Invallen in Smartshops Amsterdam (Dutch)

  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion Dr. Leospace
  • Date de début Date de début

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Deze week zijn in een aantal smartshop in Amsterdam invallen gedaan:

Invallen in smartshops

AMSTERDAM - De politie heeft dinsdag in drie smartshops aan de Korte Nieuwendijk in het centrum van Amsterdam zeven personeelsleden en ondernemers gearresteerd.

Deze personen overtraden de Opiumwet door producten te verkopen waarin bestanddelen van harddrugs of softdrugs zaten, aldus de Amsterdamse politie woensdag.

In de zogeheten smartshops is het toegestaan geestverruimende middelen te verkopen, zoals kruiden en kruidenmengsels. Het is echter verboden producten te verkopen die onder de Opiumwet vallen, zoals gedroogde paddestoelen, repen en drankjes met daarin hennep of wiet.

Vuurwapen
De politie nam een grote hoeveelheid hasj, gedroogde paddestoelen en repen, koekjes en andere voedingsmiddelen met wiet in beslag. Tevens vonden agenten in een van de zaken een vuurwapen, een geluiddemper en munitie. De zeven verdachten, drie vrouwen en vier mannen, zitten allen vast.

De politie verrichtte de aanhoudingen tijdens een controle van de smartshops, waarbij werd samengewerkt met de Inspectie voor de Volksgezondheid, de Voedsel en Waren Autoriteit, de belastingdienst, de douane en de gemeente. In de drie gecontroleerde zaken trof de politie zoveel onregelmatigheden aan, dat ze andere smartshops in de binnenstad van Amsterdam later aan een controle zal onderwerpen.

© Het Parool, 07-02-2007, 15:23 uur
 
Dr. Leospace a dit:
In de drie gecontroleerde zaken trof de politie zoveel onregelmatigheden aan, dat ze andere smartshops in de binnenstad van Amsterdam later aan een controle zal onderwerpen.


Die zijn dus gewaarschuwd en zullen opruiming houden....
 
Zielige actie van de Popo, maar aan de andere kant heb ik ook zo wel me twijfels over de ondernemers als je hoort dat er vuurwapens zijn aangetroffen bij de smartshops.
niet echt bepaald your friendly smartshop owners :?
 
dat gedroogde paddestoelen verhaal .. ik vind het echt onzin dat het niet mag
 
dat gedroogde paddestoelen verhaal .. ik vind het echt onzin dat het niet mag

Is het ook, dit bewijst ook alleen maar dat ze totaal geen aandacht schenken voor dit onderwerp want iedereen weet hier dat er geen verschil is tussen gedroogd en vers..

Of ze willen het gewoon illegaal houden en dat dit één of andere kut smoes is wat ze hanteren.
 
Ook bij smartshop zullen er rotte appels tussen zitten, vast en zeker. Vuurwapens horen niet thuis in een winkel, en zeker niet in een smartshop.

Maar ik blijf er ook bij dat verkoop van wiet en gedroogde net zo legaal zou moeten zijn als verkoop van bier. Gewoon de alcohol wetgeving aanpassen en overal waar het woord alcohol vermeld staat vervangen door "psychoactief middel" Natuurlijk niet bij elk detail waar bijv vermeld staat hoeveel gram alcohol toegstaan is bij autorijden etc.

En vervolgens laat je mensen die dan een psychoactief middel willen verkopen ,zoals alcohol, een cursus volgen en een certicaat halen. Op de middelen vraag je vervolgens 20% belasting. (tja, De Overheid moet toch een motivator krijgen die op hun niveau staat)

Erg vermoeiend dat kat en muis spel met justitie. In een evil bui bedenk ik me weleens dat we het gewoon lekker snel achter de rug kunnen hebben door met een sproeivliegtuigje vol geladen met lsd oplossing over den haag vliegen.

Maar helaas, erg naieve oplossing.. zal wel averechts werken. De deur is alleen zichtbaar als je kans neemt om te kijken.
 
Je treft in zowat de helft van de smartshops ook gedroogde paddo's aan... Niets mis mee als je het mij vraagt, of je nou 3 gram koopt met hoeveelheid X psilo erin of 30 gram met hoeveelheid X erin, je gaat er even hard van uit je plaat. Natuurlijk belachelijk dat het 1 wel word bestraft en het ander niet. Deze invallen weerspiegelen precies de kijk van de overheid op soft&smartdrugs op het moment. Want het ziet er naar uit dat over een aantal jaar weer alle handel naar de straat verhuisd. Erg triest, maar wie doet er nou kinderachtig?
 
Volgens mij mogen ze gedroogde paddestoelen toch in huis hebben. Ze mogen het inderdaad niet in Nederland verkopen, maar ze mogen het wel verzenden naar België bijvoorbeeld. Op een bepaalde smartshopsite kan je de gedroogde paddestoelen niet naar Nederland verzenden, maar wel naar België. Lol :p
 
Hyperion1980 a dit:
Volgens mij mogen ze gedroogde paddestoelen toch in huis hebben. Ze mogen het inderdaad niet in Nederland verkopen, maar ze mogen het wel verzenden naar België bijvoorbeeld. Op een bepaalde smartshopsite kan je de gedroogde paddestoelen niet naar Nederland verzenden, maar wel naar België. Lol :p

Bij een eventuele inval ben je wel in overtreding :(
 
Was ik zo slecht op de hoogte van de wet. Ik wist wel dat een extract van pure psilocibine verboden koopwaar was. Ik wist dat het verboden was het in chocoladerepen te verwerken. Misschien is dat nog enigszinds logisch in verband met de kans op een vergissing (laatst was er toch een zwerver op Schiphol die onder invloed van zo'n reep dacht dat de agente een trouwjurk aan had?)
Maar dat gedroogde paddestoelen verboden waren en verse niet, dat wist ik niet. Wat raar. Slaat werkelijk nergens op.

Maar ja, ik wist een aantal jaartjes geleden nog niet eens van het bestaan van paddo's. En ik kan me voorstellen dat misschien wel 90% van de Nederlandse bevolking het een worst zou zijn of een psilocine gezien wordt als een harddrug of niet.

Tegenwoordig is Cannabis meer in het nieuws (altijd negatief, uiteraard, anders is het geen nieuws).
 
Pazusu a dit:
Was ik zo slecht op de hoogte van de wet. Ik wist wel dat een extract van pure psilocibine verboden koopwaar was. Ik wist dat het verboden was het in chocoladerepen te verwerken. Misschien is dat nog enigszinds logisch in verband met de kans op een vergissing (laatst was er toch een zwerver op Schiphol die onder invloed van zo'n reep dacht dat de agente een trouwjurk aan had?)
Maar dat gedroogde paddestoelen verboden waren en verse niet, dat wist ik niet. Wat raar. Slaat werkelijk nergens op.

Maar ja, ik wist een aantal jaartjes geleden nog niet eens van het bestaan van paddo's. En ik kan me voorstellen dat misschien wel 90% van de Nederlandse bevolking het een worst zou zijn of een psilocine gezien wordt als een harddrug of niet.

Tegenwoordig is Cannabis meer in het nieuws (altijd negatief, uiteraard, anders is het geen nieuws).

Ik meen sinds 2003. Alle paddo's waarmee bewerkingen, dus ook drogen, zijn uitgevoerd. Bizar idd :(
 
Retour
Haut