Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

gek en gekker

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Bandersnatch
  • Date de début Date de début

Bandersnatch

Neurotransmetteur
Inscrit
19/12/05
Heeft iemand het hier ooit meegemaakt dat personen met mentale problemen (depressie, onzeker zelfbeeld of psychose) slecht zijn gegaan op lsd. Een vraag die mij al lang bezig houd en waar ik maar geen duidelijk antwoord op kan krijgen... Zo ja,in welke mate heeft dat die personen (en hun verdere leven) beïnvloed? Zijn ze afgevoerd naar het ziekenhuis tijdens de trip? Heeft er iemand tips om deze situaties bij te sturen mochten ze zich voordoen?

De tip :

Personen met mentale problemen (depressie, onzeker zelfbeeld of psychose) moeten geen drugs nemen, drugs moet je alleen nemen als je je goed voelt, lichamelijk & geestelijk.

De situatie die je beschrijft, een soort "bad trip", zijn gevoelens die versterkt worden. Deze gevoelens zijn er al, maar worden weggestopt, en worden door drugs juist versterkt. Wil je dit niet, neem dan geen drugs.

Als je een auto rijd oefen je en doe je een theorie examen, koop je een aparaat dat je niet snapt dan lees je de handleiding, neem je drugs dan moet je jezelf informeren of laten informeren!

ow daarom was ie natuurlijk hier, sorrie

De reden voor deze vraag is de volgende: een vriend van mij wil lsd proberen maar heeft me ooit gezegd last te hebben gehad van stemmen juist voor hij ging slapen. Aangezien hij er nooit medicatie voor heeft genomen of verdere problemen mee heeft gehad weet ik niet goed wat te denken.. Hij vroeg me om op hem te passen wanneer hij het zal nemen. Is er een mogelijkheid dat dit voor problemen zou kunnen zorgen (aangezien het al een hele tijd geleden is dat hij nog iets heeft gezegd over deze stemmen) en wat zou ik kunnen doen wanneer hij inderdaad begint te flippen?

Die mogelijkheid is er natuurlijk.Maar in je post zeg je dat hij last van had gehad net voor het slapen gaan;dit lijkt vreemd,maar dit soort ''hallucinaties'' voor het slapen gaan zijn vrij onschuldig en komen veel voor in de samenleving(ook getuige de populariteit van programma's die over dit soort onderwerpen gaan).Natuurlijk ken ik jou vriend niet persoonlijk,dus kan dan ook geen oordeel over dat soort zaken geven,ligt natuurlijk aan de context enzo.

Er is wel eens onderzoel naar gedaan,nadat veel mensen daarover melding maakten.Dit zijn dingen die bekend staan als hypnagogische hallucinaties,welke soms ook weleens s'ochtends plaatsvinden

dus,vraag je vriend naar de ernst ervan en de frequentie

AikiTom a dit:
dus,vraag je vriend naar de ernst ervan en de frequentie

idd
en waarom zijn stemmen in je hoofd per definitie slecht
misschien vang je juist dingen op die andere niet kunnen horen...
ik zou het misschien eerder als een gave dan als een ziekte ofzo zien
maar iig ik denk dat als de stemmen van goede aard zijn dan kan dat in de trip juist misschien wel zorgen voor begrip
dat hij nu juist leert wat die stemmen hem duidelijk willen maken
of dat hij niet bang hoeft te zijn voor de stemmen
maar ik ken je vriend niet dus :)

Er is ook een theorie dat als je gaat slapen, er dan DMT vrijkomt in je hersenen, die ervoor zorgen dat je dingen hoort die er niet echt zijn (of die echter zijn dan de dingen die je normaal hoort, het is maar hoe je het bekijkt). Het is dus vrij natuurlijk om te trippen tijdens de slaap: dat noemen we ook wel dromen. Mijn gevoel zegt me dat je in dit geval niet bang hoeft te zijn voor psychoses, maar dat hoeft natuurlijk niet waar te zijn. Er kunnen altijd andere omstandigheden spelen. Ik sluit mij echter aan bij ProStoner: waarom zouden stemmen in je hoofd per definitie slecht zijn? Als je vriend er klaar voor denkt te zijn, hoef jij je geen zorgen te maken.

Mensen met een acute psychose moeten natuurlijk absoluut geen psychedelica nemen! met een onzeker zelfbeeld, is het ook juist mogelijk dat iemand geconfronteerd wordt met de kracht van jezelf. Depressies
vallen bij mij in het geheel weg, tijdens een trip, omdat ik het gevoel heb thuis te zijn. Terwijl ik toch echt wel last heb van flinke depressies. Stemmen, tja... diegene zegt nu klaar te zijn voor trippen, maar heeft waarschijnlijk onbewust angst, dat hij weer last krijgt van stemmen. Daarom is het goed mogelijk dat hij toch hiermee geconfronteerd wordt tijdens de trip, en moet hier wel!! iemand bij zijn! wil het niet uitlopen op een fliptoestand.

Gaat hij flippen, dat pak een mooi voorwerp uit de kamer, laat dit zien, en beschrijf in overdreven taal hoe mooi dit is, ook de vorm, kleur etc...
of laat hem liggen op een matras en zn ogen laten sluiten, en mee laten ademen met de golf, en altijd zeggen dat hij nooit geen angst hoeft te krijgen voor wat voor een beelden of confrontaties dan ook, hij moet hier doorheen gaan, alles door hem heen laten gaan, herhaaldelijk zeggen, het is goed etc. Sommigen die voor het eerst visioenen of zo zien, proberen meteen te analyseren WAT ze zien, en gaan flippen op de hoeveelheid beelden, en visualisaties etc, dan zeggen het te aanschouwen, en hier later, volgende dag over na te denken.

Ik heb ook es getript met twee mensen die er geen bal van snapten, extreme angst kregen, een vriend van me was een uur zn hoofd kwijt, die lag in de hoek, ging naar de keuken, kwam zonder broek terug, met een bord pap, zat wel een uur te roeien in de pap, intussen zeggend " het zit hier in huis, het zit in de kamer, o nee hoor, zei mn broer, het zit in je hoofd!!, met een flip als gevolg....
Het is allemaal wel goed gekomen of zo, maar ik zelf ga vermoedelijk niet meer reizen, met iemand die nog geen hand heeft geschut, met de goden der planten.

!!!Zowieso een warme atmosfeer creeeren, diepe ambient, kaarsen, wierook, wat ook goed is, koop een hyacint, en kijk hierna, en ruik eraan als je opgang bent. (ook leuk, vraag of je de aura van de hyacint mag zien!zo ja, dan zie je violet-roze antennes, in een grote V vorm, deze kan je aanraken en er vervolgens mee spelen, draden trekken etc). Vraag om een ontmoeting met het licht, of inzicht in wat dan ook.
(maar dat weet je waarschijnlijk wel)

Retour