Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Plant Spirit Medicine

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion forest
  • Date de début Date de début

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30/12/05
Dit is een boek geschreven door een shamaan, genaamd Eliot Cowan. De meeste onder jullie psychonauten zullen dit boek geweldig vinden en abnormaal waarderen.

in een stukje in het boek word er verteld dat een blanke onderzoeker naar een stam in de amazone ging en de shamaan liet allemaal planten zien die hij gebruikte als medicijn. toen vroeg de blanke hoe de shamaan die planten eigenlijk bereidde en de shamaan barstte in lachen uit, haalde zijn gezin erbij en liet de blanke weer zijn vraag herhalen waarna ze hem allemaal stonden uit te lachen alsof hij gek was. toen vertelde de shamaan dat je zelf niet bepaalt hoe je een plant bereid. maar dat daarvoor een plant naar jou moet komen, meestal in een droom. en dan verteld de plant jou voor welke kwaal en op welke manier je hem moet gebruiken. op dat moment gebruik je niet alleen de materie van de plant, maar ook de ziel.

Na dit boek zal je totaal anders tegen planten aankijken.

Hallo Forest,

Weet jij soms waar ik Ayahuasca ceremonies in Nederland kan volgen?
Ik heb het geluk gehad een aantal ceremonies te kunnen volgen bij een Shamaan in Zuid-Amerika. Het heeft me totaal veranderd ... emotioneel en spiritueel ... Ik wil mijn ontwikkeling hiermee ook verder zetten in Nederland.

Ik ben niet zo geïnteresserd in de tradities van de Santo Daime kerk, Friends of the Forest of The Awakenings. Ik geloof dat ze hier meer werken met liederen, waarbij iedereen meezingt en zo.

Ik zoek ceremonies waarbij iedereen in het donker in proces gaat.
Kan jij mij helpen? Ik woon in regio Amsterdam, maar daarbuiten zou ook al fantastisch zijn.

Ja ik heb idd wel eens eerder van dat boek gehoord.
Schijnt echt heeeeeel erg goed te zijn.
Wel bizar dat die mensen die dingen nog wel goed aanvoelen en wij niet.
Zal er wel aan liggen dat we zoveel dingen aangeleerd krijgen als we klein zijn, zodat we belangrijke dingen eigenlijk afleren...

Ik ken via via iemand die laatst naar Zuid-Amerika is gegaan en een sessie bijgewoond heeft geleid door een 7 jarige sjamaan...
Nee, niet iemand die 7 jaar sjamaan is, maar een kind van 7.
Vrij bijzonder.

Ik weet overigens niet of je hier in Nederland sessies kan volgen bij een sjamaan.
Ik zou via via via via een sessie kunnen doen met een sjamaan erbij, maar ik weet niet of hij ook openlijk sessies met mensen doet...
Kant wel even voor je checken, maar volgens mij woond die gast in Groningen.

Goh, dat is wel bijzonder ... een Shamaan van 7 jaar ...
Inderdaad, hier in het Westen zijn we nog zo afgesneden van onze bron ...
En het is zo bijzonder om dit opnieuw te ontdekken en te ervaren.

Mocht die man in Groningen ook met Plant Medicine (Ayahuasca of andere) werken, dan ben ik zeker geïnteresseerd ... Dus mocht je iets te weten komen, alvast bedankt !

Retour