Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

shrooms drogen

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Pippie
  • Date de début Date de début

Pippie

Matrice Périnatale
Inscrit
16/12/05
Ik overweeg een kweekkitjes te kopen met Philosophers Stones en Mexicaanse paddo's. Wie weet hoe ik het beste de oogst kan drogen en bewaren?

Voor de mexicaanse (Psilocybe cubensis) leg ik ze meestal gewoon op de krantje te groog boven op de verwarmings ketel. Met een beetje dikke krant wordt het niet te warm. Drogen gaat zo vrij snel, binnen een dag of 1-2 is het al droog. Al je paddestoelen voor een lange tijd wilt bewaren kun je ze ook in een afgesloten ruimte stoppen (diepvries bakje of zo) en dat wat sillica of vochtvreters bij doen. Dan worden ze zo droog dat je ze kan verpoederen. Kijk wel uit die vochvreters zijn nogal nasty stuff, dus zorg er voor dat ze de paddestoelen niet aanraken !

Voor de stones is het een beetje het zelfde verhaal alleen zijn deze gedroogd vrij lastig op te eten , thee zetten is dan de beste oplossing.

(Voor extra lang bewaren + 6 maanden. kun je het beste zo droog mogelijk maken , dan luchtdicht verpakken en koel en donker bewaren. Licht en zuurstof verminderen de actieve stoffen en warmte bevorderd dit nogeens. )

volgens mij zijn stones gedroogd echt niet t eten hoor! Wordt volgens mij echt kei en kei hard en droog. En volgens mij gaat er ook nog aanrdig wat active stoffen verloren bij het drogen. :cry:

Is het wel zo dat er actieve stof verloren gaat bij het drogen? Volgens mij zijn gedroogde paddo's per saldo juist sterker dan verse. Het lijkt me bovendien dat er alleen water verdampt bij het drogen en niet de psiloc(yb)ine waar het allemaal om gaat. Het heeft een smeltpunt van rond de 230 graden, dus echt snel afbreken zal het niet...

Retour