Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Heb ik iets verkeerds gedaan met mijn kweekset

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion mysticwarrior
  • Date de début Date de début

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17/8/07
Oke, ik heb vandaag mijn eerste paddestoelen uit een kant en klaar kweek setje geoogst. Ik heb het nog niet gewogen maar het ziet er naar uit dat het een goede oogst zal zijn. Maar goed, in de handleiding staat dat ik de bak opnieuw voor 6 uur lang met water moet vullen en dan weer afgieten. Nu ontdekte ik alleen dat er aan de zeikant en onderkant van het mycelium, ook nog paddestoelen zijn gegroeit. Omdat ik het niet verantwoord vond om het mycelium uit de bak te halen, heb ik de bak maar weer vol gegoten met water. Maar daarna dacht ik gelijk, dat dit misschien niet goed zou kunnen zijn voor de paddo's? Dus heb ik nu iets ergs gedaan?

Groetjes,
Mysticwarrior.

Als het pinheads zijn nog, of erg kleine paddestoeltjes zou ik ze laten zitten. Je kunt ook als ze wat groter zijn de bak op zijn kop zetten en dan voorzichtig optillen (wel schone ondergrond). Dan de paddestoeltjes plukken en de bak weer terug doen. Die zes uur water overleven ze wel.

Heb ik ook wel gehad. Ze zijn niet makkelijk te verwijderen, maar aangezien ze niet echt volgroeid zijn en sporen achterlaten in het mycelium kunnen ze volgens mij weinig kwaad.

Retour