Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Paddo-verbod: Steun de rechtszaak!

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion mysticwarrior
  • Date de début Date de début

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17/8/07
PS. Het is een beetje reclame, maar in dit geval wel voor het goede doel! Aankomende week zal ik ook zo'n lampje bestellen :P
Paddo-verbod: Steun de rechtszaak!

Steun de paddo-rechtszaak tegen de overheid met de aanschaf van een 'Red de Paddo' nachtlampje.

De rechtszaak tegen de overheid is nog niet afgelopen; De VLOS gaat een hoger beroep aantekenen tegen de Nederlandse staat om het verbod terug te draaien. De wet zoals deze er nu is, staat vol van vaag- en onduidelijkheden - welke een grote impact hebben op zowel consumenten als verkopers.

Helaas is juridisch advies en het inhuren van advocaten geen goedkope klus... Tot op heden is het meeste geld hiervoor opgebracht door de eigenaren van smartshops en kopers van de paddo's in smartshops, maar het laatste dubbeltje begint in zicht te komen.

Daarom zijn we begonnen met de verkoop van deze ''Red de Paddo' nachtlampjes voor 4.50 euro per stuk. 100% van de opbrengst zal worden gedoneerd ten behoeve van de rechtszaak!

'Red de Paddo' Nachtlampje
De strijd rondom het paddoverbod is nog niet gestreden: er is na het kort geding een hoger beroep aangetekend. Er zijn immers nog veel onduidelijkheden, voor zowel smartshops als consument.

Gelukkig gaf de rechter de VLOS gelijk in een aantal punten, zo stelde hij vast dat er geen duidelijk verband kon worden aangetoond tussen de ‘incidenten’ en het gebruik van paddo’s. En dat is juist datgene waar het verbod op is gebaseerd, paddo’s zouden volgens Klink immers een ‘gevaar voor de volksgezondheid’ zijn.

Helaas kosten rechtszaken en het inwinnen van juridisch advies erg veel geld. Tot nu toe konden de kosten betaald worden door het zogenaamde kwartje van Klink en bijdragen van smartshops, maar de bodem van het potje is in zicht.

shroom_nightlamp.jpg

We bieden nu deze spacy paddo nachtlampjes aan, waarvan het volledige bedrag ten goede komt om te helpen de kosten voor de rechtszaak te dekken.

Oh cool, daar wil ik best wel iets aan uitgeven. En bovendien hoef ik er niet persé zo'n lampje voor terug. Een vrijwillige donatie wil ik ook best doen. :D

Twilight a dit:
Oh cool, daar wil ik best wel iets aan uitgeven. En bovendien hoef ik er niet persé zo'n lampje voor terug. Een vrijwillige donatie wil ik ook best doen. :D

Ik donneer denk ik het dubbele, maar wil wel 1 zo'n lampjes ;)

Toch vind ik het wel een klein beetje hypocriet, om bij de ‘consument’ een bijdrage te vragen. We moeten ons wel realiseren, dat er echt miljoenen en miljoenen aan ons zijn verdiend door de paddokwekerijen en smartshops. Het lijkt mij sterk dat als de grootste (voormalige) paddokwekerij beweert een miljoenenverlies te gaan leiden door het paddoverbod, er nu geen geld vanaf kan voor een rechtszaak.

Als de kosten voor een rechtszaak gedeeld worden door alle smartshops, die VLOS vertegenwoordigt, zullen de kosten per smartshop echt niet schokkend zijn.

redhawk a dit:
Toch vind ik het wel een klein beetje hypocriet, om bij de ‘consument’ een bijdrage te vragen. We moeten ons wel realiseren, dat er echt miljoenen en miljoenen aan ons zijn verdiend door de paddokwekerijen en smartshops. Het lijkt mij sterk dat als de grootste (voormalige) paddokwekerij beweert een miljoenenverlies te gaan leiden door het paddoverbod, er nu geen geld vanaf kan voor een rechtszaak.

Als de kosten voor een rechtszaak gedeeld worden door alle smartshops, die VLOS vertegenwoordigt, zullen de kosten per smartshop echt niet schokkend zijn.

Daar heb je een punt! Daar had ik zo nog niet bij stil gestaan.

hmm, kun je ze ook ergens anders vinden dan bij azarius?
want je moet voor min. 25€ bestellen eer ze het je toesturen =/

^ Precies! Wat is dit voor vuile marketing truc :evil: :P
Ik heb op het moment niet bepaald iets anders nodig... dus helaas!

Je kunt ook rechtstreeks op het bankrekeningnummer van de VLOS storten. Overigens heb ik op mijn email van twee weken geleden nog geen antwoord gehad.

CONTACTINFO
VLOS Secretariaat:
Mr Paul G. van Oyen
Provincialeweg 36
1108 AB Amsterdam Z.O.

Tel 020 676 0011
Fax 020 675 1588
Mobiel: 0629507484
E-mail: [email protected] / [email protected]

KvK 40508041
ABN AMRO 46.70.72.582

mysticwarrior a dit:
Het word nu allemaal een beetje vaag.......
Nu al weer? Ik dacht dat je even een paar weken niet zou trippen. :wink:

Weet je wat ik niet begrijp, hebben ze niet meteen alles ingezet om de strijd meteen te winnen?
En als ze dat nou wel gedaan hebben, wat voor zin heeft het dan nog om in hoger beroep te gaan als de justitie corrupt is! of gebonden is aan corrupte wetten!

Ik wens ze veel succes want dat hebben ze hard nodig, maar kunnen ze niet met iets beters komen? ik bedoel geld inzamelen om een partij op te richten en politici op hun eigen grond in te maken?

(Btw die paddestoel kreeg ik gratis van azarius met kerstmis, op dat moment vnd ik het een goed symbool, zovan:"brengt een beetje licht in deze donkere dagen", maar blijkbaar hebben ze te weinig in de kerst weg gegeven ofzo.)

Waarom gaat dit zo moeizaam trouwens? Een natuur product verbieden is sowieso niet erg "christelijk" ofzo...

Er is gewoon veel te weinig info over de "helende" krachten van de paddo... zou op zijn minst ook op dokters recept verkrijgbaar moeten komen.

Als het aan mij ligt verplichten ze een kuurtje paddenstoelen speciaal voor christenen.... Ja ook dan zullen ze wel standvastiger worden, maar beseffen ze misschien dat er ook nog zoiets als heilige paddenstoelen bestaan. Of niet? Boeit ook niet :P

Nee, maar serieus. Van mij had het gebruik van paddenstoelen in het westen ook wel een soort cultuur mogen zijn.

Retour