Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Nieuwe propaganda: Meer paddo-incidenten

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion pompiedom
  • Date de début Date de début

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29/4/08
Meer paddo-incidenten

Het aantal incidenten met paddo's in Amsterdam waarvoor de ambulance moest uitrukken, is vorig jaar opnieuw flink toegenomen. Ziekenauto's moest 149 keer op pad nadat iemand onwel was geworden door het eten van paddenstoelen met een hallucineerde werking, zo blijkt uit cijfers van de GGD.

Tachtig van de slachtoffers van vorig jaar moesten daadwerkelijk mee naar het ziekenhuis. Negen personen moesten zelfs worden opgenomen. In 2005 moest de ambulance 125 keer uitrukken in verband met paddo's.

bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2008/05/meer_paddoincidenten.html

gelul, bullshit, nog steeds niet te vergelijken met de gevolgen van alcohol en tabak etc.

Best logisch dat er meer problemen zijn als meer mensen het gaan gebruiken omdat het illegaal wordt, waaronder ook mensen die er eigenlijk helemaal niet klaar voor zijn.

Oud nieuws. Die cijfers werden, volgens mij in exact dezelfde bewoordingen, een half jaar geleden ook al gepubliceerd.

Helaas beseft niemand zich dat dé oplossing voor dit probleem gezocht moet worden in de subsidiëring van een enorme openbare chill-out ruimte in Amsterdam, en alle andere steden waar zich regelmatig incidenten voor doen.

Trouwens, ik zie het bericht via mijn Google alerts overal tegelijk verschijnen: Elsevier, Telegraaf, NOS, de Spits... Opmerkelijk hoe deze cijfers precies nu naar buiten worden gebracht.

Hey Psychonauts,

Ik las laatst de blog: 'Ondertussen vanuit het torentje' op Zapruder.nl.
Nou ben ik niet een complete gefreakte complotdenker, maar
ik weet zeker dat er 'hogere groepen' zijn die alle macht over ons hebben.

Onze vrijheid van meningsuiting: Gregorius Nekschot wordt opgepakt en zit
anderhaf dag in de cel. Dit is niet omdat Gregorius zo'n ontzettende bedreiging is voor de maatschappij, maar dit is puur om het psychologische effect. Als iemand
zijn mening nu wil uiten, en die zou beledigend kunnen overkomen denkt deze persoon na de arrestatie wel twee keer na voordat hij dit doet.

Hirsch Ballin verlkaarde dat hij 2 jaar op zoek was geweest naar de Identiteit, terwijl het hostingbedrijf van Justitie al in 2005 een brief heeft gekregen (en heeft beantwoord) met wie Gregorius is.

De staat sijpelt steeds verder in ons leven, gegevens worden nu verplicht een jaar bewaard, recht op privacy dus eigenlijk helemaal naar de klote. Telefoongesprekken worden afgeluisterd (natuurlijk niet alles, ik heb geen paranoia maar als de staat wil, luisteren ze je gewoon af).

Als je goed nadenkt kappen ze onze vrijheid beetje bij beetje in, Paddo verbod. Hoe krijg je het volk daarachter? Door angst te creeeren, grote angst. Voor dood en moord door Paddo's. Paddo's zijn 'gevaarlijk' en onvoorspelbaar. Gooi een balletje op via (bijv) RTL4, en alle kleinere nieuwsmedia nemen het klakkeloos over. Zodra er angst is zal er minder weerstand zijn in de maatschappij, wat juist is wat ze willen.

[i:6xv61shv]Aan het einde van 'Ondertussen in het Torentje' praten Balkenende en Donner over het volgende:
“Nooooou Nummer 1, er is nog een vreselijk kwetsend, rudimentair en gevaarlijk fenomeen dat we in onze kruistocht naar een konining- en godsvrezende, handjes-boven-de-dekens christelijke, voor de elite peak-oil bestendige, totale controlestaat af moeten schaffen. Oke, het brengt belasting en toeristen binnen, maar in het jaar 2008 na de geboorte van onze herder moet het maar eens afgelopen zijn met die nawee uit die vreselijk losgeslagen jaren zeventig. De “Koffiesop“, Nummer 1. Er moet een stop op de “koffiesop“!“

“Koffiesop? Gehe…“

“Breed aanpakken. Mediacampagne over de gehele linie. We hebben angst nodig....meer angst nummer 1! Angst voor de weed, en de hash....en de Marokkanen. En die maken weed en hash.

Zodra je denkt dat er een groep is die bepaalt wat jij wel en niet mag doen, ben je machteloos. Ik denk niet dat er zo'n groep bestaat. Het geheel van de maatschappij kan niet veranderen als je zelf niet ook verandert; dwz je kunt niet willen dat de staat verandert zonder dat jij zelf ook verandert en je individualiteit behoud. Als jij je distantieert van de overheid of van welke andere groep dan ook, dan ontstaan er vanzelfsprekend dualiteiten, die we juist moeten proberen te transcenderen. Zoek common ground, laat zien dat zelfs hun diepste overtuigingen inconsistent zijn met een paddo-verbod, zonder je niet af, want je bent niet uitzonderlijk. Conspiracy-denken vergroot tegenstellingen.

Common ground zoeken vanuit de gevangenis straks Fork?

Die tegenstellingen zijn er al (lang). Verdiep je eens in de achtergronden van degenen die het hardst achter het paddoverbod staan, hun denkbeelden etc... Ook het nogmaals beluisteren van het interview tussen Polak en die cda muts (naam niet belangrijk, in mijn ervaring zijn ze allemaal wars van medemenselijkheid/inlevingsvermogen/verstand/begrip/etc..). Dit interview is tekenend voor de manier waarop christenpolitici het drugs 'probleem' aanpakken wat in feite pas een probleem werd, op het moment dat ze er met hun grijpgrage kerstenende vingers aan gingen zitten.

Een complot staat trouwens voor een kwaadaardige samenzwering. Geschiedkundig kun je dus niet anders spreken dan over een complot van christelijke machthebbers om mensen weg te houden bij zaken waar ze wel eens slimmer van zouden kunnen worden onder het mom van 'behoeden voor het kwaad' etc..

Common ground ga je niet vinden want de doorsnee christen, zal niet luisteren. Als jouw ervaring daarmee anders is hoor ik graag je strategie.

Inderdaad...

Als je kijkt, als normaal, weldenkend en niet door de media-beinvloedde persoon zie je bijvoorbeeld dat de aanslagen op de World Trade Centers in 2001 gewoon te veel gaten bevatten. Dingen kloppen niet en zijn bijvoorbeeld wetenschappelijk en natuurkundig onverklaarbaar.

Stel, (jaha, s t e l) een machthebbende groep (new world order in example), heeft veel te maken met die aanslagen. En het is gedaan om een vijand te krijgen om oorlog te voeren. Zodra er angst is, is er macht, dat is al duizenden jaren zo, aard van het beestje zullen we maar zeggen. Dus, er is een vijand, en haat daar naartoe omdat die vijand iets vreselijks gedaan heeft. Vervolgens vallen ze om die reden verschillende landen binnen.

Denk dan eventjes +- 70/75 jaar terug. De Reichstag in Duitsland werd hoogstwaarschijnlijk aangestoken en stortte in op plekken waar helemaal geen brand was. De schuldige werd Marinus van der Lubbe bevonden, dit is ook echter nooit bewezen, Marinus van der Lubbe ontkende dit ook. Dat hij het zou hebben aangestoken werd flink gepropagandeerd *nederlands?* in nazifilms etc. Er was een vijand, er was haat, en hitler kreeg meer macht. (de rest staat in alle geschiedenisboeken).

Dus stel dat dit het geval is, is er dan een overeenkomst? Is het dan ook zo dat net als bij elke oorlog de banken van 2 kanten geld verdienen? De Irakezen schieten met Amerikaanse Wapens, gefinancieerd door dezelfde Bank als de Amerikaanse Oorlog financieerd.

Hoe mij ten goede, Hitler pleegde daadwerkelijke genocide, en daar maakt bush zich niet schuldig aan. Hij pakt een nog grotere doelgroep, niet te identificeren, onduidelijk en niet te winnen: Oorlog tegen terrorisme

Het klopt gewoon niet, en ik voel me wel uitzonderlijk. En ik denk dat iedereen uitzonderlijk is, iedereen heeft zijn eigen prachtige dingen en vermogen om dingen verwerken zoals ze dat zelf kunnen. Ons denkvermogen is iets waar wij nog steeds niet achter zijn dus, ja, ik voel me uitzonderlijk, samen met de rest van de wereldbevolking.

Maar ik vind wel dat mensen hun vrijheid moeten behouden, zodra straks in 2011 in elke auto een 'rekeningrijden' kastje zit, kunnen ze je 24 uur per dag 7 dagen per week volgen, en guess what, dat doen ze ook! Sluit je ogen niet , en probeer achter het gordijn te kijken (om terug te komen op Shakespeare's: 'All the world's a stage', en heeft elk stuk geen regie?)

Hmm, met de letters in kerstening kun je strik en stenig enge tering ketter spellen.

Toeval ;) ?

HeartCore a dit:
Common ground ga je niet vinden want de doorsnee christen, zal niet luisteren. Als jouw ervaring daarmee anders is hoor ik graag je strategie.

Je moet niet praten over waar je het niet over eens bent. Dan voedt je het conflict alleen maar. Praat over wat het goede is om te doen (op abstracte wijze: de vrijheid benutten ten goede van de wereld om je heen) en laat zien hoe jouw leven daarmee in overeenstemming is. Respect krijg je pas als je laat zien dat je het met iemand op een aantal fundamentele punten eens bent, zoals dat je anderen niet mag schaden, respect toont voor elkaars eigendommen, etc. Ik kan eigenlijk met iedereen wel een goede discussie aangaan, zeker met mensen waar ik het mee oneens ben, en dan laten zien dat ik respect heb voor hun standpunt. Het respect terug komt dan meestal vanzelf.

ZOF a dit:
Als je kijkt, als normaal, weldenkend en niet door de media-beinvloedde persoon zie je bijvoorbeeld dat de aanslagen op de World Trade Centers in 2001 gewoon te veel gaten bevatten. Dingen kloppen niet en zijn bijvoorbeeld wetenschappelijk en natuurkundig onverklaarbaar.
Dat iemand van een bepaalde ramp profiteert betekent niet dat hij die ramp ook teweeg heeft gebracht. Zelfde geldt voor je Hitler-voorbeeld.
Het klopt gewoon niet, en ik voel me wel uitzonderlijk. En ik denk dat iedereen uitzonderlijk is, iedereen heeft zijn eigen prachtige dingen en vermogen om dingen verwerken zoals ze dat zelf kunnen. Ons denkvermogen is iets waar wij nog steeds niet achter zijn dus, ja, ik voel me uitzonderlijk, samen met de rest van de wereldbevolking.
Op die manier ben ik het wel met je eens, maar dan verdraai je de betekenis van het woord uitzonderlijk zodanig dat het uitzonderlijke niet meer bijzonder is.
Sluit je ogen niet , en probeer achter het gordijn te kijken (om terug te komen op Shakespeare's: 'All the world's a stage', en heeft elk stuk geen regie?)
Mee eens, we moeten een nieuwe toekomst improviseren.

Forkbender a dit:
Zodra je denkt dat er een groep is die bepaalt wat jij wel en niet mag doen, ben je machteloos. Ik denk niet dat er zo'n groep bestaat. Het geheel van de maatschappij kan niet veranderen als je zelf niet ook verandert; dwz je kunt niet willen dat de staat verandert zonder dat jij zelf ook verandert en je individualiteit behoud. Als jij je distantieert van de overheid of van welke andere groep dan ook, dan ontstaan er vanzelfsprekend dualiteiten, die we juist moeten proberen te transcenderen. Zoek common ground, laat zien dat zelfs hun diepste overtuigingen inconsistent zijn met een paddo-verbod, zonder je niet af, want je bent niet uitzonderlijk. Conspiracy-denken vergroot tegenstellingen.

Helemaal mee eens.
Broederschap en liefde zijn sterker dan welke illuminatie dan ook.
Maak geen vuist maar een hand. Hallo dit ben ik, wie ben jij.

Je moet niet praten over waar je het niet over eens bent. Dan voedt je het conflict alleen maar.

Strikt gezien creeer je dat waar je aandacht opricht, maar of je wilt of niet, je creeert ook altijd het tegenovergestelde. Kortom, als ik mijn aandacht alleen richt op liefde creeer ik ook haat.

Je zou kunnen zeggen, dat je dus altijd je aandacht moet richten op dat wat je wilt creeeren. Maar, zou niet ook het tegenovergestelde werken>?

Een voorbeeld vond ik terug in de dierenrechten beweging. Men richte zich op al het leed wat zich binnen de deuren van de bio-industrie plaats vond. Dierenrechten activisten werden ongeduldig en braken uiteindelijk de deuren los van laboratoria en boeren die zich bezig hielden met bio-industrie. Deze strijd is echt behoorlijk heftig gevoerd, denkend aan brandstichting en persoonlijke bedreigingen. Er ontstond wereldwijd overal directe actie tegen deze bedrijven, het leek eerder op een collectief bewustzijn wat zich spontaan in een strijd uitte en wat voor miljarden euro's schade aanrichtte. En deze bedrijven werden echt met haat bestreden, nu is inmiddels is de dierenrechten beweging klaar voor haar ondergang en is het bewustzijn gecreeerd, dat ook dieren nog steeds een plek hebben in onze maatschappij horen te hebben. Super markten besteden nu steeds meer uit aan vegatarische producten. En het lijkt nu allemaal op dat gebied een redelijk positieve uitwerking te hebben. Terwijl in eerste instantie die activisten werden gelabeld als terroristen, haat zaaiers etc. Nog is deze discussie in volle gang en voeren activisten nog steeds actie. Maar de heftige strijd is geweest en het voert nu op een meer respectvolle manier actie, hoewel deze nog steeds niet gewenst is voor de farmaceuten en de overheid.

Ik zelf denk steeds vaker, dat je niet je aandacht op 1 ding moet richten, maar op beide kanten van de medaille. Als je wilt hebben dat een christelijk kabinet niet zijn zin krijgt, zul je je stem moeten verheffen en wellicht moeten strijden om een bewustzijn te creeeren. En niet stilletjes in een hoekje alleen je eigen denk beelden bij gaan stellen en je richten op dat wat je wil inverplaatst op dat wat je niet wilt.

Groetjes,
Mystic.

magickmumu a dit:
Helemaal mee eens.
Broederschap en liefde zijn sterker dan welke illuminatie dan ook.
Maak geen vuist maar een hand. Hallo dit ben ik, wie ben jij.

Maar dan moet je eerst vele, vele, echt heel veel mensen bewust maken van de illuminatie. Dat is juist wat ik in de toekomst misschien wil gaan doen. Mensen bewust maken hiervan en samen de handen ineen slaan. Zoals ze aan het einde van Zeitgeist zeggen, de enige manier om dit te veranderen is liefde... geen haat, haat zet aan tot haat.

Forkbender a dit:
Zodra je denkt dat er een groep is die bepaalt wat jij wel en niet mag doen, ben je machteloos. Als jij je distantieert van de overheid of van welke andere groep dan ook, dan ontstaan er vanzelfsprekend dualiteiten, die we juist moeten proberen te transcenderen.

Ik geloof ook niet dat zo'n groep er is. Maar spindocters zijn er wel. Weet je wat het is?

Het is ZO makkelijk voor onze tegenstanders in dit debat om ons de grond in te drukken. Omdat wij NOOIT een brug kunnen creeeren naar anderen toe om voldoende draagvlak te realiseren voor ons gedachtengoed.

De overweldigende, gezonde impact van een entheogene ervaring kan niet naar een niet ondervindende worden overgebracht. Laat staan abstracte gezagsdragers.

Voor onze tegenstanders in dit debat is het extreem simpel om ziekenhuis bezoeken uit te vergroten, krankzinnige voorbeelden te presenteren, die in een hand om draai begrepen worden door leken.

Wij zouden een jaar nodig hebben om ons gedachtengoed over te brengen en WAAROM we een plaats verdienen in deze samenleving. Tijd die niemand heeft en dan nog blijft een uitleg beperkt.

Wij voeren strijd met pijl en boog, zij met vuurwapens. Staar je niet blind op transcenderen. Jesus Christus z'n tweede wang/stigma wordt al sinds de verre oudheid net zo hard verwond als de eerste.

Love, Peace & Happiness is ons platform, maar hoeven daar niet te blijven zitten. Je toch denkt toch niet dat uitting van symbolisiek een verdediging is vandaag de dag. Dan kom je hard ten val.

Forkbender a dit:
Zoek common ground, laat zien dat zelfs hun diepste overtuigingen inconsistent zijn met een paddo-verbod, zonder je niet af, want je bent niet uitzonderlijk. Conspiracy-denken vergroot tegenstellingen.

Mooie metafoor, maar op basis van wat we nog elke dag zien wat er in de wereld gebeurd, en wat er de afgelopen 1000 jaar is gebeurd. Vind ik deze padstelling achterhaald.

Normen & waarden zijn binnen het CDA evanglistische opvattingen, waarom moeten wij daar aan onderworpen worden?

Zij willen hun gedachtengoed expanderen en anderen kortmaaien en zaaien. Wij psychonauten maken onszelf klein, want de oneindige ruimte bevind zich in ons bewustzijn.

Wij vragen geen land, kerk of ruimte, enkel TOLERANTIE van onze geest waar we graag elk verborgen veld van willen leren kennen.

Ik kreeg zojuist een PM van iemand wiens naam ik niet zal noemen. Maar blijkbaar heeft diegene een niet al te scherpe visie. Vind het bijna van de ratten besnuffeld.

Als m'n post op de vorige pagina een oproep moet zijn tot geweld, heb ik blijkbaar wat gemist.

Ik doel hierboven op het politieke debat op zoeken. Wij staan niet boven politiek en fuseren ons ermee om ons gedachtengoed op de agenda te zetten. Dat is m'n betoog.

Dus niet aan politiek deelnemen omdat we willen transcenderen vind ik geen uitzicht bieden op handhaving van het huidige beleid. Dat zijn de voetnoten van m'n post hierboven.

Misschien is de VVD te benaderen en een beroep doen op hun gedachtengoed van vrij denken, ondernemersschap (smartshops!) nog een optie om de kamer meerderheid voor een verbod te kantelen.

Fred Teeven is hiervoor intern verantwoordelijk. Niet echt ruimdenkend, maar in ieder geval niet blind zoals Klink.

Brugmansia a dit:
Het is ZO makkelijk voor onze tegenstanders in dit debat om ons de grond in te drukken. Omdat wij NOOIT een brug kunnen creeeren naar anderen toe om voldoende draagvlak te realiseren voor ons gedachtengoed.

De overweldigende, gezonde impact van een entheogene ervaring kan niet naar een niet ondervindende worden overgebracht. Laat staan abstracte gezagsdragers.
Ik denk ook niet dat we het over die boeg moeten gooien. Voor sommigen is dat de juiste manier.
Staar je niet blind op transcenderen. Jesus Christus z'n tweede wang/stigma wordt al sinds de verre oudheid net zo hard verwond als de eerste.
Maar als we doorgaan met verzetten en vechten, dan zijn we nog steeds deel van het probleem en niet van de oplossing.
Zij willen hun gedachtengoed expanderen en anderen kortmaaien en zaaien. Wij psychonauten maken onszelf klein, want de oneindige ruimte bevind zich in ons bewustzijn.
Kunnen ze ons dan werkelijk pakken? Nee. Een fascistische op expansie gerichte macht kun je niet bestrijden door zelf expansief/fascistisch te zijn, zoals jij in andere woorden ook zegt.
Ik doel hierboven op het politieke debat op zoeken. Wij staan niet boven politiek en fuseren ons ermee om ons gedachtengoed op de agenda te zetten. Dat is m'n betoog.

Dus niet aan politiek deelnemen omdat we willen transcenderen vind ik geen uitzicht bieden op handhaving van het huidige beleid. Dat zijn de voetnoten van m'n post hierboven.
Daar ben ik het dan ook mee eens. Met transcendentie bedoel ik dan ook niet dat we het debat of de politiek dienen te ontwijken, maar juist dat we ons niet laten definieren door de andere partij, onze geest bevrijden en voor de waarheid te staan.

[e] en ik bedoel natuurlijk ook dat we onze projecties op de regering moeten transcenderen, anders kunnen wij ook nooit een goeie dialoog aangaan.

Ok, ik baseerde m'n reply ook grotendeels op je topic Ativism and detachment:

http://www.psychonaut.com/index.php?opt ... =0&lang=nl

Momenteel zal literatuur, kunst of welke symboliek dan ook niet direct genoeg zijn om gezagsdragers een overtuiging bij te brengen. De tijd daarvoor is eveneens te kort.

De neus van politiek Den Haag moet nu onze kant op, al is het maar 30 minuten waarin we zaken belichten als tegenwoord op de berichten uit de media die nu grotendeels als heersende beeldvorm bekend zijn.

Als we het over concrete plannen hebben, zouden we bijvoorbeeld intern verantwoordelijke van politieke partijen die nu nog het verbod steunen, moeten vragen of we in hun bij zijn een korte lezing mogen verschaffen over psychonautisme.

Als dit wordt geweigerd, kun je het de gevestigde orde kwalijk nemen, dat er een besluit is genomen terwijl niet alle belanghebbende partijen ruimte hebben gehad om hun gedachtengoed te belichten.

Het is ook de taak van een politiek orgaan in een democratie om het HELE verhaal van een diplomatiek vraagstuk te kennen alvorens een wetswijzing door te voeren.

Brugmansia a dit:
Als we het over concrete plannen hebben, zouden we bijvoorbeeld intern verantwoordelijke van politieke partijen die nu nog het verbod steunen, moeten vragen of we in hun bij zijn een korte lezing mogen verschaffen over psychonautisme.

Goed idee. Misschien even contact leggen met stichting Legalize? Misschien hebben weten zij wel hoe ze dat aan moeten pakken.

Als we het over concrete plannen hebben, zouden we bijvoorbeeld intern verantwoordelijken van politieke partijen die nu nog het verbod steunen, moeten vragen of we in hun bij zijn een korte lezing mogen verschaffen over psychonautisme.
Jezzz

Retour