Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Hennepweek op Zapruder

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14/7/07
Aight, goeie shit!
THC zalf tegen psoriasis!!!! M'n broertje en zuje hebben het, kan ik misschien toch nog planten bij m'n o-zo Christelijke ouders opt balkon zetten
slayervi7.gif
:mrgreen:

M'n broertje en zuje hebben het
Mocht je nog even niet aan de zalf kunnen komen, laat ze dan eens een paar maandjes tussen de 30 en 50 mg zinkcitraat per dag slikken. Uit onderzoek is gebleken dat psoriasis patiënten in de regel een tekort hebben aan zink. Zink is betrokken bij wondherstel, opbouw van huid, haren en nagels, en nog allerlei andere lichamelijke functies. Ook extra visolie (indien de portemonnee het toelaat 4 tot 8 capsules per dag, aangevuld met vitamine E), kan een gunstige uitwerking hebben.

Heb jij o-zo christelijke ouders?! :lol: Ik ben benieuwd wat ze van onze video zullen vinden als 'ie af is.

Cannabis helpt ook tegen ADHD en voor kinderen lijkt dit medicijn ongevaarlijk.

Kan ik alsjeblieft een ziektekostenverzekering krijgen waarbij rekening wordt gehouden met het feit dat ik zelf mijn ADHD medicijnen betaal omdat er in tegenstelling tot aan Ritalin, nog nooit iemand dood is gegaan aan Cannabis?

CaduceusMercurius a dit:
Heb jij o-zo christelijke ouders?! :lol: Ik ben benieuwd wat ze van onze video zullen vinden als 'ie af is.

Ik zit ook al jaren te wachten op HET Gesprek.... :roll:
Eerst zorgen dat m'n antwoorden bestaan uit goed onderbouwde argumenten, ipv emotioneel geladen "verwijterij" (niet naar hun specifiek, maar naar de kerk enzo)

HeartCore a dit:
Cannabis helpt ook tegen ADHD en voor kinderen lijkt dit medicijn ongevaarlijk.

Kan ik alsjeblieft een ziektekostenverzekering krijgen waarbij rekening wordt gehouden met het feit dat ik zelf mijn ADHD medicijnen betaal omdat er in tegenstelling tot aan Ritalin, nog nooit iemand dood is gegaan aan Cannabis?

Ik heb zowel de diagnose ADD en ADHD gekregen.
Cannabis helpt enkel kortstondig om de hyperactiviteit enigsinds te onderdrukken, maar het komt ook vaak genoeg voor dat Cannabis juist de tegenovergestelde werking heeft.

Het is voor mij geen goede vervanger voor Concerta, een medicijn die ook discutabel is, maar waar ik wel veel baat bij heb.

Ik heb 1 keer concerta genomen. Ben nog nooit zo aggressief geweest...
Het effects had heel veel weg van speed, maar er zitten ook amphetamines in toch?

Ik dacht altijd ADHD te hebben omdat ik zo druk ben, ik krijg het ook bijna dagelijks te horen. Toendertijd daht ik dat het misschien wel wat was om te proberen, kijken wat het effect is. Niet meer doen dus.

Zorg eerst dat je zenuwstelsel beschikt over alle vitamines, mineralen, aminozuren en essentiële vetzuren die het nodig heeft om signalen op de juiste wijze over te dragen. In de huidige tijd is een goede multivitamine onmisbaar, vooral voor opgroeiende kinderen.

Leer vervolgens dagelijks mediteren en vermijd zaken die onrustig maken (games? films?).

Werkt dat niet voldoende, probeer dan cannabis.

Werkt bovenstaande allemaal niet voldoende, blijf ze dan wel doen, maar vul ze aan met medicatie.

Zo zou ik het doen. Niet eerst medicatie en dan alle andere methodes negeren. Vooral voeding is erg belangrijk.

Overigens een leuke anecdote uit het boek Raising Cain:

Een drukke en vaak afwezige vader hoorde dat zijn zoontje ADD had. De dokter vertelde hem dat ADHD staat voor Attention Deficit Disorder. Toen hij dat hoorde, dacht hij dat het betekende dat zijn zoontje te weinig aandacht van hem ontving. Hij besloot direct meer met zijn zoon te gaan doen. Hij nam hem mee naar zijn werk en zelfs naar de kroeg waar hij vaak rond hing. En het werkte. Binnen enkele weken ging het een stuk beter met de jongen.

Dat voorbeeld wijst op het emotionele en pedagogische stuk dat vaak genegeerd wordt. In veel gevallen is (gezins)therapie veel belangrijker dan het innemen van medicatie (amfetaminen).

Hier zijn wat links. Ik zal thuis nog wat Nederlandstalige informatie opzoeken, al zijn er allerlei wetten die verbieden om informatie te publiceren over voedingsstoffen tegen aandoeningen als ADHD (dat zou namelijk een medische claim zijn, en daar kun je als therapeut of bedrijf al gauw een paar duizend euro boete voor krijgen...):

"There is reason to suspect that Attention Deficit Disorder is really Vitamin Deficit Disorder. What is so difficult about giving schoolchildren a multivitamin supplement to make up their deficit?"

http://www.doctoryourself.com/adhd.html

"Does that mean I am totally against the use of medications in all instances? No. There are some situations where medication can be of benefit---but only for the short term, not as a lifelong sentence. Medication, if needed, should only be used until the body chemistry of the child is properly adjusted through the use of natural substances."

http://www.healingwithnutrition.com/adisease/add-adhd/whitingorthomolecular.html

en

http://www.healingwithnutrition.com/adisease/add-adhd/pplan.html#A1

skrudge a dit:
Het effects had heel veel weg van speed, maar er zitten ook amphetamines in toch?

Ritalin(e) en Concerta bevatten beide Methylfenidaat.
Methylfenidaat is een aan amfetamine verwantte stof en heeft in grote hoeveelheden inderdaad veel weg van speed.

Personen die de diagnose ADD en/of ADHD hebben gekregen, kunnen hier baat bij hebben.

HappyMind a dit:
skrudge a dit:

Ritalin(e) en Concerta bevatten beide Methylfenidaat.
Methylfenidaat is een aan amfetamine verwantte stof en heeft in grote hoeveelheden inderdaad veel weg van speed.

Personen die de diagnose ADD en/of ADHD hebben gekregen, kunnen hier baat bij hebben.

Hey Happymind,

Ik zou als ik jou was niet kiezen voor het roken van Cannabis. Dit is kort en heftig, maar zoals de onderzoekster zegt in het filmpje, bijv. in de vorm van 'cannabiskoekjes'. Dan ook niet 1 gram per koekje ofzo, maar een hele lichte dosis. Ik zou schatten dat je van 1 gram wiet/hash ong 7 tot 10 koekjes zou kunnen maken. De werking is langer, en volgens mij bij die dosis subtieler. Hiervan hoef je dan ook maar een of twee per dag van te eten.

Misschien een keer het proberen waard, een investering van 5/10 euro zou de kwaliteit van je leven goed kunnen verbeteren, lijkt me!

ZOF

Ook dat heb ik geprobeerd. Werkt voor mij niet voldoende.
Ook heb ik de volgende morgen na gebruik behoorlijk wat moeite om goed wakker/helder te worden en mij niet te verslapen, reden voor mij om het niet met regelmaat te gebruiken.

Retour