Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

paddestoelen en anti-depressiva

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion mysticwarrior
  • Date de début Date de début

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17/8/07
Hallo mensen, ik heb eventjes een vraagje. Mijn vader is op het moment geinteresseerd om een keertje een paddo trip te gaan nemen. Hij gebruikt alleen anti-depressiva en mijn vraag is of dit in combinatie met paddo's wel mogelijk is?

Misschien kun je "anti-depressiva" specifieren?
(MAO-remmend type, SSRI-type,...)

Mijn vraag is of je vader nog lijdt aan depressie, indien niet, bouw dan gewoon de anti-depressiva af en trip daarna.

Er was hier ergens een topic over iemand met dezelfde vraag maar voor zichzelf...
Maar vind em nie...

edit: hier is ie: http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... 18&lang=nl

is dit niet gewoon een huisarts vraag?

Het is misschien handig om dit aan je huisarts te vragen, al heb ik de ervaring dat artsen/dokters niet zo veel van drugs af weten.
Behalve dan wat algemeen bekende informatie en hoe ze overdoseringen moeten verhelpen.

Het punt is een beetje, dat mijn vader slechts geinteresseerd is, omdat ik er over gepraat heb. Hij is bepaald niet labiel en sommige momenten behoorlijk depressief. Hij wil het gewoon doen, maar ik kreeg juist de twijfels of hij het wel moest doen, inverband met zijn medicijnen en ook wel een beetje om de ernst van zijn depressies. Dus nu heb ik toch nog een goede reden om het hem uit z`n hoofd te praten.

Groetjes,
Mysticwarrior.

Toch vreemd dat wij (of all people) het bepaalde mensen uit hun hoofd gaan praten. :lol:

Het ligt een beetje aan de soort antidepressivum die je vader neemt, zoals Meduzz al vroeg. Sommige soorten kunnen de trip danig verzwakken.

Als hij niet labiel is, dan zou een lage dosis niet per definitie verkeerd uit hoeven te pakken.

Forkbender a dit:
Toch vreemd dat wij (of all people) het bepaalde mensen uit hun hoofd gaan praten. :lol:

Nee hoor, verantwoordelijk gebruik boven alles :) ik blijf erbij dat paddo's voor mensen in depressieve toestand niet erg is aan te bevelen. Al zal dit altijd per persoon verschillen... De een zal het beter kunnen handelen dan een ander.

Toch vreemd dat wij (of all people) het bepaalde mensen uit hun hoofd gaan praten. Laughing

Hier heb ik dus ook al regelmatig over nagedacht, en ja, eigenlijk is dat heel bizar. Maar toch heb ik het idee, dat bepaalde mensen het beter niet kunnen doen. Bij mijn vader heb ik dus ook absolluut twijfels, hij is arbeidsongeschikt (net als ik) Maar loopt de hele dag te piekeren en heeft bovendien heel veel angsten en in het dagelijks leven geen vrienden en ook geen hobby's om zich mee te vermaken. Waardoor hij de hele tijd dus gewoon weer deprie word.

Dus bij de meeste mensen schiet natuurlijk de gedachte binnen, dat dit tijdens het trippen niet echt praktisch is. Maar aan de andere kant denk ik dat het juist wel goed zou zijn, als hij is echt intens geconfronteerd word met zijn angsten etc. En misschien dat ik als sitter, hem een beetje gerust kan stellen en dat hij uiteindelijk wat aan de ervaring zou kunnen hebben. Dat hij misschien wat creatiever word in het zoeken van hobby's of gewoon nieuwe belangstelling kan opwekken voor dingen die hem normaal gesproken niks interesseren.

Ik zit hier al een aantal weken over te denken, maar het blijft een dubbele gedachte. En vooral met de medicijnen voor ogen, vind ik het een beetje raar om mijn eigen vader aan de paddestoelen te helpen :)

Ik denk dat ik het nog maar is goed, met hem er over moet hebben.

Groetjes,
Mysticwarrior.

lijkt me in dit geval toch wel verstandig om te informeren bij degene die de antidepressiva voorschrijft zoals silv al zei

Mycophile a dit:
Forkbender a dit:

Nee hoor, verantwoordelijk gebruik boven alles :) ik blijf erbij dat paddo's voor mensen in depressieve toestand niet erg is aan te bevelen. Al zal dit altijd per persoon verschillen... De een zal het beter kunnen handelen dan een ander.

Tuurlijk, maar geen gebruik is niet hetzelfde als verantwoordelijk gebruik.

@mysticwarrior:

Natuurlijk moet je wel voorzichtig doen, maar een goede trip kan je zeker door een depressie heensleuren.

Forkbender a dit:
@mysticwarrior:

Natuurlijk moet je wel voorzichtig doen, maar een goede trip kan je zeker door een depressie heensleuren.

Ligt er denk ik wel een beetje aan wat voor depressie je hebt.
Lijkt me ook niet dat je zomaar allerlei trip middelen kan gebruiken als je depressief bent.
Denk dat je dan een grote kans hebt op een slechte trip.

Als je op het punt staat om zelfmoord te plegen, ja dan denk ik dat een trip, als je het niet goed kan verdragen, het laatste duwtje kan gaan geven :) Maar ik zelf ben ook behoorlijk depressief geweest en de paddestoel heeft mij juist weer hoop gegeven en mij eigenlijk wat forkbender als zei, door een depressie heen gesleurt.

Maar ik ga het er nog is goed met mijn vader over hebben. :wink:

Groetjes,
Mysticwarrior.

mysticwarrior a dit:
Maar ik zelf ben ook behoorlijk depressief geweest en de paddestoel heeft mij juist weer hoop gegeven en mij eigenlijk wat forkbender als zei, door een depressie heen gesleurt.

Maar jij en forkbender hadden waarschijnlijk al enige trip-ervaring toen jullie besloten om te gaan trippen tijdens jullie dip / depressie.
Mensen die niet ervaren zijn met tripmiddelen weten niet echt wat ze te wachten staat en in combinatie met een depressie, lijkt me dat niet echt geweldig.

Retour