Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Planning voor mystieke paddo ervaring in Frankrijk.

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17/8/07
Afgelopen jaar ben ik op vakantie geweest in het zuiden van Frankrijk en nog even net over de grens van spanje geweest. In het gebied van carcasonne bevinden zich vele kastelen waar zich rond de 12e en 13e eeuw de katharen zich verschuilt hielden voor de kruisvaarders. Het katharisme was een religie die als ketters werd beschouwd, maar dat toch gebasseerd is op de bijbel. Echt een facinerende geschiedenis kent deze religie, maar nog facinerender zijn de oude kastelen en burchten, die zich boven op bergtoppen bevinden.

Nu was ik net effies met m`n honden aan de wandel en zag een facinerend kerkje. Ik zat er over te fantaseren hoe spannend het wel niet moet zijn om s'avonds laat in je eentje in zo'n kerkje te trippen. Maar door dat kerkje moest ik gelijk aan de oude kastelen en burchten van de katharen denken. Aankomend jaar gaat ik waarschijnlijk weer in dit gebied op vakantie en omdat het zo'n enorm uitgestrekt gebied is, had ik bedacht om daar eens paddestoelen te gebruiken. In mijn herrinering was het gebied heel erg mystiek, wat het natuurlijk met een portie keltische extra mystiek moet maken. Sjeetje, ik krijg op eens sinds om op vakantie te gaan.

Maar goed, voordat ik paddo's de grens oversleep. Is het daar in Frankrijk legaal of illegaal? Want ik krijg er de kriebels van in mijn maag :)

Volgens mij is het illegaal. Maar lijkt mij niet moeilijk om mee te nemen, aangezien je er gewoon chocola mee kunt maken die er uit ziet als een gewone reep.

Klinkt lekker en vooral fantastisch :D Als de reukhondjes er maar niet net zo gek als mij op zijn ;)

*maakt notitie om hierop te reageren vanaf thuis vanavond*

Ik heb in die streek gewoond en heb me veel verdiept in de katharen.

Heb je Montse Gur al bezocht?

Ik ben wel in de buurt geweest van Montse Gur, maar ben er nog niet geweest. Dit jaar staat het in iedergeval wel in de planning ;) Wat een grandioos mooi gebied is dat.

mysticwarrior a dit:
Ik ben wel in de buurt geweest van Montse Gur, maar ben er nog niet geweest. Dit jaar staat het in iedergeval wel in de planning ;) Wat een grandioos mooi gebied is dat.

Ik heb 5km van le Fossat gewoond, appartement aan een boerderij vast met 5 hectare tuin er omheen. Dat was de plek waarik voor het eerste succes had met een paddo kweek. Dat was eigenlijk best wel geweldig, geen werk, geld genoeg om de rest van het jaar te leven, meer paddo's dan ik zelf op kon, uitzicht op de bergen.

Heartcore, ik denk dat ik een beetje jaloers aan het worden ben :oops: Genoeg geld om een jaar van te leven en een berg paddestoelen die je niet in 1x op kan, en dan ook nog is wonen in een gebied dat te mooi is voor woorden..... :) Wat heerlijk moet dat zijn geweest.

Ik weet niet hoe de omgeving daar eruit ziet, maar kastelen zijn van die enorme gebouwen die een bepaalde koud- en hardheid uitstralen.
Ik denk niet dat dit voor mij een prettige trip omgeving is.

Het lijkt mij wel cool om te trippen in zo'n kasteel/ruine.

De plek waar ik nog wel eens zou willen trippen is borobudur.

of stonehenge of machu-pichu :)

misschien ooit wel eens... :wink:

Volgens mij moet het echt fantastisch zijn, om op dit soort plaatsen te trippen, heeft iemand hier ook nog een ervaring mee?

Retour