Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Hirsch Ballin pakt growshops aan

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14/7/07
DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) bindt de strijd aan met growshops en hennepbeurzen. Hij wil ondernemers die materialen voor wietteelt verkopen, strafbaar stellen.
anp

De minister komt met een wetsvoorstel om dat te regelen. Dat heeft een woordvoerder van Hirsch Ballin donderdag gezegd. De Tweede Kamer debatteert donderdag uitgebreid over het Nederlandse drugsbeleid.

Het wetsvoorstel van Hirsch Ballin volgt op een verzoek van de Tweede Kamer. Het CDA kreeg in november een Kamermeerderheid achter een motie die oproept tot een harde aanpak van growshops.

De regeringspartij ergert zich aan de winkels, waar soms alles te koop is voor de thuisteelt. Te meer omdat ondernemers er geregeld uitgebreide voorlichting bij geven.

Formuleren

Hirsch Ballin zal zijn wetsvoorstel breed formuleren, zodat ondernemers die willens en wetens apparatuur verkopen voor wietteelt kunnen worden gestraft. Dat betekent dat naast growshops bijvoorbeeld ook hennepbeurzen onder strengere aanpak kunnen vallen.

De strafmaat moet nog worden vastgesteld.

Bron: http://www.nu.nl/news/1466526/11/Hirsch_Ballin_pakt_growshops_aan.html

Fucking bullshit! Als ze dergelijke dingen willen gaan doen, moeten ze eerst nog eens het gedoogbeleid onder de loep nemen. Want hoe komen coffeeshops dan aan hun wiet, als kwekers geen zaden etc meer kunnen kopen?

Door de growshops aan te pakken verneuken ze het evenwicht tussen vraag en aanbod(wat er uberhaupt al niet echt was). Waardoor kwekers allerlei manieren moeten gaan bedenken om hun wiet zwaarder te maken. En dan krijgen wij zandwiet of glaswiet en andere troep, en dat is uiteindelijk absoluut niet voordelig voor de volksgezondheid.

Het begint onderhand te lijken alsof die politici uit verveling maar weer iets met drugs gaan doen. En dat terwijl nu zo langzamerhand toch wel duidelijk moet zijn dat 'war on drugs' de zaak alleen maar erger maakt.

De christenhonden met hun eeuwenlange strijd tegen.....planten...

Ballin, hufter of inquisiteur?

Ik kan persoonlijk niet kiezen...

Politicus, daar komt het op neer...

Ja, ik ben ook van mening dat mensen als Hirsch Ballin en Ab Klink een belediging zijn voor integere politici zoals bijvoorbeeld Marijnissen. Ik bedoel sommige van die politici komen gewoon in de buurt van hun salaris echt 'verdiend' te hebben. Maar dat Ballin voor het maken van een dergelijke besluit, een onnodig riant salaris krijgt is meer dan jammer.

En ik zal maar niet over Wilders beginnen, want dat hij niet thuishoort in de politiek is 'common sense' :P

Niet dat ik veel belasting betaal maar dat een percentage daarvan in zijn zak terecht is voor mij reden genoeg om zwart te gaan werken:P

Tja, het is nu eenmaal een democratie, en er worden altijd mensen gekozen waar je het niet mee eens bent.

CaduceusMercurius a dit:
Formuleren

Hirsch Ballin zal zijn wetsvoorstel breed formuleren, zodat ondernemers die willens en wetens apparatuur verkopen voor wietteelt kunnen worden gestraft. Dat betekent dat naast growshops bijvoorbeeld ook hennepbeurzen onder strengere aanpak kunnen vallen.

Als een growshop 't woord cannabis vervangt voor viooltjes wat kunnen ze dan? Tuincentra verkopen ook producten die gebruikt worden in de wietteelt. Hoe minder growshops hoe groter de kans op gevaar bij de thuiskweker denk ik. Kortsluiting, brand en waterschade zijn zaken die door onkunde of slechte apparatuur komen. En kunde en juiste apparatuur is precies wat het verschil is tussen tuincentra en een growshop toch?
:roll:

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is niet zozeer dat ik het oneens ben met bijv. Wilders en hem daarom niet in de politiek wil hebben. Maar omdat hij niet eens capabel genoeg is om op een fatsoenlijke manier politiek te bedrijven. En tegen bijv. Ballin heb ik in principe ook niets, maar waarom die nou ineenkeer hier mee komt gaat gewoon langs me heen, als hij dat nou eens goed onderbouwde en rechtvaardigde...

Goed punt JosVu. Dat bedoel ik nou met dat die Ballin voor de grap is zou moeten uitleggen wat hij hiermee wilt bereiken. Want het aantal illegale telers reduceren gaat hiermee zeker niet lukken.

Het is een grijs gebied tussen waar je het mee eens bent en wat je fatsoenlijk vindt. Ik ben het ook niet eens met Wilders, maar dat betekent niet dat hij niet mag doen wat hij wil. Ik vind zijn aanpak ook vaak behoorlijk irritant, maar het zij zo.

Dat Ballin zijn standpunt zou moeten rechtvaardigen is natuurlijk gewoon waar.

Retour