Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Hof VS voor gebruik geestverruimende thee

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Forkbender
  • Date de début Date de début

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23/11/05
"Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft
bepaald dat een geloofsgemeenschap in
de staat New Mexico geestverruimende
thee mag blijven schenken.Volgens het
hof weegt de godsdienstvrijheid in dit
geval zwaarder dan de anti-drugswetten
van de regering-Bush.

De hoasca-thee die de sekte drinkt om
dichter bij god te komen,bevat volgens
de overheid DMT en die stof zorgt voor
hallucinaties.DMT staat daarom op de
lijst van verboden middelen.

Maar indianen mogen al jaren peyote
gebruiken,met het vergelijkbare middel
mescaline.Gelijke monniken,gelijke
kappen,zegt daarom de rechter. "

BRON: NOS Teletekst p192, 22-02-2006

Grappig ik hoorde het van een Braziliaanse collega van me. Het is daar vrij groot nieuws omdat dit de markt van ayahuauca meer open gooit. Het is voor de indianen in sommige gebieden (naast de art) een van de weinige bronnen van inkomen. Vraag me af of ze hier ook weer een soort verklaring nodig hebben.

ff wat anders,

De ministers hier, zouden eens van de thee moeten drinken...en naar binnen gaan. (misschien beter een paddo, of lsd sessie) Elke woensdagmiddag, elke drie maand een ritueel rondje.
(wel leiders erbij natuurlijk, anders wordt het een chaos!)
Dit is natuurlijk hocus pocus gelul, maar het is mooi wel zo dat hoogontwikkelde beschavingen (vooral ook kleinere volkeren) hun inzichten te danken hebben aan godens vruchten.

(krijg nu en dan het idee, de hele ministerraad te kidnappen, en ze een wake-up sessie laten ondergaan)
:

Als dat zou kunnen, die leiders kidnappen, puur hypothetisch gesproken natuurlijk, dan zouden ze waarschijnlijk stuk voor stuk een bad trip krijgen... Volgens mij zou het hen zoveel moeite kosten om de controle los te laten dat ze allemaal panisch door de kamer gaan rennen. Dan krijg je na de sessie een ministerraad met allemaal doorgeslagen gekken.

Ik denk trouwens niet dat de markt wordt opengegooid. De wet in de VS is vrij strikt daarin: je mag het alleen gebruiken in een religieuze context. Trouwens, hoasca of ayahuasca is voor de meesten een gift van de goden en het is heiligschennis om daar geld aan te verdienen. Ik denk dan ook niet dat veel natives serieus overwegen om de thee te gaan verkopen op commerciele basis.

Volgens mijn collega zullen het misschien niet de meeste natives het verkopen , maar er zijn in die gebieden niet veel andere inkomsten zijn. Ze zullen nooit gebrouwen extracten verkopen (al hoewel dat wel voor komt , ook voor de San Pedro in andere gebieden) maar de kruiden kunnen wel worden verhandeld. Denk inderdaad wel dat de VS vrij moeilijk gaan doen over wie wel of niet in staat mag zijn de Ayahuasca te gebruiken, net zoals ze dat bij de Peyote doen.

Als dat zou kunnen, die leiders kidnappen, puur hypothetisch gesproken natuurlijk, dan zouden ze waarschijnlijk stuk voor stuk een bad trip krijgen... Volgens mij zou het hen zoveel moeite kosten om de controle los te laten dat ze allemaal panisch door de kamer gaan rennen. Dan krijg je na de sessie een ministerraad met allemaal doorgeslagen gekken.

Ja, forkbender...daarom schreef ik ook dat er LEIDERS voor nodig zijn,
Ik begrijp goed dat het anders een gekkenhuis wordt, weet dat de ministers die bestimte trilling niet hebben! Maar een leider----leid naar hoge bewustzijnstoestanden.
Het is gelul in de ruimte, natuurlijk onmogelijk zoiets, maar vind gewoon dat de ministers wel een sessie kunnen gebruiken!

daar heb je misschien wel gelijk in
het zou ze iig helpen een beter mens te worden
en ik zal ook niet zeggen dat ze op dit moment goed bezig zijn
maar ik vraag me toch echt af wat voor gevolgen het zou hebben op de lange termijn voor dit land hehe
ik bedoel onze maatschappij is nu eenmaal zo gebouwd dat als al onze ministers er dalijk bij zouden lopen als weetikveel wat :P
dat het land compleet in de soep zou lopen
alleen de ministers enzo bekeren heeft geen zin je zou een heel land moeten bekeren :)
maar uiteraard is ook dit "gelul in de ruimte, natuurlijk onmogelijk zoiets"

Alleen maar ministers laten trippen zou weinig helpen, het is toch een hulpmiddel voor degenen die de juiste intentie al hebben, voor een massalie ontwikkeling naar de 'juiste' manier van denken is toch eerder een algemeen positief gevoel nodig dan een momentervaring.

Die goedkeuring van psychedelica in een religieuze context is best wel mooi, want de grenzen vervagen steeds verder zo. Wat nu, als ze je nu in Amerika oppakken wegens ayahuascagebruik, en je verklaart dat het is in het kader van je eigen 'persoonlijke' religieuze beleving? Welke rechter gaat dan verklaren dat een massaal geloof wel een echt geloof is, en een persoonlijk geloof niet? Dat zou een interessante zaak worden :)

Volgens mij is het op het moment nog zo dat geloofsgemeenschappen geregistreerd moeten zijn voordat ze ook daadwerkelijk geloofsgemeenschappen voor de wet zijn. In het geval wat JJJ beschrijft zou je jezelf dus moeten laten inschrijven als (leider van een) geloofsgemeenschap, ik weet niet of dat mogelijk is, maar het is een interessante optie.

ProStoner a dit:
maar uiteraard is ook dit "gelul in de ruimte, natuurlijk onmogelijk zoiets"

Als we allemaal zo blijven denken komen we natuurlijk nergens he!?
Quantum fysica jongens...

Retour