstaan na dit insident.

Als ze perse' War on Drugs willen spelen dan kunnen ze het krijgen :evil:

goh, kijk ik even de nieuws-feeds van afgelopen week, zijn er zeker 10-15 berichten getiteld 'kamer wil verbod op paddo' en variaties
echter vond ik een enkel positief bericht erover:
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland ... dan_die_is
weet niet of die link al ergens was gevonden maargoed :P

petitie getekend!

goede petitie.

ik zag iemand met de beter klinkende opmerking:

'Baas in eigen Bol'

kheb dit topic ff verplaats naar het smartcafe :)

Retour