Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

salvia een spirituele drug of niet?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion j-lazy
  • Date de début Date de début

j-lazy

Glandeuse Pinéale
Inscrit
16/12/05
hey mensen,

ik zou graag jullie mening willen over het volgende: velen van jullie zullen ongetwijfeld de drug salvia kennen. deze drug werd vroeger gebruikt voor religieuze doeleinden en werd ook gezien als een kruid van de goden. nou is mijn vraag aan jullie vinden jullie dat salvia in een spirituele omgeving moet worden gebruikt of zou het ook gewoon midden op een feest kunnen zeg maar. wat de achterliggende gedachte is. is vooral of jullie vinden dat salvia met respect moet worden gebruikt om goed tot zijn recht te komen. of moet je gewoon de mazzel hebben dat het aanslaat het maakt niet uit waar dat gebeurt.

ik heb het nooit geprobeerd, maar aan de verhalen te horen is salvia absoluut geen partydrug! als hij goed inslaat ga je eventje out en dat wil je niet echt op een feest hebben lijkt me!

ik heb zelf ook nog nooit salvia gebruikt, maar ik heb wel 3 plantjes en weet er vrij veel vanaf. het is idd zeker geen party drug en respect voor lady Sally D is ook op zn plaats ja.
Het is zonder meer een spirituele ervaring, je hoeft het niet in religieuze setting te nemen, maar hetzelfde als je zou doen bij paddos/lsd/mescaline. de trip is wel kort maar als je genoeg en goed rookt dan is de ervaring erg intens!

kheb het een aantal x gebruikt, maar het effect was niet alle keren zoals gewenst.
Maar ik ben van mening dat het het een plant is die respect verwacht en of je het gebruikt voor wijsheid of gewoon pret, toch spirituele ervaringen geeft.
Het beste lijkt mij om het niet als een pilletje te beschouwen, maar als iets met een ziel en iets waarmee je samen op reis gaat.
Uiteraard kan je niet zeggen dat de ene manier om te gebruiken ''goed'' is en de andere ''verkeerd''. dus om het gewoon for fun te gebruiken is niet iets mis mee.

Iedereen veel pret en mooie leerzame ervaringen toegewenst met deze Lady Salvia!!!

forest

Salvia is geen drug. Het is slechts een plant. Zij kan aangewend worden om een kijkje te nemen in het quantum veld. Het laat je ervaren wat quantum fisica, een theoretisch begrip, in de praktijk is. Sommige ja, zouden het woord Spiritueel gebruiken. Tijdreizen, meerdere plekken tegelijk zijn, geen taalbarriere meer ervaren, en uittreden

Ik zou deze dame zeker met respect en liefde behandelen. Ze is heel vriendelijk en lief als je haar weet te hanteren. Als je het nog nooit eerder gebruikt hebt raad ik je aan iemand te zoeken die ervaring met dit kruid. Ik raad tevens aan het uitsluitend in ceremoniële setting te gebruiken. Met iemand die weet hoe te handelen bij eventueel confrontaties. (Net zoals alle psychoactieve middelen overigens).

Het belangrijkste is de dosering en de kunst van roken (indien je rookt). Ik geef de voorkeur aan het pure blad en geen extract daar het pure blad een heel spetrum aan stoffen bevat terwijl bij het extract salvinorin A de belangrijkste stof zou zijn. Het complete spectrum van alle meer of minder werkzame stoffen zijn van belang. De plant zoals die is, is goed.

Géén partydrug.

neej het is absoluut geen partydrug
ik heb zelf nu 7 keer salvia extract 10x gerookt
waarvan alleen de laatste keer eigenlijk effect heeft gehad
zie: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 74&lang=en
voor meer info ^^
en in mijn geval zou Salvia ook absoluut niet werken op een feestje omdat er teveel mensen zijn die naar je kijken en het houd je gewoon "down to earth"
al die "realiteit" om je heen
in mijn geval maakt het dus duidelijk uit waar ik het doe
zoals zoals je ook kunt lezen in het topic hierboven is
dattik geleerd heb dat Respect heel erg belangrijk is
en in een bepaalde manier beschouw ik Salvia wel als een spirituele plant
omdat er duidelijk een entiteit aanwezig was bij mij"en hiermee bedoel ik niet de sitter" hehe

Ja precies, al zou je het op een feestje gebruiken, dan zou het waarschijnlijk niet eens werken, alle geluiden en beweging om je heen.

Zelf heb ik ook, dat als ik het in gezelschap van andere doe dat ze dan wel doodstil moeten zijn, want als zij gewoon gaan praten haalt dat je er ook weer uit zegmaar.
Laten we t op alle geluiden en/of bewegingen houden.

Stel dat het werkt op een feest... Dan kom je echt in een hel terecht voor een kwartier. Lijkt me niet lekker. Teveel geluid/mensen/licht. Vrouwe Salvia zal je flink op je kont geven als je het toch doet. Of ze doet juist helemaal niets. Respect is vereist.

idd :)

Gewoon een thuissessie....

Ik snap dr zowieso geen bal van als mensen psychedelica op parties gebruiken, de kracht van het goedje (wat dan ook) verliest zn energie omdat er niet naar geluisterd wordt...wordt eerder psychotisch dan intens.
(ok, zijn uitzonderingen...10 jaar terug een leip lsd feest in het bos, rondom een groot vuur...cello´s etc violen, trommels fluiten en noem maar op, dr bij....heeft ook bijzondere dingen gebracht, sommige far out goa parties misschien)...maar salvia op feesten....ik zou het absoluut niet doen.

ik snap ook uberhaupt niet dat je daaraan kan denken... voor mij heeft tot nu toe alle psychedelica die ik gebruikt heb zo'n grote invloed op het 'zijn', dat prikkels zoals drukte, harde muziek en vaak ook gewoon het menselijke (daarmee bedoel ik dingen die uit het bewustzijn van de mens gecreërd zijn [vaak dingen als apparaten, auto's, etc.]) in mij een gruwelijke afkeer creeeren, en ik alleen wil zijn zonder al die 'nutteloze' dingen.
In de natuur ben ik 200% in mn element als ik 'onder invloed' ben. De veiligheid en zorg die je daar voelt is zo sterk.

Zoals aether al zei, je mist erg veel op een feest. Zo komen waarschijnlijk auditieve hallucinaties niet tot slecht over, wat zonde is en bij mij vaak een groot deel van een salvia trip is.

voor de duidelijkheid mensen ik denk er zelf ook niet over om op een of ander feest het te gaan gebruiken. ik noemde alleen 2 verschillende plekken als voorbeelden.

LSD op een feest is echt wel tof (mits het juiste feest uiteraard) maar je moet het wel aankunnen ja :)
Maar das offtopic

Salvia op een feest is gewoon a waste of salvia punt
Ik vind het zeker een spirituele drug en ze verteld je dingen en laat je dingen zien.
Ik hoop dat het eten een keer lukt. Ik heb gehoord dat het een tijd nodig heeft om een soort verbindingen te maken in je hersenen voor lady S je echt raakt.

als iemand hier trouwens ervaringen heeft met het eten van de salvia bladeren vertel dan asjeblieft even hier hoe je precies te werk bent gegaan. heb zelf namelijk nog een voorraadje salvia bladeren liggen wil ze niet verspillen :lol:

Retour