ik ga akkoord met de laatste post,het is nooit tof om te lezen "wiet is slecht",
maar als ik een stoer kindje tegenkom dat luidkeels zegt
WIET IS GEZOND
jaja, krijg ik zin om die eens een levensles te geven!
natuuurlijk is het zo erg niet om af en toe een J te smoren,
maar ik zit er nu zo'n 7-8 jaar in,in dat wereldje,
en de laatste vier jaar smoor ik bijna constant, dagelijks dus,
met perioden dat het beter gaat, soms is een paar dagen of weken zonder, maar dat is zeldzaam
geheugen gaat eraan kapot, het algemene denken vertraagd, het sociale leven gaat erop achteruit,
nu gaan de onervaren mensen zeggen; OE? maar tis juist socialer! tja ik heb massas mensen leren kennen dankzij canabis, allemaal smoorders, de meesten onder hen zijn pokkesaaie stoners die enkel smoren, niet praten, geen fun hebben, in niks zin hebben....en dat gebeurt er met je als je teveel gebruikt, je wordt een wrak, ZEKER niet zo erg als bij alcohol maar de fun gaat uit je leven, alles wordt wat hetzelfde, hobbies vervallen, uw lief zal uiteindelijk het altijd aftrappen
als ik op tijd ga slapen en wat op m'n eten let (ooit was ik een rebel die zelfs stenen zou eten want HUH gezond is toch belachelijk???) dan voel ik me de volgende dag prima. maar ik merk ALTIJD dat ik de dag ervoor gesmoord heb, omdat ik het gevoel ken, ik weet wat er in mijn lichaam en hoofd gebeurt door canabas, na een paar jaar ken je je "ziekte" wel
smoor ik drie joints savonds (of zes) dan ben ik de dag erna wazig,
overdag, heel de dag lang lijk ik ergens nog stoned, maar zachtjes, eerder verward, conversaties verlopen ietsje moeilijker, spreken met mensen is minder tof, maar ikzelf zit wel in een OK wereldje
alcohol is vergif in mijn mening, wiet beschouw ik langs een kant als medicijn (anti stress) en helpt me rustiger na te denken (en denken doe ik graag, voelt lekker warm)
maar geen enkel medicijn mag je teveel of te lang nemen
oops
ik zie mezelf ooit nog lezingen geven over drugs, op scholen,
ooit had ik die zelf, dan kwam er zo een achterlijke flik zeggen DAT HET NIET MAG, of een overbezorgde ouder die komt vertellen hoe erg het wel niet is, of de directeur die zegt dat iedereen lijfstraffen zal krijgen als er ook maar iemand met drugs bezig zit.....en dan zijn er de fanatiekelingen die het niet kunnen hebben dat er ook maar één verkeerd woord over gezegd wordt...
ik ben nu een boek aan het lezen over het geheugen, en ik HOOP dat het waar is dat er een kans bestaat dat hersen"weefsel" zich wat herstelt na een tijd, of zich "bijmaakt", dmv de juiste vitaminen te nemen en juist te eten kan je de schade van drugs op je hoofd verminderen....
interessant maar een moeilijke wereld om te begrijpen..