Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Salvia eten

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion DW
  • Date de début Date de début
D

DW

Guest
Ik heb net geprobeerd Salvia divinorum (bladeren, 3 gram) te eten (lees kauwen). Het was me een partij smerig, het ging vrij goed tot dat ik een slok water nam. Er kwam een ONGELOOFELIJK smerige smaak aan en die bleef maar en op een gegeven moment heb ik gekotst en moest ik helaas ook de bladeren uitspuwen. Weet iemand misschien hoe ik het beste de volgende keer Salvia kan benuttigen? De vieze smaak zit nu nogsteeds in mijn mond.

Edit: Oh ja ik heb nog een vraag los van de vorige, wellicht kan die in dezelfde topic. Ik heb me rot gezocht naar een instructie om van een pijpje iets te roken (een normaal klein pijpje). Ik heb nu een pijpje en gaasjes, maar ik weet bij god niet hoe ik ze moet gebruiken, het gaasje er los op leggen en aansteken lijkt me niet, dan valt het gaasje er zo af.

Alvast bedankt,
DW

Het eten is idd niet al te smakelijk. Het is ook moeilijk om een full blown ervaring te krijgen van het kauwen van Salvia. Wat dat betreft is het roken iets draaglijker en doeltreffender. Het is echter nog steeds niet heel fijn als je het niet gewend bent om te roken.
Het gaasje moet je in de vorm van het pijpje buigen, zodat het in de kop past. Dit doe je bijvoorbeeld door het gaasje recht op de kop te leggen en dan met de achterkant van een potlood aan te duwen, zodat het allemaal goed naar binnen buigt. Het hoeft niet helemaal recht te zitten, als de opening naar de buis van de pijp maar goed is afgedekt. Dan moet het goed gaan.
Oh ja, en als je Salvia rookt, houdt dan goed de vlam op het spul, de werkzame stof ontbrandt slechts bij een hoge temperatuur. Schrik niet van de scherpte en hitte van de rook, anders verneuk je je eerste hit door hem meteen uit te hoesten.
lees de FAQ op sagewisdom.org

Waren het verse bladeren of gedroogde. Heb wel eens ergens gelezen dat vooral gedroogde bladeren heel goor zijn als ze weer "nat" gemaakt worden door er bijvoorbeeld op te kauwen. Toch lijkt me kauwen inderdaad niet zo'n prettige ervaring, roken vind ik ook niet echt prettig maar is wel een stuk beter.

Die gedroogde bladeren smaken echt vies. Het is alsof je een half uur lang op een paar weken oude koffieprut moet kouwen. Geef mij maar een beetje scherpe rook voor een minuutje...

Het waren inderdaad gedroogde bladeren :). Ik heb nu ook op Salvia.net tips gelezen (met honing/suiker smaak brengen). Ik dank jullie wel, van fouten moet je leren :), en deze fout maak ik niet snel weer. Gelukkig weet ik nu ook hoe ik mijn pijpje moet gebruiken.

maar het werkt volgens mij niet om zomaar wat gedroogde bladeren te roken.
daar zit veeels te weinig in
en als je bladeren kauwt moet je minsten 25 bladeren kauwen
en dat is echt meer dan 3 gram :)?
na het kauwen van deze bladeren gaan mediteren
en dan moet je best diep kunnen komen

Hmmm, ik heb ze nu 3 keer gegeten en zo vies vond ik het eigenlijk niet.
Het waren gedroogde die ik weer een btje nat had gemaakt en ben toen een flinke hoeveelheid gaan kauwen...

Maar heb alle 3 de keren niets gevoeld. Het schijnt ook dat het eerst extra verbindingen in je hersenen moet maken voor dat Lady S je meeneemd (wat ik wel geloof, want voelde wel dingen gebeuren in m'n hoofd)
Maar als het eenmaal gebeurd dan is het ook gelijk erg heftig.
Dit is wat ik me heb laten vertellen

Retour