Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Misselijkheid bij paddo's

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Strych
  • Date de début Date de début

Strych

Neurotransmetteur
Inscrit
26/11/08
Ik word ontzettend snel misselijk bij paddo's. Ik heb ze al op een hoop manier ingenomen (met champignon cup a soup werkt het beste kwam ik gisteren achter ;) ) maar ik blijf misselijk, en ga meestal binnen een uur na inname over mijn nek. Gisteren heb ik ook getript met een vriendin, allebei 1,5 portie mexicaans. Op een gegeven moment moest ik hoesten, en ook al proefde ik amper paddo's, toch heb ik alles eruit gegooid. Gelukkig hadden de shrooms toch nog genoeg tijd om in te werken, het was een mooi tripje.

Sinds de laatste 4 trips werk ik mijn paddo's ook samen met rennies naar binnen, maar ook dat houdt het ook niet tegen, al moet ik wel minder kokhalzen.

Ik vind het echt ontzettend vervelend dat ik nooit eens gewoon mijn paddo's binnen kan houden. Sowieso omdat ik het er soms alweer uit gooi voordat het echt goed kan inwerken -wat dus gewoon zonde van de shrooms is-, maar ook omdat het gewoon genant is, gisteren gebeurde het notabene midden op straat (al werd ik wel opeens volop de trip 'ingeduwd', wat dan wel weer fijn was ;) ).
Ik weet wel dat het normaal is dat je misselijk wordt bij paddo's, of dat dat in ieder geval een bekende 'bijwerking' is, maar ik word echt absurd snel misselijk als ik het vergelijk met anderen.

Ik heb gehoord dat ze gedroogd minder vies zijn, maar ik ben tot nu toe eigenlijk altijd te lui geweest om ze een paar weken van tevoren te halen en dan te drogen, daar ben ik ook eigenlijk te ongeduldig voor haha. Wanneer ik ze in huis heb wil ik ook gewoon trippen.

Hebben meer mensen last van die extreme misselijkheid, en zo ja, hoe nemen jullie je paddo's in of hoe zorgen jullie ervoor dat je niet over je nek gaat tijdens je trip?

Overigens ben ik verder echt nooit misselijk, ik kan tegen vieze luchtjes, ranzige plaatjes, kattenbakken, bloed, en al het andere waar de meeste mensen misselijk van worden :?

Strych_

Ik ben 1 of 2 keer misselijk geweest van paddo's, maar heb er eigenlijk nooit meer last van.

Klein beetje wiet roken vlak na inname kan helpen, maar het is zeker van invloed op de trip (woei!).

Heb je het ook als je thee trekt van de paddo's en dan de stukjes paddo wegdoet en alleen het vocht opdrinkt?

Ik maak altijd thee, en zeef deze uit. Ik krijg dan vantevoren altijd wat "gedoe" in mijn maag, maar dat gaat altijd over wanneer het euforische gevoel aanzet.

Ik ben één keer over mijn nek gegaan na het drinken van de thee, en dat was geen pretje. Ik was goed ziek geworden, en de reden hiervan was eigenlijk dat ik heel respectloos met de paddo's omsprong. Ik maakte de thee, eigenlijk gewoon om een avondje "lekker wazig" te zijn, en dronk die in één teug op. Dit was ook 1,5 portie.
Later, na het kotsen, werd ik min of meer door mezelf onder de douche gedwongen, waar ik geknield op de vloer ging zitten, om mezelf met de douchekop helemaal af te spoelen. Ik moest mezelf "reinigen", en ik kreeg op dat moment het inzicht van wat ik verkeerd had gedaan.

Dat is de enige ervaring die ik heb waarin ik met paddo's gekotst heb.

Ik drink thee omdat ik de smaak van verse paddo's ronduit ranzig vind, maar misschien helpt het bij jou ook als je uitgezeefde thee maakt, zoals forkbender voorstelt. Je hoeft ze dan niet perse te drogen. (Ik vind gedroogde paddo's net zo vies eigenlijk.) Persoonlijk droog ik ze wel, en maal ze met een vijzel voor ik er thee van zet, zodat er zoveel mogenlijk van de werkzame stof in het water komt.

Succes man!

Ja, thee maken werkt prima. Je kunt de smaak verbeteren met een snufje zout, dan lijkt het net paddenstoelensoep.

Hak de paddenstoelen in fijne stukjes. Droge paddenstoelen moet je in kleine stukjes breken of scheuren. Overgieten met water rond de 70 graden, 5 minuten laten staan en herhalen. Goed zeven en daarna de boel even laten bezinken tot de thee helder is. Deze thee kun je in één keer naar achteren gooien, je zult er weinig tot geen last van hebben.

Rennie absorbeert overtollig maagzuur, en zal de spijsvertering dus eerder belemmeren dan ondersteunen. Je zou beter eiwit-splitsende enzymen kunnen innemen zoals papaïne of bromelaïne, maar die supplementen zijn vrij duur. Probeer het eerst maar eens met thee.

Strych a dit:
Ik vind het echt ontzettend vervelend dat ik nooit eens gewoon mijn paddo's binnen kan houden. Sowieso omdat ik het er soms alweer uit gooi voordat het echt goed kan inwerken -wat dus gewoon zonde van de shrooms is-, maar ook omdat het gewoon genant is, gisteren gebeurde het notabene midden op straat (al werd ik wel opeens volop de trip 'ingeduwd', wat dan wel weer fijn was ;) ).
Ik weet wel dat het normaal is dat je misselijk wordt bij paddo's, of dat dat in ieder geval een bekende 'bijwerking' is, maar ik word echt absurd snel misselijk als ik het vergelijk met anderen.

Voor mij is het gewoon part of the deal. Zelf word ik ook heel vaak misselijk, maar heb dit gewoon geaccepteerd. De misselijkheid treedt bij mij pas vaak na een uur op, maar dan heeft je lichaam de werkzame stoffen al opgenomen. Sommigen zien het als een reiniging van je lichaam… Meestal eet ik de dag van mijn ‘reis’ niets of alleen in de ochtend een lichte maaltijd, wat de werking ten goede komt. Wel drink ik veel water. Mijn geestelijke voorbereiding begint vaak al een dag eerder. Ik eet ze altijd gedroogd, omdat ze dan houdbaar zijn.

Overigens neem ik het zelf niet meer op straat of op feestjes. Iedere regelmatige paddogebruiker krijgt vroeg of laat een heel heftige ervaring, en dan wil jij jezelf echt niet op straat of op een feestje begeven. Het mooiste voor mij is gewoon thuis of in de natuur, waardoor ik ook het meeste inzicht in mijzelf kan krijgen. Vroeger gebruikte ik veel LSD wat voor mij makkelijker te sturen was, dan paddo’s met een emotioneel veel minder heftige uitwerking. Dit was voor mij dan wel goed te combineren met feestjes en het lopen door de stad, maar dit geldt overigens niet voor iedereen.

Of misschien wat gember door de paddothee doen, schijnt ook goed te zijn tegen misselijkheid.

Ja, of gemberthee vooraf. Verse gember raspen, effe laten koken, beetje suiker erbij, mmmm...

Thanks voor de reacties.

@Forkbender, ik heb nooit paddothee gemaakt, omdat ik dacht dat je ook de paddo's nog moet eten als je de thee op hebt, en dat vind ik niet zo aantrekkelijk klinken (kleffe stukjes paddo). Met cup a soup proef je de paddo's helemaal niet, maar als je moet hoesten of boeren komt die smaak wel weer heel duidelijk naar boven -wat dus ook het moment is waarop ik over mijn nek ga-. En als ik misselijk ben rook ik niet, meestal word ik dan alleen nog maar misselijker.

@Stighar, volgens mij zit er geen mentale reden bij mij achter het overgeven, het is echt die smaak/geur van de paddo's die het veroorzaakt. Maar ik ga de volgende keer wel eens over die thee nadenken, als ik jullie ervaringen zo lees ;)

@CM, thanks voor het recept. Dat van die rennies wist ik niet, bedankt. Ik zal de volgende keer je raad eens opvolgen.

@Redhawk, ik neem ze altijd nuchter in. Soms eet ik van tevoren een cracker, zodat het niet al te rauw op mijn maag valt. Ik bereid me ook altijd wel geestelijk voor, ik plan de trip een paar weken van tevoren.
Het ligt er ook aan met welk doel ik de paddo's in neem, soms doe ik het voor de inzichten, voor het diepe denken, maar soms ga ik puur voor de visuals en de fun. Ik neem ze gewoon thuis in, dat ze rustig kunnen inwerken, maar als ik op een gegeven moment in de trip zit vind ik het heerlijk om naar buiten te gaan. Het scheelt misschien dat ik in een rustig dorpje woon en dat we gewoon buiten kunnen lopen hier zonder al te veel mensen of verkeer tegen te komen. Maar op feestjes of in een drukke straat zal ik niet snel gaan trippen, ik ben me bewust van wat er dan fout kan gaan.

@JJJ & CM, ik heb er inderdaad ook wel eens van gehoord dat gember minder misselijk maakt, bedankt voor de tip! De volgende keer gaat het dus gemberthee met shrooms worden ;)

Strych_

Hoi Strych,

Ik dacht al niet dat jouw misselijkheid dezelfde reden zou hebben als mijn ervaring, maar ik wilde het toch even delen ;)

Ik heb trouwens gemerkt dat pepermunt thee in mijn geval het meeste de smaak van de paddo's maskeert.

Ik ben er nog steeds geen voorstander van wat CaduceusMercurius voorstelt, de thee in één keer achterover gooien, maar dat kan ook aan mijn persoonlijke kijk liggen.

Groetjes

Misschien is gember inderdaad een goed idee, ik heb het al meer gehoord.

Ik heb precies hetzelfde als jij Strych, ik ben ook altijd misselijk. Ik heb het zowel vers, als gedroogd en in theevorm geprobeerd. Met paddestoelen moet ik heel de trip stil blijven liggen wil ik het binnenhouden. Ik ben er pas net achter dat het werkelijke overgeven een hele opluchting kan zijn, voor mijn buik en voor de algemene overgave aan de reis.

Ik neem ze ook altijd nuchter in, maar de geur en smaak van de paddestoelen doen het em inderdaad.

Mara, eigenlijk zou je nog eens een goed gefilterde paddo-thee moeten proberen. Wat wij toen gedronken hebben was een beetje een soep geworden...

Ah, ok. Ja ik vond het al weinig verschil hebben :shock:

Ik heb een beetje hetzelfde als Redhawk.
Ik wordt wel eens misselijk. Maar dat accepteer ik. En soms moet er iets uit.
Of ik nu verse of gedroogde eet. Ik eet ze altijd uit het vuistje, met een beetje water.
Ik heb gemerkt dat je ook misselijk kan worden als je te veel water drinkt, dus drink ik tegenwoordig niet zo veel water meer als ik trip.

Nog nooit misselijk geweest, ook niet bij doseringen over 100 gram vers. Wat ik doorgaans doe ik thee zetten van de paddo's. Vroeger deed ik er voor de smaak een schep honing doorheen, dit maskeert de paddenstoel smaak 100% maar sinds ik veganistisch leef, laat ik de honing ook zitten.

Sommige mensen hebben extreem veel last van misselijkheid met paddo's en andere psychedelica. Mijn vriendin is zwaar misselijk tijdens de hele paddo trip en dit is voor haar een erg grote drempel geworden om het nog te doen.

Ketter a dit:
Wat ik doorgaans doe ik thee zetten van de paddo's. Vroeger deed ik er voor de smaak een schep honing doorheen, dit maskeert de paddenstoel smaak 100% maar sinds ik veganistisch leef, laat ik de honing ook zitten.

Ik ben dus niet meer de enige veganist ;)

Gelukkig is LSD ook heel leuk, leerzaam & licht verteerbaar.

CaduceusMercurius a dit:
Gelukkig is LSD ook heel leuk, leerzaam & licht verteerbaar.

Misschien dat LSD, nu met dit verbod, nog wel een comeback gaat maken. Want op zich, vind ik LSD wat dat betreft ook wel een erg fijn middeltje.

Ik heb eigenlijk nooit last van misselijkheid met paddo's, waar ik wel last van heb is een veelste grote glimlach als ik een rondje ga lopen :wink: zo een van heb je net paddo's gegeten ofzo :lol:
Vrijdag is het weer zover dan ga ik lekker me 2 porties colombian nuttigen die ik zaterdag gehaald heb woei!

Retour