Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar. In elk geval schijnt er in sterkte wel een heel groot verschil te bestaan tussen soorten, dat lees je overal. Ook hoor je vaak dat de ene soort een meer actief effect heeft, en de andere meer ontspannend. Maar dat kan ook wel gewoon met de sterkte te maken hebben: bij een lage dosis wordt geloof ik het type opiaatreceptoren dat je actief maakt gestimuleerd, en bij een hogere dosis meer de 'klassieke', narcotische opiaatreceptoren. Als er dan alleen verschil in sterkte bestaat, heb je ook al bij de ene soort een actief effect en bij de andere een relaxed effect, bij dezelfde dosis. Zelf heb ik maar 1 soort geprobeerd, dus ik kan er niets over zeggen. Vind het wel heerlijk spul
.
Hoe is dat in Indonesie eigenlijk, is het daar nou ook populair? Je hoort er nooit over dat normale mensen het ook gebruiken daar, maar er moeten toch aanzienlijke hoeveelheden geproduceerd worden.

Hoe is dat in Indonesie eigenlijk, is het daar nou ook populair? Je hoort er nooit over dat normale mensen het ook gebruiken daar, maar er moeten toch aanzienlijke hoeveelheden geproduceerd worden.