Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Salvia als pijnstiller????

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion fladderfun
  • Date de début Date de début

fladderfun

Matrice Périnatale
Inscrit
21/4/06
Hoi,

Vanmorgend ben ik aan mijn voet geopereerd. Een deel van het nagelbed van men dikke teen is weggesneden. Zeer pijnlijk. Ale ja zo op het moment dat de verdoving uitgewerkt is toch. Nu ik was zo hevig en hitsig door die pijn die ni te verbijten was dat ik me een beetje thee heb gemaakt van wat salvia blaadjes. Mirakel Mirakel ik werd idd rustiger ma eerder omdat de pijn om sloeg naar een zacht tintellen. Nu vraag ik me af. Is dat iets wat in men hoofd zit? Of kan het echt dat die Salvia de pijn serieus verzacht.

Groetjes.

Effect verdwijnt na 2 uur. :( Daar is de pijn weer :s Hoeveel thee mag je zo drinken op een dag?

who cares over het placebo effect zou ik zeggen, als je pijn overgaat is het toch het voornaamste. aangezien de pijn na 2 uur terug komt zou ik toch wel denken dat het effect echt is want van salvia thee duurt het effect langer dan van gerookte salvia (max 1u).

nu nog een vraagje: hoeveel heb je gebruikt voor je thee en hoe? ben ook wel benieuwd naar salvia als pijnstiller

plus, hoe heb je de hee gemaakt?
heb je de blaadjes aan het water toegevoegd na het koken in de pot zelf, of heb je ze mee laten koken?
heb je daarbij ook nog enige vorm van perceptieverandering waargenomen, of was dit alleen fysiek merkbaar?

Ik ben ook wel benieuwd naar het recept. Moet volgende week naar de tandarts voor een 'ingreep'.
Aangezien paracetamolletjes en ibuprofen amper helpt zou een kruidentheetje best goed van pas kunnen komen :wink:

Weinig water (1tas) in een potje op het vuur.
Wanneer bubbeltje beginnen stijgen blaadjes indoen.(blaadje of 5)
3min goed laten koken.
Zo warm mogelijk drinken, maar ga maar een bus grenadine halen.
Spul is anders ni te drinken. Smaakt heel bitter.
Je wordt een beetje ijl in je hoofd, maar als je gek wordt van de pijn komt dat wazig dromerig gevoel niet ongelegen. Effect duurt dus wel maar 1 tot 2 uur. Khoop dat het bij jullie even goed werkte als bij mij :)

Klinkt als: gewoon proberen!
Ik ga van de week blaadjes kopen en het gewoon proberen.

nog twee kleine dingetjes:
- wat voor blaadjes heb je gebruikt? gedroogde, verse?
- wat bedoel je precies met "1tas"?

Bedankt voor je reactie!

rhodes54 a dit:
wat bedoel je precies met "1tas"?

dat betekent 1 kop (zoals in kop koffie :wink: )

haha, ja en niet te groot, anders hebbie teveel water. ;-)

het zou wel een placebo effect kunnen zijn..
maar ik zou er niet van opkijken als de salvia echt heeft gewerkt
je kunt ook gewoon een plak spacecake nemen :)
dat werkt net zo goed of beter

sporttas vullen met water, en dan op het fornuis zetten

je kunt water heet maken boven een vuurtje in een dun plastic tasje.. van dat krakende dunne spul dat je bij de groenteboer enzo krijgt. plastic boterham zakje lukt ook. dat is zelf binnen 3 minuten te proberen.. beetje water in boterham zakje, en aansteker eronder :)

Een tas is idd een grote kop. Das weer zo'n belgisch woord blijkbaar :d
Misschien noemen ze dat bij jullie een Mok. Ik weet het ni. Je drink er uit en het is groter als een gewoon koffie tas.

Lol

nu nog een smartshop waar je bladeren kunt kopen.. Die bij mij in de buurt had alleen extract :-(

Retour