Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Probleem met Morning Glory zaadjes

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion ZOF
  • Date de début Date de début

ZOF

Glandeuse Pinéale
Inscrit
22/6/07
Hallo Psychonaut'ers,

Ik ben ZOF, een nieuweling/beginner, ik ben zelf erg geinteresseerd en nieuwschierig naar de ervaring van een trip. Ik heb veel gelezen en veel gegoogled enzo, tot ik terecht kwam bij de LSA-zaadjes. Nou bleken ze deze te verkopen, onbespoten, in onze tuin-speciaal-zaak. Ik kocht een stuk of wat zakjes en besloot de volgende methode te gebruiken:

Leg de zaadjes voor 3-4 dagen in het water (ververs het water regelmatig). Eet de zaadjes na het verwijderen van de witte, zachte substantie die er omheen is gaan zitten. Dit is de beste manier om de negatieve effecten te omzeilen, al wordt het effect van de morning glory zaadjes wel wat minder.

Dus ik die zaadjes in een bak met water, iets meer dan een 'common' trip genomen omdat het effect iets minder sterk wordt bij deze methode. Nu liggen de zaadjes er ongeveer 27 uur in ofzo, en toen ik vanochtend voor de zoveelste keer het water ververste, zag ik dat bijna alle zaadjes uit elkaar knappen en ontkiemen :o
Ik heb er niks over kunnen vinden, maar volgens mij is dit niet de bedoeling hoor?

uhh007vy3.jpg

uhh012oi8.jpg

Wie heeft dit vaker meegemaakt? Zal ik ze maar gewoon weggooien en wachten op mijn Azarius-bestelling? (Een paar porties Mexicaanse Paddo's waarvan ik 2 van 3 porties wil drogen om te conserveren)

Groet,
ZOF

Ten eerste welkom op het forum.

Ik weet niet of het wel zo'n goeie methode is om te gebruiken, de zaadjes 27 uur in het water laten weken.

Maar wat voor zaadjes zijn het eigenlijk?
ze lijken wel wat aan de grote kant voor moring glory zaadjes.

ik zou ze een paar dagen laten drogen en daarna verpulveren tot poeder of kleine stukjes,
dan gewoon in lauw/warm water oplossen. en daarna drinken, dat is de einigste manier om er achter te komen of ze nog werken. :)

Hey MindAstronaut

De zaadjes waren eerst veel kleiner, het zijn de zaadjes van de Heavenly Blue variant, Ipomoea tricolor. De onderste foto toont een ontkiemt zaadje, niet een gesloten zaadje. De beschrijving op Azarius zegt: 3 a 4 dagen in het water laten staan (wel verversen). Deze liggen er nu nog maar 27 uur (ofzo) in en ontkiemen nu al, laat staan wat er gebeurt na nog eens 2 dagen.

Groet,
ZOF

Volgens mij ontkiemt die niet, alleen het velletje laat los.
het velletje is denk ook het misselijk makende aan de zaadjes.

maar aan de ene kant je bent al halverwegen en je kan de methode van Azarius gewoon gebruiken, alleen wat ze al aangeven is dat het effect iets minder zal zijn.
deze methoden kost je alleen wat meer zaadjes voor het zelfde effect.

Laat anders even weten hoe het was, ik ben benieuwd. :)

Allereerst: wie gaf je de garantie dat deze zaden onbespoten waren? Er zijn verschillende dingen die ze er op kunnen spuiten, met verschillende doelen voor ogen. Ik heb bij diverse tuincentra zakjes gekocht, en nergens stond er een garantie op de verpakking. Vergis je niet: Ze worden niet bespoten om psychonauten af te schrikken. Ze worden bespoten met een fungicide, omdat de zaden anders in het zakje kunnen gaan schimmelen! Oftewel: alle zaden in tuincentra zijn gewoon bespoten.

Voor heel veel zaden en bonen geldt dat ze moeilijk te verteren zijn (buikpijn geven) tenzij je ze kookt of laat kiemen. Gekiemde zaden zijn lichter verteerbaar (bijvoorbeeld taugé, alfalfa enz.), maar ik weet niet wat er dan met het LSA gehalte gebeurt.

Mijn Morning Glories zijn nu zo'n 2 meter hoog, met zo'n drie nieuwe bloemen per dag. Weet iemand wanneer en hoe ik precies moet gaan oogsten?

Oh, zelf het antwoord al gevonden:

Harvesting Morning Glory Seeds

Leave the dead flowers on the vine and within a few weeks they will develop into thick seeds, just like those you planted, only now, you will have thousands, so next years crop can be bigger, more spectacular and yet cost you nothing.

Ik ben trouwens een groot handlezer, en ik zie aan je hand dat er iets aan de hand is, maar dat je je toekomst in eigen handen hebt. Hopelijk heb je daar iets aan.

Ja, idd...

Dit las ik op meneercactus.nl

Spruit de zaden door ze in water te leggen. Na een paar dagen de zaaddopjes verwijderen en de 'Taugé' eten.

Hoi Zof en welkom op het forum.

Morningglory seeds bevatten LSA, dat is verwant aan LSD en is een ander tripmiddel dan bijvoorbeeld psilocybine wat in onder andere mexicaanse paddo's zit waar je over schrijft.

Het probleem wat vaak naar voren komt met LSA houdende planten, en ik heb dit ook zelf ervaren, is dat het plantmateriaal (de zaden), een aantal stoffen bevat die heftig reageren op het lichaam. Daardoor is het voor mij niet mogelijk om voldoende te gebruiken om de trip interessant te maken. In die zin dat het lichamelijke ongemakt dan te groot wordt. Er zijn veel goede resultaten met relatief eenvoudige extracties, een aantal kun je vinden in de Morning glory faq op http://www.erowid.org/plants/morning_gl ... lory.shtml . Als je de LSA op die manier, dus in pure vorm, gebruikt, schijnt het effect veel puurder te zijn zonder eerdergenoemde bijwerkingen.

Persoonlijk vind ik het niet waard omdat ik psilocybine en DMT, de traditionele natuurlijke hallucinogenen veel interessanter vind omdat ze gewoon goed (en intens ;)) werken en het lichamelijke ongemak in het niet valt bij de ervaring die het manifesteert. LSA heb ik een keer of vijf geprobeerd, mornign glory zaad, hawaian baby woodrose zaad, maar het was nooit een bevredigende trip, zelfs bij een zogenaamde heroic dose, was het trip effect nog niet half datgeen van wat bijvoorbeeld twee porties paddestoelen oproepen maar de misselijkheid was bijna onverdraadglijk.

Succes
HC

Hey HeartCore,

Waar haal jij DMT vandaan? Het lijkt me ook een interessant hallucigeen middel. Aangezien het een hele visuele trip blijkt te zijn en hij maar een uur duurt. Haal je extract uit planten of rook je het?

Groet,
ZOF

ZOF a dit:
Hey HeartCore,

Waar haal jij DMT vandaan? Het lijkt me ook een interessant hallucigeen middel. Aangezien het een hele visuele trip blijkt te zijn en hij maar een uur duurt. Haal je extract uit planten of rook je het?

Groet,
ZOF

Extraheren uit planten en dan roken. Beste bron die ik heb gevonden tot nog toe is Mimosa Hostilis. Te verkrijgen bij de meeste online smartshops. Ik ben een setup aan het voorbereiden om te trachten DMT uit paddestoelen te extraheren (psilocine dan, nauw verwant) en dit in een rookbare base om te zetten. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat dit mogelijk is en dat wanneer je het resultaat rookt, er geen verschil zit tussen de DMT of psilocine/bine ervaring.

Als dit inderdaad zo is, dan zijn paddestoelen de beste bron voor DMT aangezien deze zeer goed en goedkoop zelf zijn te kweken (voor 30 euro grondstoffen kweek je al gauw een paar kilo.). Nadeel schijnt dan wel te zijn dat extract van paddestoelen instabieler is dan DMT (dus minder lang goed blijft).

omg, gisteren de zaadjes klaargemaakt voor consumptie, naja, de taugee.... En die dingen stonken! Echt een vieze gore zure lucht kwam er vanaf, die heb ik maar weggekwakt eigenlijk! Wachten op de paddo's dan maar, of ooit iemand vinden die DMT kan regelen ofzo

Je kunt ook een zakje Mimosa kopen en een zakje Peganum Harmala zaadjes, en dan zelf een DMT cocktail maken (ayahuasca). Zeer aangename trip. Tenminste, indien je bereid bent de wereld te redden door telepathische samenwerking met de onzichtbare aliens uit je kindertijd.

Nog één tip: LSA is nogal sluimerend.. Je kan het gevoel hebben, niet te trippen, terwijl je wel in een trip zit.

Daarnaast kan je trouwens LSA extraheren met gebruik van aceton en pure alcohol. Dit kost je wel een paar dagen. Je kan er verschillende guides voor op internet vinden.

Nog een tip: kijk of je aan LSD kunt komen. :wink:

Hey,

Ja LSD is toch syntetisch/Chemisch?, en LSA uit de natuur. Dat was eigenlijk de reden dat ik morning glory wilde maken tot taugee. Nouja, volgende keer gewoon in de Magic Bullet tot poeder verpulveren, en vervolgens thee van zetten ofzo.

In ieder geval wil ik gewoon veel dingen gecontroleerd proberen, jaahaa, ik zeg gecontroleerd omdat ik er wel serieus over ben en niet impulsief hierover doe ofzoiets. dus, Paddo's, salvia, DMT, LSA staan op mijn list

Nog een tip: Denk niet dat je controle kunt hebben op psychidelica. Je kan hooguit een juiste setting creeren waarin je risico's vermijdt. Je kunt dus hooguit sturen.

Ik heb heel wat ervaring, maar kon op LSA bekant niet meer staan toen mijn zwager onverwachts langskwam.

ZOF a dit:
Hey,

Ja LSD is toch syntetisch/Chemisch?, en LSA uit de natuur. Dat was eigenlijk de reden dat ik morning glory wilde maken tot taugee. Nouja, volgende keer gewoon in de Magic Bullet tot poeder verpulveren, en vervolgens thee van zetten ofzo.

In ieder geval wil ik gewoon veel dingen gecontroleerd proberen, jaahaa, ik zeg gecontroleerd omdat ik er wel serieus over ben en niet impulsief hierover doe ofzoiets. dus, Paddo's, salvia, DMT, LSA staan op mijn list

LSD is semi chemisch.

Maar van LSA krijg je meer last dan van LSD, omdat LSD schoner is (of je moet gaan extraheren zoals indiaan aan gaf)

Naja, Morning Glory besteld bij Azarius, en ook HBW, probeer ik later wel, eerst de paddo's gesmikkelt (waren echt niet lekker ofzo)

Ervaring:

Nu heb ik 2 weken terug 15 gram mexicaanse genomen (van Azarius) en dat beviel me wel. Het was zooo droomachtig, niet veel visueels, maar ik viel telkens in andere werelden en op een gegeven moment liepen er 2 of 3 verhalen in mijn hoofd door elkaar heen. Ik had het gevoel alsof ik de hele tijd met andere mensen was (ik was helemaal alleen). Ik had ook echt van binnen een supergevoel, helemaal vanuit het binnenste van mijn lichaam naar buiten stralend. Echt geweldig, ik deed het 's avonds tot in de nacht (pja, woon nog bij mijn ouders, en mijn moeder is echt ANTI-drugs). Had wel de hele tijd mijn ogen dicht, geen behoefte aan muziek of film ofzo.

Nou, eergisteren de 2de keer. Ik had deze keer 45 gram mexicaanse genomen, zegmaar 1.5 portie ofzo. Nou, totaal andere trip. Deze keer veel visuals, de kasten vielen om en de hanglamp bewoog als een strobe. Ik ging naar het toilet en keek in de spiegel. De focus van mijn gezicht veranderde telkens, en mijn gezicht ook. Niet zozeer vervomde het, maar ik zag het telkens anders. Als ik mijn hoofd de ene kant op bewoog (zegmaar helemaal naar links) kreeg ik een ontzettend lachwekkend gevoel in mijn lichaam, echt superleuk. Toen ik op de wc was en ik naar de muur keek veranderde de hele kamer ineens in een gele kamer. alles was geel. Toen ik daarna boven de wasbak naar beneden keek werd alles groen, echt heel grappig. De badkamermuur (met tegeltjes) ging als ik wat langer keek helemaal transformen, jaahaa, zoals transformers, alle tegeltjes gingen apart bewegen en open enzo!! :Laughing:
Na een uur of 4 was ik weer redelijk helder en probeerde ik te kijken en visuals te zien, helemaal niks meer.

Echt een aanrader, binnenkort andere soorten proberen :Very Happy:

ik spoel mijn mg zaden meestal schoon met koud water, en eet ze ook weg met een glaasje water er bij.
hbw pulk ik altijd goed schoon en plet ik fijn met een tang, dan laat ik ze 30minuten trekken in een shot koud water,filteren en dan opdrinken.

ik vind dat de trips die ik heb gehad veel verschillen, de eene keer was ik super blij en actief, de andere keer sloom en trippy.

de nadelen vind ik dat als het inslaat dat ik vaak moet plassen, en de misselijkheid is er ook meestal wel.maar een joint vind ik wel goed helpen daarvoor.

Retour