Mensen met een acute psychose moeten natuurlijk absoluut geen psychedelica nemen! met een onzeker zelfbeeld, is het ook juist mogelijk dat iemand geconfronteerd wordt met de kracht van jezelf. Depressies
vallen bij mij in het geheel weg, tijdens een trip, omdat ik het gevoel heb thuis te zijn. Terwijl ik toch echt wel last heb van flinke depressies. Stemmen, tja... diegene zegt nu klaar te zijn voor trippen, maar heeft waarschijnlijk onbewust angst, dat hij weer last krijgt van stemmen. Daarom is het goed mogelijk dat hij toch hiermee geconfronteerd wordt tijdens de trip, en moet hier wel!! iemand bij zijn! wil het niet uitlopen op een fliptoestand.
Gaat hij flippen, dat pak een mooi voorwerp uit de kamer, laat dit zien, en beschrijf in overdreven taal hoe mooi dit is, ook de vorm, kleur etc...
of laat hem liggen op een matras en zn ogen laten sluiten, en mee laten ademen met de golf, en altijd zeggen dat hij nooit geen angst hoeft te krijgen voor wat voor een beelden of confrontaties dan ook, hij moet hier doorheen gaan, alles door hem heen laten gaan, herhaaldelijk zeggen, het is goed etc. Sommigen die voor het eerst visioenen of zo zien, proberen meteen te analyseren WAT ze zien, en gaan flippen op de hoeveelheid beelden, en visualisaties etc, dan zeggen het te aanschouwen, en hier later, volgende dag over na te denken.
Ik heb ook es getript met twee mensen die er geen bal van snapten, extreme angst kregen, een vriend van me was een uur zn hoofd kwijt, die lag in de hoek, ging naar de keuken, kwam zonder broek terug, met een bord pap, zat wel een uur te roeien in de pap, intussen zeggend " het zit hier in huis, het zit in de kamer, o nee hoor, zei mn broer, het zit in je hoofd!!, met een flip als gevolg....
Het is allemaal wel goed gekomen of zo, maar ik zelf ga vermoedelijk niet meer reizen, met iemand die nog geen hand heeft geschut, met de goden der planten.
!!!Zowieso een warme atmosfeer creeeren, diepe ambient, kaarsen, wierook, wat ook goed is, koop een hyacint, en kijk hierna, en ruik eraan als je opgang bent. (ook leuk, vraag of je de aura van de hyacint mag zien!zo ja, dan zie je violet-roze antennes, in een grote V vorm, deze kan je aanraken en er vervolgens mee spelen, draden trekken etc). Vraag om een ontmoeting met het licht, of inzicht in wat dan ook.
(maar dat weet je waarschijnlijk wel)