Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

paddo's verboden, en nu?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion jasperherik
  • Date de début Date de début

jasperherik

Matrice Périnatale
Inscrit
16/10/02
Vandaag (woensdag) las ik in de volkskrant dat de padddestoelen vanaf nu verboden zijn. Ik heb het gelijk even nagevraagd bij de smartshop, die wist er nog niks van. Alleen dat misschien dit de laatste dag was dat ze verkocht mogen worden, en dat misschien verse paddestoelen nog wel mogen.
Heeft iemand anders meer informatie?

Wat ik hoorde is dat ze in hoger beroep zijn gegaan en dat er daarom nog een rechtzaak volgt en dat ze tot die tijd alles nog gewoon mogen verkopen (weet het niet zeker hoor) maar gaat dit al niet 10 jaar zo ?!?/1!/1

Paddo's zijn verboden, punt uit. Geeft niet of de paddo's vers of droog zijn. de uitzondering hier is dat je verse paddo's "mag" hebben. het verkopen van paddo's (vers of gedroogd) is verboden, volgens de Hoge Raad.

naja, wiet is ook verboden (behalve de zaden).

dus ... omdat de strafen zo laag zijn (240 uur dienstverlening, de officier eiste ooit 3 jaar), zullen paddo's geen problemen in de smartshops hebben.

m.

Verse paddestoelen mogen in ieder geval nog verkocht worden. Het drogen wordt gezien als een bewerking en hier is iemand voor veroordeeld.

We gaan ons even beraden over wat wij hiermee gaan doen. Morgen meer info via onze website.
groeten,
Lennart

hallo,

hier hebben jullie ongelijk, verse paddo's mogen *niet* verkocht worden. geen paddo's mogen verkocht worden.

hoe weet ik dit? ik was een van de kerkdriel verdachten.

twee jaar geleden ging ik niet in hoger beroep, dus, de 240 uur dienstverlening heb ik achter mij (ik deed het in jan/feb 2001 ... het was echt gezellig!)

ik moet een boete van 42,000 euro (92,000 gulden) betalen, omdat justitie beweert dat ik deze 42,000 euro "illegaal" heb verdient, d.w.z., dat ik paddo's heb verkocht ... verse en gedroogde.

als je de papieren wilt lezen, geef ik jullie graag een kopie van de uitspraak.

m.

Verse paddo's mogen verkocht worden.
Waarom ?
Omdat er geen wet is die het verbiedt.

In kerkdriel werden inderdaad ook verse paddestoelen in beslag genomen. In kerkdriel werden echter ook blowers, honing en stroopwafels aangetroffen. Bij deze zaak ziet de rechter dan een intentie tot drogen en verwerken wat sinds de uitspraak 5-11-2002 illegaal is. (blijft)

fidel
Conscious Dreams

beste fidel,

helaas moet ik hier meedelen dat je ongelijk heb. Het Kerkdriel proces was in twee processen opgedeelt:

1) strafprocess
2) ontnemingsproces

het strafproces is net uitgeprocedeerd. dat kwam met de uitspraak van de Hoge Raad op 5 November j.l. Hier wordt bevestigt dat verse paddo's "mogen" en gedroogde paddo's niet "mogen".

Maar in mijn (geld)ontnemingsproces heeft de rechtbank in Den Bosch geen verschil tussen verse en gedroogde paddo's gemaakt. dus, daarom moet ik een boete van 42,000 euro voor het "verkopen" (iets wat justitie heeft verzonnen) van verse en gedroogde paddo's.

omdat het 4 1/2 jaar heeft geduurt tot ik een proces kreeg en omdat het nog tussen vier en zes jaar duren totdat het Gerechtshof een uitspraak erover zal doen (in ontnemingszaken zijn er geen beperkingen, dwz zij kunnen jaren lang jouw tijd verspillen), besloot ik niet in hogere beroep te gaan. Ik wil namelijk mijn geld terug hebben, wat nog overblijft.

dus, afgezien van mijn ontneminingszaak, moet ik meedelen dat "verse" paddo's niet verkocht mogen worden.

m.

p.s.

Parketnummer: 01/089086-96
Uitspraakdatum: 8 mei 2001
Rechtbank Den Bosch

Ik begrijp je punt, toch nog even deze quote van het SIDV het informatieorgaan van het Ministerie van Justitie, Binnenlandse zaken en de NVG:

"De Hoge Raad blijft bij zijn eerdere uitleg van de Opiumwet (van 18 november 1997) dat hallucinogene paddestoelen die enigerlei bewerking hebben ondergaan behoren tot de bij de Opiumwet verboden middelen. Dit houdt in dat gedroogde, gestampte, gemalen of in etenswaren verwerkte paddestoelen als preparaten in de zin van de Opiumwet vallen aan te merken en dus niet verkocht mogen worden. De verkoop van verse paddestoelen in smartshops blijft daarentegen toegestaan." ( http://www.sidv.nl/actueel/index.htm#bericht1 )

Duidelijker kan het niet toch ?

hallo,

hoe lief dat het SIDV verkeerde informatie doorgeeft.

als verse paddo's mogen, waarom moet ik over 20,000 euro
(als boete) voor het verkopen van verse paddo's betalen?

dus, het SIDV heeft ongelijk. Nergens staat het in de uitsprak van de Hoge Raad van 5-11-02 dat verse paddo's vermocht mogen worden. Zelfs heeft de Hoge Raad zelfs bepaald dat verse paddo's niet verkocht mogen -- dat was in de BTW zaak (staat op de database van www.rechtspraak.nl).

m.

Alleen gedroogde paddo's zijn verboden.
Verse paddo's zijn nie verboden omdat het onbewerkt is,
het drogen van paddo's wordt door de overheid als bewerking gezien en is dus sinds enkele dagen verboden.
De truffels zijn niet verboden omdat deze wel vers zijn (onbewerkt).

Drug_Z is ArT

Lytheon -..-

Retour