Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Hoi, even introduceren enzo!

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion lol*fan
  • Date de début Date de début

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7/7/07
Hallo allemaal,

Ik lees nu al een tijdje regelmatig wat op dit forum en heb de indruk dat hier een toffe groep weldenkende mensen rondhangt met respect voor psychedelica en de lessen die we door het gebruik ervan kunnen leren. Ik vond het verhaal van HeartCore--over zijn paddotrip waardoor hij heel anders in het leven kwam te staan en uiteindelijk weer terugkwam bij zijn vriendin (kweenie of ik het nu helemaal goed heb onthouden, maar 't was zoiets)--erg mooi. Enfin, tijd voor mij om lid te worden en een bijdrage te leveren!

Wat over mezelf ter introductie: 25, man, IT'er. Dat laatste niet voor lang, want in september begin ik aan een studie Japans in Leiden! Heb er ontzettend veel zin in en ben op zoek naar een zelfstandige woonruimte in Leiden... tips zijn welkom!

Ik las eind december vorig jaar over paddo's en wist toen meteen: dit is de volgende stap in mijn zoektocht naar mezelf en mijn spiritualiteit. Ik had in de periode ervoor veel gelezen over uittreding en astrale projectie en dacht dat ik via een paddotrip wellicht in contact zou komen met 'het hogere', de onzichtbare wereld. Dat is op een bepaalde manier ook wel gebeurd, maar heel anders dan ik me had voorgesteld.

In ieder geval heb ik sinds januari verschillende trips ondernomen--altijd alleen--en daar ontzettend veel van geleerd. Ik ben o.a. n.a.v. het gebruik van paddo's veel zelfverzekerder geworden (als gevolg van de dingen die ik me realiseerde over mezelf en mijn relatie tot de wereld om me heen). Ik was zwaar onder de indruk van de therapeutische werking die de paddo kan hebben en had in mijn enthousiasme soms zoiets van 'Wow, waarom weten zo weinig mensen hiervan?' Ik geloof dat sommigen van jullie dat heerlijke enthousiasme ook wel kennen :)

Mijn meest indrukwekkende trip tot nu toe was er één waarbij ik met gesloten ogen op mijn bed lag en met mijn geest op heel andere plaatsen leek te vertoeven. Ik had het idee dat ik mezelf zag vanaf het niveau van de ziel. Uitleg:

In een boek over boeddhisme dat ik een tijdje ervoor las wordt gesteld dat we ons op aarde, als mens, niet bewust zijn van onze vorige levens en alles wat er buiten het aardse bestaan is. De ziel weet dit wel, de ziel bewaart de herinneringen van al haar levens en alle kennis van alles wat er buiten dit bestaan is, maar de persoonlijkheid is afgeschermd van de ziel opdat het in het huidige bestaan de dingen als voor het eerst, onbevooroordeeld, kan ervaren, wat nieuwe perspectieven en nieuwe kennis oplevert. De persoonlijkheid gaat één leven mee, de ziel is eeuwig. Ik zag in mijn trip mijn persoonlijkheid vanaf het niveau van de ziel.

Dit was een zeer interessante trip waar ik nog een tijdlang van ondersteboven was. Die trip is nu drie maanden geleden en ik ben van plan binnenkort weer een trip 'naar binnen' te maken. Daarover maak ik nog een ander postje.

Ik weet niet of ik veel zal posten op dit forum, maar zal af en toe wel het e.e.a. te delen hebben. Alvast bedankt voor het warme welkom ^_^

Een warm welkom idd :)

Welkom inderdaad. Ben zelf ook net nieuw. :)

Was erg interessant om je tripverslag te lezen, aangezien een groot deel van m'n persoonlijke filosofie ook die kant opneigt. Het idee dat de persoonlijkheid (het ego) iets tijdelijks is, maar de ziel de dragende kracht is, zeg maar.

Welkom op ons fijne forumpje.
Ik ben zelf een tijdje afwezig geweest, maar ben zeker blij om te zien dat er weer nieuwe gezellige mensen zijn bijgekomen :D

Cool dat je je ervaringen met ons wil delen.
Ik ken ook dat heerlijke enthousiasme :mrgreen:

Liefde en licht

Sayonara!

Welkom op het forum.
De ziel weet dit wel, de ziel bewaart de herinneringen van al haar levens en alle kennis van alles wat er buiten dit bestaan is,
Wat ik begrepen heb is dat de ziel (atma) slechts observeert, en zich feitelijk niets herinnert: de ziel leeft per definitie altijd in het "hier en nu". Voor de ziel was er dus alleen een vorig leven toen dat vorig leven zich afspeelde. Herinneringen (samskaras) worden opgeslagen in de hersenen, maar ook in een subtiel, fijnstoffelijk lichaam dat ons van bejaardenlichaam naar babylichaam verhuist. En dat subtiele lichaam heeft heel wat gigabytes geheugen. Maar elk leven begint met een nieuwe C: drive.
maar de persoonlijkheid is afgeschermd van de ziel opdat het in het huidige bestaan de dingen als voor het eerst, onbevooroordeeld, kan ervaren, wat nieuwe perspectieven en nieuwe kennis oplevert.
Cool! :D

De wereld bezien vanuit de ziel betekent slechts observeren, leven in het hier en nu, op welk niveau of welke bewustzijnstoestand we ons ook bevinden.

Welkom in het hier en nu van het psychonauten forum!

Ah, het lijkt erop dat ik de benamingen wat door elkaar heb gehaald, maar de idee blijft hetzelfde.

Bedankt voor het welkom!

ps Sayonara betekent doei, niet hallo ;)

:)

ps Sayonara betekent doei, niet hallo ;)

dij·en·klet·ser (de ~ (m.))
1 [inf.] grap die een uitbundige reactie verwekt

:)

Space-is-the-Place a dit:
Ik ken ook dat heerlijke enthousiasme :mrgreen:
Met dat enthousiasme ben ik toch een keer flink de mist in gegaan... kwam ik aan in een 1 op 1 gesprek van "dan zou je paddo's eens kunnen proberen." Het werd direct bestempeld als taboe en ik wordt nog steeds scheef aangekeken... erg jammer..

Ben inmiddels een stuk voorzichtiger met het uitspreken van deze dingen dus als ik hier af en toe even van me af schreeuw uit enthousiasme, dan weet je waarom :D

Retour