Paddoverbod: Besluit op basis van CDA normen & waarden

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Persbericht van Vereniging Landelijk Overleg Smartshops:

Paddoverbod Klink: Besluit op basis van CDA normen & waarden

Het besluit van Minister Klink over te gaan tot een verbod op de inmiddels ruim 15 jaar legale en gereguleerde verkoop van paddestoelen met een hallucinogene werking (paddo's), blijkt genomen te zijn op basis van de politieke ideologieën van zijn partij; het Christen Democratisch Appel (CDA). Meer in het bijzonder: de CDA normen en waarden.

Als Minister Klink zijn besluit zou hebben genomen op basis van de (wetenschappelijke) feiten, en daarmee het hogere algemene belang (lees de volksgezondheid) zou dienen, zou hij nooit tot een verbod hebben kunnen besluiten. De Minister van Volksgezondheid dient namelijk zijn besluiten te nemen op basis van datgene wat het beste is voor de volksgezondheid. De Minister van Volksgezondheid dient het hogere algemene belang, in deze de volksgezondheid, te laten prevaleren boven zijn politieke partij ideologieën.

Lees verder: http://www.vlos.nl/?page=publicaties&column=40
 
Ik word driftig van al die domme uitspraken.
 
Ha, wel gedurfd om zo'n persbericht uit te sturen een week voordat er dan toch misschien eens iets besproken of zelfs besloten gaat worden in Den Haag. Aan de ene kant dacht ik zelf: geen media-aandacht is juist een goed teken, dan schuiven ze het misschien wel zo lang voor zich uit (zeker omdat het voor coalitiepartij PvdA moeilijk te verkopen is) dat het verbod er wel nooit van zal komen. En dan is dit persbericht natuurlijk je reinste provocatie waardoor men zich toch nog gedwongen kan voelen om het verbod er doorheen te gooien (en star te blijven beweren dat het de volksgezondheid wél dient en niets met partijpolitiek te maken heeft -- paar emo-verhalen over de bekende incidenten, wat gewillige spektakeljournalistiek en men gelooft het wel).

Maar ik vind de inhoud van het persbericht wel erg sterk! Ben het er helemaal mee eens. Ik hoop dus dat het toch een goeie uitwerking zal hebben ... ben eigenlijk vooral nieuwsgierig of kranten e.d. het gaan plaatsen, en het zo in het publieke debat terecht zal komen!
 
Het wordt eens tijd dat deze Evanglisten eens doorkrijgen dat ze holle vaten zijn maar het hardst willen klinken.

Wetenschap is reeds nog niet erkend als een vaststelling met fundament binnen de Christelijke gemeenschap. Dat ligt er hier wederom weer dik bovenop.
 
De media heeft veel macht, dat blijkt wel en helaas houden ze ook erg van Hypen (let maar eens op). Ditmaal zijn paddo's 'de lul'....

Ondanks dat een eventuele illigaliteit echt niet zal helpen om mij te weerhouden paddo's (of wat dan ook) te kunnen kopen, zou een gedaag/legalisering echt veel veel beter zijn.
Zoveel nadelen aan illigalisering, zoveel voordelen aan legalisering....
 
Dat plaatje van die Bijbel met die sticker... zo goed! Ga 'k zekers op m'n weblog plaatsen.

En nou die column van VLOS nog even lezen...
 
Ik denk dat juist provocatie nodig is; het is naief om te denken dat de boze bui zal overwaaien als we maar braaf stilletjes wegkruipen in een hoekje*.

Baas in eigen brein !

Scheiding van kerk en staat !

Goed zo VLOS !


*tenzij dat hoekje een mooie tipi tent is met een vuurtje natuurlijk ;)
 
*gaat een emailtje sturen aan het bestuur van de PVDA*

Volgens mij speelt de PVDA een sleutelrol in dit geheel en ik denk dat als zij op hun strepen gaan staan, dit verbod er zeker niet zal komen!
 
toch vreemde die CDA normen en waarden.
Eerst laten onderzoeken hoe schadelijk het is en of het beter zou zijn om het te verbieden. Dan blijkt dat het vrij onschadelijk is en dat het beter is om het goed te reguleren.

Ja, dan moet je het meteen gaan verbieden en de vrijheid van mensen onnodig inperken. Want: normen en waarden!
Een absurde, bizar vreemde wereld is het soms
 
Retour
Haut