Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Hoe salvia gebruiken???

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion zanacht
  • Date de début Date de début
Z

zanacht

Guest
Kan er mij iemand vertellen hoe ik salvia op de juiste manier moet gebruiken?
Ik heb al geprobeert met een waterpijp maar dat doet verchrikkelijke pijn in de luchtwegen bij het inhaleren, is dit normaal? Wel moet ik toegeven dat ik nooit een waterpijp gebruikt heb, gebruik ik dit misschien verkeert?
Ik heb salvia ook geprobeerd zoals een joint maar toch kan ik dit niet zo lang inhouden die rook en iets van effect heb ik ook niet gehad enkel achteraf een lastig en loom gevoel meer niet.
Dus als iemand zo vriendelijke wil zijn om mij verder kan helpen of raad te geven... bedankt!

heb je bladeren gerookt of een exrract?

als je geen waterpijp gewent bent kan het zeker zeer doen in de luchtwegen.. als je een extract rookt heb je veel minder nodig en is 1 hijs genoeg, als je bladeren rookt dan heb je meerdere, vollere en hetere (verbranding van blad) hijsen..
dus ik zou beginnen met 5x of 10x extract, tenminste als je geen ervaren tripper bent die het zelf kan inschatten :)

ik zou dus wel blijven bij de waterpijp.. eventueel kan je ook een tinctuur maken maar dit is zeer sterk!

Wel flink voordeel aan een tinctuur is dat je maar een paar druppels op je tong hoefd te leggen en dat het langer duurt dan als je het rookt.

Qua roken zou ik zeker bij de waterpijp blijven aangezien het minder naar is voor je longen...

In geval van een extract, gebruik dan zo'n 0.1 gram (10x - 20x) of 0.2 gram (5x). In geval van gedroogde bladeren, stop dan ongeveer de halve tot hele (afhankelijk van de grootte) kop van de pijp vol met blad. Druk dit losse blad een beetje aan om de verbranding beter te laten verlopen.

Het inhaleren kost wat doorzettingsvermogen, maar probeer iig alles (zoveel mogelijk) in 1 hijs binnen te krijgen en houd dit zolang mogelijk in je. Probeer desnoods tijdens het inhaleren af-en-toe te slikken om de keel te koelen, maar ga iig voor zo veel mogelijk. Inhouden en indien benodigd/mogelijk, nog een hijs nemen.

Vaak is een extract voorzien van een foutieve dosering. Zo heb ik meermaals 15x gekocht waar op de verpakking 0.01 gram voor een lichte trip werd aangegeven, 0.04 voor een zware trip. Dit bleek achteraf een faktor tien hoger te liggen.

Er zou een standaard moeten komen voor Salvia extracts. Over het algemeen slaat het helemaal nergens op.

Ik zou nu een Salvia 100x extract op de markt kunnen brengen en iedereen die het koopt. Terwijl het in weze misschien maar een 5x is.

maaruh de pijn in de longen/keel etc
is vrij weinig aan te doen.. salvia is nou eenmaal een pittig kruidje :)
ik heb er zelf ook veel last van .. en dat houd me deels uit mijn trip met salvia
en in een puurpijpje doen zal het niet makkelijker voor je maken :)
misschien moet je eerst je waterpijp leren gebruik met wat wiet ofzo ??
voor mijn part met hele droge sjek :P die kan ook wel pijnlijk zijn aan de keel
maar dat raad ik je wel af want dat is goor

Pijn .. is slechts een fysieke inpuls .. los daarvan staat je bewuste reactie daarop :)

Siq a dit:
Pijn .. is slechts een fysieke inpuls .. los daarvan staat je bewuste reactie daarop :)

Wat een wijze woorden :P. Maar dan staat nog steeds dat het vervelend is ;). Ik zou ook eerst gewoon een waterpijp of liever nog 'n hookah gebruiken met bijv. wat smaaktabak. Vervolgens wat wiet erin en om de dag een paar keer sucken. Salvia stelt dan niet zo veel meer voor vind ik.

Succes en enjoy ;)

Hey,
ik heb eens een salvia 5x extract gekocht in een smartshop,
dit helemaal in mn eentje opgerookt met een klein pijpje,
telkens een heel diepe trek genomen en mn adem een tijdje ingehouden,
maar ik voelde er NIETS van, best een teleurstelling
ik las bij 'Salvia Divinorum' allerlei wonderbaarlijk ervaringen en vroeg ik me toch af wat ik verkeerd heb gedaan.. :/

Edit: Antwoord al gehad bij de topic 'Salvia Divinorum'

Retour