Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

paddo kweekbox

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion herbalizer
  • Date de début Date de début

herbalizer

Neurotransmetteur
Inscrit
7/10/03
Everybody,

Ik had begin augustus zo'n paddo kweekbox bestelt en heb hem denk ik zwaar mishandeld met als gevolg dat ik geen een paddo kunnen oogsten heb. Volgens mij lag het aan te lage temperatuur waardoor het water niet verdampte. sinds enkele dagen komen er wel witte pluisjes op (wihoe!) maar ik vrees dat het al te laat is, aangezien de grondstof scheuren van droogte vertoont. Weet iemand hoe ik de box nog kan redden? Via 't net ben ik iets vernomen over het "dunken" van de box maar aangezien alles in engels uitgelegd is versta ik er maar 1/4 van. You think you guys can help me out??

Je kunt proberen om het hele kweekbakje om te keren op een steriele bodem. Een paar keer per dag gedestileerd (of gekookt) water sprayen. En misschien dat er dan nog iets gaat komen.Op zich zijn witte pluisjes geen slecht teken hoor, het scheuren van de voedingsbodem in mider goed. Hoelang staat je growkit al? Soms kan je er na 3 weken nog wel iets van redden.....Voor meer uitleg kan je ook ff een foto maken en opsturen naar onze paddoking Berend op [email:1tz3gw4k][email protected][/email:1tz3gw4k] Succes!!! /forum/images/graemlins/alc.gif

thx voor de reply.
De box staat er al sinds augustus maar de pluisjes hebben zich pas een week of twee geleden gevormd, dus zou ik nog een weekje wachten maar nadien worden de grove middelen ingezet. Kan die voedings bodem opnieuw gebruiken als er niets van voort komt of moet ik em opnieuw steriel maken als ik metr sporen wil beginnen?

zou in ieder geval ff sprayen met plantenspuit. voeg per liter ongeveer 10 ml H2O2 (waterstofperoxide 3%) toe. dit helpt contaminaties voorkomen. je kan waterstofperoxide gewoon bij de drogist of apotheek halen.

Retour