Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

San Pedro herkennen

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Meduzz
  • Date de début Date de début

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12/4/06
ik heb vandaag een klein cactusje gekocht die heel sterk lijkt op een san pedro maar het leek me onwaarschijnlijk. weet er iemand hoe je zeker kan zijn dat je met een san pedro te doen hebt?

Dat is vrij lastig te zeggen vooral als ie nog niet volwassen is. Misschien kun je een foto hier posten ? Er zijn wel een aantal kenmerken waarmee je de trichocereus Peruvianus of Pachanoi kunt herkennen.

Het feit dat je hem bv bij een tuincentrum gekocht hebt zegt vaak niet zo heel veel. De Trichocereus soorten zijn zeer snel groeiende soorten die ook vaak als graft cactussen gebruikt worden. Soms kun je ze gewoon kopen maar er zijn zoveel soorten die er op lijken dat het vaak moeilijk te zeggen blijft.

ja inderdaad. ik zal zo snel mogelijk voor een fototje zorgen.
ik had zo meer iets in gedachten van een determineertabel of zo waarmee je aan de kenmerken van de cactus de soort kan afleiden.
en inderdaad, ik heb hem in een tuincentrum gekocht, ik kreeg er 1 cadeau van mn moeder en ik mocht hem zelf kiezen, ik heb dan maar die gekozen die het meest van al op een san pedro lijkt :)

als ie daar vandaan komt hangt er toch zeker wel een briefje aan met de latijnse naam?
ik was vandaag nog in het tuincentrum en ze hadden er 2 san pedros staan (van die vage 'misvormingen' die je niet veel ziet)
Crested_Trichocereus_pachanoi.sized.jpg

who dat is supercool, ik moet binnekort ook maar eens t tuincentrum gaan checken. waarschijnlijk toch een tuk goedkoper.

Dat ziet er uit als een San Pedro Cristaat die ge-ent is. Grappig nog nooit gezien zo. Zal je verbazen hoe vaak er in de tuincentra niet de latijnse namen er bij staan, vooral voor catussen.

Zijn overigens wel een aantal kenmerken van de San Pedro :

- 4 /8 ribben.
- Naalden in groepen van 5-9 (kort voor Pach , langer voor Peruvianus)

is dat zo rutger?
ik dacht dat het een stek was waarvan de nieuwe pulp een cristaat werd (of hoe je het precies zegt..?)

Ik weet dat deze san pedros vrij zeldzaam zijn, in het tuincentrum stonden ze voor 55e, is dat een redelijke prijs? ze waren iets groter dan de foto hierboven

Die op de foto is volgens mij ge-ent. Dat zie je duidelijk aan de kale plekken aan de bovenkant van de onderstam. Het gebeurd meestal wel pas later dat de cristaat vorm zich gaat vormen en zit dan ook van hoog boven in van de cactus. Ik heb er ergens een mooie foto van , ga hem even zoeken.

ik heb nog geen foto kunnen posten maar dat cactusje heeft 6 ribben en de naalden staan in groepen van 7 en soms 9

ik hoop echt dat het er eentje is. maar ik heb een mooie san pedro in bestelling dus...

Wow die van die foto is wel vet.
Maar lijkt me wel bizar, san pedro's bij het tuincentrum :P

Heeft je moeder een cactus gekocht... :"Hey ma! Mag ik de cactus opeten?" :mrgreen:

even een schopje omhoog :)

ik ben nieuw hier, ben 18 jaar oud. Heb een half jaar geleden voor het eerst paddo's tot mij genomen en sindsdien zijn Natuurlijke psychedelica mij meer gaan interreseren, zodoende kwam ik dus een cactus op mijn kamer tegen die erg veel leek op Trichocereus peruvianus (vind ik dan toch :wink: )

foto:
PIC_0001Small.jpg

kan iemand er meer over zeggen?

de basis is precies wel een beetje smal. ik ben geen kenner, maar ik weet wel dat als die rechtse een peruvian torch of san pedro is, dat je een collector's item hebt, want hij heeft maar 4 ribben. dit zouden volgens de zuid-amerikanen de krachtigste zijn omdat hij de 4 windstreken voorstelt dan :wink:

Ik heb ook weleens staan twijfelen in een tuincentrum bij de cactus afdeling.

ik las een paar post hierboven dat het aantal ribben kan verschillen; mijn vraag is dan: is dat per ondersoort dan hetzelfde, of wordt dat bepaald door de toevallige omstandigheden bij het opkomen van het zaad ?

lijkt me heel moeilijk om met zekerheid een san pedro te vinden als er geen naam kaartje aanzit.. beetje zelfde als het vinden van kaalkopjes als je ze nog nooit eerder gevonden hebt in de natuur, terwijl het stikt van de kleine bruine paddestoeltjes.

misschien kan een drugs test uitkomst bieden die test op de phenylethyl amines. maar dikke kans dat heel veel soorten bomvol zitten met verbindingen die erop lijken, alleen geen effect hebben op een mens.

Meduzz a dit:
de basis is precies wel een beetje smal. ik ben geen kenner, maar ik weet wel dat als die rechtse een peruvian torch of san pedro is, dat je een collector's item hebt, want hij heeft maar 4 ribben. dit zouden volgens de zuid-amerikanen de krachtigste zijn omdat hij de 4 windstreken voorstelt dan :wink:

de kliene heeft ook 6 ribben, is beetje onduidelijk op de foto maar ze hebben bijde 6 ribben. Die cactussen heb ik echt al jaren, maar om eerlijk te zijn heb ik ze (zeker toen ik nog een kleine EJtje was) niet altijd even goed verzorgd (maargoed dat het cactussen zijn anders was het allang dood geweest :lol: )

een niet onslecht onderhouden san pedro kan 30cm per jaar groeien, het is een vaand e snelste groeiers onder cacti, misschien als je kan zeggen hoe groot ze zijn, kun je aan de hand van hun leeftijd al eventueel uitsluiten dat het san pedro zijn, anders een klein stukje afsnijden en opeten, als ze mescalinebevattend zijn, zou het bitter moeten smaken.

Retour