Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Rokerskerk

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Mara
  • Date de début Date de début

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29/4/08
Café Lindeboom officieel lid Rokerskerk

ALKMAAR - Rooksteker der Rokerskerk. Michiel Eijsbouts heeft woensdag café Lindeboom in Alkmaar ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God. Dit gebeurde met de overhandiging van een certificaat waarop staat dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun ‘goede God’ in vrede te eren.

De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in het gebedshuis te roken. Met de inwijding kunnen de parochianen van uitbater Co Busch legaal een sigaretje roken in het café.

De populariteit van de nieuwe kerk bleek woensdag de eerste paar minuten na de inwijding al niet te stuiten. Na nog geen kwartier hadden zich al ongeveer twintig mensen aangemeld. ‘Als er twee keer per dag een dienst wordt gehouden, dan woon ik die zeker bij’, aldus een van de nieuwe leden.

Bron: Volkskrant

:roll:

Whoeheow, ongelooflijk! Hier wil ik is even meer over te weten komen :P

Groetjes,
Mystic.

Wow.
Zo zie je maar.

Er is mij wel eens verteld dat het roken van tabak voor de indianen een soort gebed is.

joe fucking hoehoe, in de melkweg werd gewoon nog keihard geblowed en ook gerookt. Wat doen ze moeilijk.

ANP
gepubliceerd op 16 juli 2008 19:32, bijgewerkt op 16 juli 2008 19:45

ALKMAAR - Rooksteker der Rokerskerk. Michiel Eijsbouts heeft woensdag café Lindeboom in Alkmaar ingewijd tot de Enige en Universele Rokerskerk van God. Dit gebeurde met de overhandiging van een certificaat waarop staat dat het alle leden van de gemeenschap van de Rokerskerk vrijstaat hun rookartikelen te nuttigen en daarmee hun ‘goede God’ in vrede te eren.

De Rokerskerk bedrijft haar religie vanuit de goddelijke drie-eenheid van rook, vuur en as en vereert haar god door in het gebedshuis te roken. Met de inwijding kunnen de parochianen van uitbater Co Busch legaal een sigaretje roken in het café.

De populariteit van de nieuwe kerk bleek woensdag de eerste paar minuten na de inwijding al niet te stuiten. Na nog geen kwartier hadden zich al ongeveer twintig mensen aangemeld. ‘Als er twee keer per dag een dienst wordt gehouden, dan woon ik die zeker bij’, aldus een van de nieuwe leden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1043893.ece/Cafe_Lindeboom_officieel_lid_Rokerskerk

Hehe, ik vroeg me af welke diensten ze daar dan wel niet houden ;)

In iedergeval hoef je als dat zo doorgaat, binnenkort niet meer naar de kerk voor een dienst. :D Ik ben benieuwd hoe christelijk Den Haag hier naar om kijkt :P

Groetjes,
Mystic.

Vandaag in De Pers:

Rokerskerk Kroegen verzinnen een list tegen het rookverbod

In Gods naam mag meer
De Universele Rokerskerk en zijn leden beroepen zich op godsdienstvrijheid. Ziet de wet activiteiten van gelovigen inderdaad soms door de vingers?

Het is een creatieve vondst van de café-eigenaren die zich aansluiten bij de Enige en Universele Rokerskerken van God. Onder het mom van het recht op godsdienstvrijheid paffen deze kroegbazen vrolijk door. Michiel Eijsbouts (29), de ‘rookprediker’ die in 2001 de Rokerskerk oprichtte, is ervan overtuigd dat de ‘rokersrituelen’ van zijn kerk onder de godsdienstvrijheid vallen en daarom ook binnen moeten kunnen worden beoefend.

Geen gek idee. Want waarom mogen sikhs in Nederland hun kirpat, een ceremoniële dolk, dragen? Hoewel dit een kleine dolk is die onder de kleding wordt gedragen, mag verder niemand met een mes rondlopen. Ook wordt het gebruik van het geestverruimende ayahuasca toegestaan in de Santo Deime kerken. Ayahuasca is een thee, getrokken van planten, en wordt gedronken bij rituelen in het Amazonegebied. Maar dit brouwsel bevat DMT, een verboden drug.

Grensgevallen

‘Ayahuasca is een grensgeval’, oordeelt Teunis van Kooten, advocaat en onderzoeker bij het Centrum voor Kerk en Recht. Het gebruik tijdens rituelen is door verschillende rechters niet veroordeeld, maar de Hoge Raad stelde in 2007 wel een vrouw in het ongelijk die acht liter in beslag genomen ayahuasca terugeiste. Wat wel of niet godsdienstige handelingen zijn, blijkt dus discutabel.

Een aantal zaken is helder vastgelegd in het Nederlandse burgerlijk recht. Zo hebben kerkgenootschappen de vrijheid om zelf hun organisatiestructuur te bepalen en kunnen zij interne geschillen beslechten via een eigen rechtsgang. Tijdens diensten zijn de gelovigen beschermd tegen een politie-inval. Verder geldt het wetboek ook in de kerk, volgens het OM. Toch zijn er uitzonderingen.

‘Als het gaat om kleine afwijkingen van de wet, wordt het op zich toegestaan’, zegt Van Kooten. ‘Maar een kerk die kindoffers zou willen brengen of de doodstraf zou willen uitvoeren, is fors in strijd met elementaire regels.’ Per zaak bekijken rechters dus of geloofsrituelen in strijd zijn met onze grondwet. Wat betekent dat voor de Rokerskerk?

Rookprediker

Eigenlijk weet rookprediker Michiel Eijsbouts niet waar een kerkgenootschap aan moet voldoen om als volwaardig te worden gezien. De Voedsel- en Waren Autoriteit (VWA) gelooft de ad hoc bekeerde kroegen niet en heeft al verschillende waarschuwingen uitgedeeld. Feit blijft dat hun ‘geloofsbelijdenis’ plaatsvindt in het café, en daar is roken verboden.

Eijsbouts geeft echter niet op. ‘We volgen nu een nieuwe procedure om het kaf van het koren te scheiden.’ Cafés die zijn ORT-certificaat (Onder Rokerskerker Toezicht) alleen maar willen hebben om het rookverbod te omzeilen, krijgen het niet. Een groot aantal bezoekers van de cafés moet geregistreerd kerklid zijn. Hij werkt nu aan een brief voor de VWA waarin hij het rokersgeloof zal uitleggen en samenwerking voorstelt. ‘Ik zal de cafécontroles voor hen uitvoeren, om zo de ware gelovigen te identificeren.’ Een echt eigen kerkgebouw staat ook op Eijsbouts’ verlanglijst, maar dat laten de financiële omstandigheden niet toe.

Met een beetje geluk wordt zijn Rokerkskerk dan een grensgevalletje à la ayahuasca. Maar advocaat Van Kooten denkt dat het net zo zal gaan als met de Satanskerk ‘Zusters van Sint Walburga’, die in de jaren tachtig seksshows aanbood; de Hoge Raad oordeelde dat er hier van kerkstatus geen sprake kon zijn.

Ik gebruik zelf eens in de 2 a 3 weken wat tabak.

Dan rook ik een sigaret en dan laat ik dat spirituele gevoel echt in me toe.

Als ik alle externe focus effe laat gaan, voel ik een soort rust van binnen terwijl ik lekker kan dansen of praten met een aparte 'relaxedheid'.

Het punt is alleen dat je 2de sigaret vrijwel geen effect meer heeft en je echt minimaal 1 week moet wachten vanwege acute tolerantie.

Maar ja, kan echt genieten van een peuk, ècht een moment van vrede, lekker subtiel inhaleren en enkel door je neusgaten uitblazen. Anders gaat je huig ook dichtzitten.

Zorg wel dat je minimaal 24 uur van te voren en erna geen wiet rookt.

Filtersigaretten zijn geen tabak meer... Er zitten veel additieven op om de smaak en de verslaving wat aan te scherpen.

De tabak die de zuidamerikanen gebruikten (nicotiana rustica) is een andere strain dan degene die in noord-amerika gekweekt wordt voor de tabaksindustrie (n. tabacum). Rustica heeft een veel hogere concentratie aan nicotine dan tabacum.

hehe maar we weten allemaal dat deze kerk geen stand gaat houden, er zijn al eerder dit soort dingen geprobeerd en die zijn door de rechter gewoon keihard afgewezen, rechters zijn heus niet gek :P (en terecht imho)

American Spirit tabak... Pure, eerlijke en smaakvolle tabak, geen additieven en geen chemicalien. Netjes versneden tabaksbladeren!

Heerlijk voor je Jointje, geeft serieus een andere high, meer een high/stoned achtig gevoel ipv een stoned/sloom gevoel.

ZOF a dit:
American Spirit tabak... Pure, eerlijke en smaakvolle tabak, geen additieven en geen chemicalien. Netjes versneden tabaksbladeren!

Heerlijk voor je Jointje, geeft serieus een andere high, meer een high/stoned achtig gevoel ipv een stoned/sloom gevoel.

Moet je wel heel snel op roken, anders is het droog als het maar kan. En dat is bepaald niet lekker.

Groetjes,
Mystic.

CaduceusMercurius a dit:
Zorg wel dat je minimaal 24 uur van te voren en erna geen wiet rookt.
Onmogelijk!

Wat dan?

ZOF a dit:

Stoned zijn vind ik persoonlijk echt niks. Ik voel dat de gedachten van wiet worden geblokkeerd door de tabak en m'n lichaam voelt grauw aan.

Van wiet uit een pijpje voel ik echt een bodyload die verlichtend is en me energie geeft.

Het is hetzelfde als Xtc in combinatie met alcohol of cocaine, je bent niet ontvankelijk voor geestverruiming en sensitiviteit als er tevens geestvernauwers in je systeem zitten.

mysticwarrior a dit:
Moet je wel heel snel op roken, anders is het droog als het maar kan. En dat is bepaald niet lekker.

Groetjes,
Mystic.

Gewoon een dagje een dikke sinaasappelschil erbij leggen of in de vensterbank leggen en het doet het weer prima.

ZOF a dit:

:thumbsup:

Retour