Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Nuchter report

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Mexicanspacer
  • Date de début Date de début

Mexicanspacer

Matrice Périnatale
Inscrit
29/5/08
Ik denk dat als je paddo's gebruikt en tot verbazingwekkende inzichten komt over je jezelf en je leven.
Dit komt door de euforie! dit heb je ook met andere euforiese drugs zoals ectasy

Dit kan je ook in je dagelijks leven beleven zonder drugs, Je kent het wel, je hebt ene hele goeie dag gehad alles gaat goed, en je krijgt inzicht in een heleboel dingen.

:o

Neen, het is de extase!

:P

Mexicanspacer a dit:
Dit kan je ook in je dagelijks leven beleven zonder drugs, Je kent het wel, je hebt ene hele goeie dag gehad alles gaat goed, en je krijgt inzicht in een heleboel dingen.
Toch is dat anders, en bovendien niet beheersbaar. Je moet maar het geluk hebben dat je zo'n goeie dag hebt. Met paddo's kun je zelf (of de therapeut) de ervaring plannen. Datzelfde geldt ook voor cannabis en MDMA.

Ja idd dingen bereiken, dat neemt niet weg dat ik een kweeksetje thuis heb staan :P haha

Mexicanspacer a dit:
Ik denk dat als je paddo's gebruikt en tot verbazingwekkende inzichten komt over je jezelf en je leven.
Dit komt door de euforie!
:o
Ben ik het niet helemaal mee eens. De beste inzichten die ik heb gehad waren juist tijdens trips waar ik me helemaal niet zo euforisch voelde, wat enigszins leidde tot een 'bad trip'. Al vind ik de term bad trip niet helemaal juist...

Wat mij betreft komen die inzichten waar je het over hebt omdat je ego verkleind wordt, of bij sommige misschien wel praktisch helemaal verdwijnt...

Mycophile a dit:
Wat mij betreft komen die inzichten waar je het over hebt omdat je ego verkleind wordt, of bij sommige misschien wel praktisch helemaal verdwijnt...

Ben ik het niet helemaal mee eens. Denk wel dat je in de buurt zit. De inzichten hebben (bij mij in ieder geval wel) te maken met hoe jij normaal in de wereld staat (als ego). Het ego verdwijnt dus niet echt, je wordt je er juist bewust van.

Bewustzijn staat voor mij dus centraal. Pas door bewust te zijn van wat zich afspeelt (zowel met entheogenen als op andere manieren) kun je inzichten krijgen/toelaten.

Niet dat dit helpt, bewustzijn is echt zo iets wat je moet oefenen.

Retour