Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur·ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Salvia Stek (hulp gevraag --> Anand??)

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Dezer
  • Date de début Date de début

Dezer

Neurotransmetteur
Inscrit
9/5/04
Ik heb een stek van een salvia plant hier bij azarius besteld, nu zijn ze alleen, heel handig, vergeten er een volledige handleiding bij te geven. Dit zou wel het geval moeten zijn als ik van de advertentie uit ga.
Weet iemand wat ik nu met de plant moet doen, hij staat in een voedingsbodem van agar maar hij lijkt het niet zo goed te doen. Ik heb het buisje open gemaakt zodat er zuurstof bij kan, dit leek me logisch.
Maar de bladeren beginnen langzaam te verschrompelen. Schiet dus niet echt op.

Ik heb reeds bij azarius aangekaart dat ik de handleiding niet heb ontvangen, maar heb vandaag nog geen respons gehad (zaterdag gepost). Weet iemand wat ik het beste kan doen met de plant zodat tie het gaat doen. Dit is natuurlijk zonde.

Ik zag bij het salvia forum dat Anand salvia planten heeft, please help me out.

agar smelt bij 45 graden dus ff het er afspoelen boven een tijltje en water dan door de plee gieten.

plant in pot doen in een plastic zak en die dichtknopen.... dat de plant amper lucht krijgt is niet heel erg op dit stadium, vochtige lucht is belangerijker nu.

Potgrond, vermiculiet of/en perliet is allemaal prima.

als je verder nog vragen heb vraag je maar op msn

Sorry, sorry, sorry! :o

Bij deze alsnog:

SALVIA DIVINORUM STEK

Het salviastekje heeft een grotere groei-omgeving nodig dan de tube waarin deze wordt geleverd. Na ontvangst dien je het salviastekje daarom direct over te planten. Hiervoor is nodig: een potje, aarde en een glas.

Ga als volgt te werk:
- Haal het stekje uit de tube en verwijder met lauw water de agar (gelei) helemaal van de wortels.
- Verwijder de onderste blaadjes van het stekje.
- Plaats het in de aarde, en geef het een klein beetje water.
- Vervolgens plaats je het glas over het geheel om de luchtvochtigheid te doen stijgen, en zet het geheel in lichte kamer, maar niet in de felle zon.

Na één tot twee weken zal de nieuwe groei zichtbaar zijn. Na een week of drie kan het glas weer verwijderd worden; de plant zal dan voldoende geworteld zijn en is klaar om verder te groeien in normale huiskameromstandigheden.

Succes!

Ik heb een terrarium leeg staan (80x40x50) en wil hier nu paddo's in gaan kweken. Zo'n growkit van de smartshop bleek niet echt een succes dus het leek me beter om een bak er voor klaar te maken en eens een paar heerlijke paddestoelen te kweken. Ik zag hier wat staan over salvia dus ik dacht dan zullen die ook vast wel weten hoe je goed voor je paddo's zorgt.

bij mijn besteling zat dr ook al geen "volledige handleiding" en mn peyote die dr ook bij zat lag helemaal uit de pot. gelukig had ik ook al genoeg info van inet gehaald om te weten wat ik met mn stekje moest doen:D

Retour