Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Spuiten & slikken jg. 3

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion BooYa
  • Date de début Date de début

BooYa

Glandeuse Pinéale
Inscrit
10/6/06
blijkbaar is de 3de jaargang al bezig van vorige week:(
kheb dus de 1ste aflevering gemist, iemand die wel gezien?
zoja over wat ging het en wat voor drug eeft filemon nu weer uitgetest?:)
int 2de seizoen experimenteerde hij wel veel minder dan in seizoen 1 maja
kzal toch zeker de 2de aflevering nie missen vanavond om kwart na 10 op nederland 3 (het kan zijn dat het niet zal uitgezonden worden vandaag want ik zag op de site dat er geen aflevering uitgezonden wordt op donderdag 14september)

Ja! Ik heb het vorige week gezien. Het was wel geinig, Filemon ging stoned auto rijden (met een instructeur) en dat ging natuurlijk erg slecht. Ben erg benieuwd wat ze allemaal nog gaan uittesten.

Ze hebben de leukste dingen denk ik al wel zo'n beetje gehad. Ayahuasca lijkt me wel cool;)

Gister was het inderdaad niet, volgende week kijken dan maar.

Shroomlady a dit:
Ja! Ik heb het vorige week gezien. Het was wel geinig, Filemon ging stoned auto rijden (met een instructeur) en dat ging natuurlijk erg slecht. Ben erg benieuwd wat ze allemaal nog gaan uittesten.

Ze hebben de leukste dingen denk ik al wel zo'n beetje gehad. Ayahuasca lijkt me wel cool;)

Ik hoop dat ze ayahuasca achterwege laten zoals ze van plan waren. Bij Jensen heeft Filemon het even over ayahuasca gehad en dat hij van plan was er ver van weg te blijven.

Ayahuasca leent zich naar mijn mening niet voor een programma zoals spuiten en slikken en het lijkt me ook onwenselijk dat het masssaal gebruikt gaat worden door puberende medelanders. Maar misschien ben ik wel een ouwe lul.

Van mij mogen ze dat hele spuiten & slikken achterweg laten.....

waarom geen spuiten en slikken mss marc?
tis goed om mensen te informeren en dat mankeren de meeste mensen nu juist correcte info over drugs
ayahuasca zou leuk zijn om te zien en info over te horen maar niet om filemon te proberen beetje zoals bij de salviareportage

Omdat het vaak zo lacherig is, allemaal leuk en aardig over voorlichting en moet zeggen dat ik ook wel om het programma heb zitten lachen, maar denk dat mensen er op zich geen positiever beeld aan over houden...

zowiezo vind ik dat dit soort dingen meer op een 'narrowcasting' manier naar buiten gebracht moeten worden, niet op het publieke bestel. Zo kan het ten eerste veel serieuzer gebracht worden zonder dat het 'leuk voor de massa' hoeft te zijn. 2 -Onderwerpen kunnen dieper aangesneden worden en zo een veel duidelijker beeld geven van de substantie in kwestie.

Ik heb het een keer gekeken, de allereerste aflevering, en toen was het voor mij al duidelijk dat dit niet hetgeen is waar ik op zit te wachten. En ja hoor, de dagen erna hoor je iedereen erover praten 'hoe grappig het wel niet was' enzo. Sorry, but I'll pass

Ik denk dat het programma zeker een positieve rol kan spelen, omdat het probeert redelijk objectieve voorlichting te geven over drugs waar een heleboel vooroordelen over bestaan. Voor de meeste mensen op dit forum zijn die vooroordelen er niet per se (of zijn er juist vooroordelen over de strikt positieve kanten van drugs), maar ik denk dat de gemiddelde puber veel kan leren van dit programma. Ik denk dat de humoristische vorm ook vrij noodzakelijk is, omdat humor een van de beste middelen is om vooroordelen te doorbreken. Op die manier dring je makkelijker door tot het publiek dat je wilt bereiken.

ik vind dat spuiten en slikken meer als een intertainment programma over komt dan een voorlichtings programma, misschien geinig voor het grote publiek wat toch geen ene moer van drugs afweet.

tja spuiten en slikken heeft wat mij betreft
wel een lege indruk achtergelaten bij de Psychedelische drugs onderwerpen
wat zeer jammer is, want er word te nonshalant over gedaan terwijl het de krachtigste en interassantse drugs is wat er bestaat.

ze zouden eigenlijk een programma moeten maken over drugs
waarbij ze serieus over de drugs praten zoals spiriualiteit, maatschapelijke issues ect.

want als de mensen nou eens het verschil tussen geestvernauwend en geestverruimend zouden weten ( wat volgens mij niet bij S&S gebeurd )
zouden we al een heel eind zijn.

PeaCe..

spuiten en slikken is een goe programma vind ik gwn omdat het op een relaxe manier wordt gegeven
veel psychonauten zullen het niet schoon vinden gwn omdat het niet al te diep gaat in de onderwerpen maar dit programma is ook niet gemaakt voor psychonauten maar voor het gwne volk die niet echt veel over drugs weten
ik versta dat veel psychonauten (waaronder ik) diepere programma's wil bekijken gwn omdat die alle aspecten zouden bekijken van drugs, sociaal(verschillende drugsubculturen), politiek, spiritueel enz...
s&s doet dit natuurlijk niet omdat het zo hun doelpubliek snel zou verliezen

MindAstronaut a dit:
ik vind dat spuiten en slikken meer als een intertainment programma over komt dan een voorlichtings programma, misschien geinig voor het grote publiek wat toch geen ene moer van drugs afweet.

wel een lege indruk achtergelaten bij de Psychedelische drugs onderwerpen
wat zeer jammer is, want er word te nonshalant over gedaan terwijl het de krachtigste en interassantse drugs is wat er bestaat.

ze zouden eigenlijk een programma moeten maken over drugs
waarbij ze serieus over de drugs praten zoals spiriualiteit, maatschapelijke issues ect.

Helemaal mee eens, of gewoon een show waarin alle kanten van drugsgebruik belicht worden, maatschappelijk, fysiek, mentaal, spiritueel, alles. Er valt genoeg over te zeggen terwijl bij spuiten en slikken het veel te oppervlakkig gehouden wordt... En ja wat hebben sex en drugs eigenlijk met elkaar te maken?? Doe dan een apart programma over sex.

idd. Het lachen gieren brullen gehalte is me net een tikkeltje te hoog, de drugs die besproken worden kun je elk weekend in de kroeg zien en de info die ik heb gezien kun je uit een standaard drugsinfo foldertje halen.

Is vind het weinig toegevoegde waarde hebben.

Retour