Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Gedroogde paddo stank!

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion mysticwarrior
  • Date de début Date de début

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17/8/07
En volgens mij heb ik een probleempje :( Ik heb zo'n 3 maanden geleden voor het eerst een kweeksetje gebruikt om paddo's te kweken. Echter duurde het al heel erg lang voordat ze uit de grond kwamen en nog langer duurde het groei process. Op zich niet raar, want ik zat met een verhuizing waardoor ik m`n kweek setje bij m`n ouders had neergezet. Maar ja, ik heb ze uiteindelijk hierdoor niet alle aandacht kunnen geven, maar goed. Vorige week vond ik ze er zo slecht uit zien, dat ik maar gewoon aan het oogsten ben gegaan om in iedergeval nog een beetje active bestandelen te redden. Ik heb ze daarna ook meteen te droog gelegt. Nadat ze droog waren heb ik ze in een wietzakje gedaan en tot gisteren daar in opgeslagen. Maar nu trok ik het zakje los, en het stinkt nu naar honden/visvoer. En het kan bijna niet anders dan dat dit niet helemaal goed is gegaan :(

Ik moet zeggen dat ze tijden de oogst wel wat blauw waren geworden, maar dat is juist alleen maar goed, als ik het goed begrijp. Tijdens het drogen etc heb ik ook niks geroken, behalve gisteren toen ik het zakje voor het eerst weer opende.

Kan iemand hier een bevestiging van geven? Of anders nader verklaren hoe dit mogelijk is?

ik kan je geen verklaring geven maar ik kan je wel de raad geven om ze niet meer op te eten. ik denk aan een contaminatie die tijdens het groeien van de paddos is opgetreden.

Ze horen niet blauw te worden, enkel een heel klein beetje blauw te kneuzen, maar als je ze voorzichtig plukt zal ook dat meevallen. Hier en daar heel licht blauw, dat is prima, maar donkerblauw kan op rot duiden.

Paddo's zijn pas echt droog als ze makkelijk in tweeën te breken zijn. Als ze buigen, zijn ze nog te vochtig.

Als ze stinken, moet je ze weggooien, niet eens thee van maken.

Naja, dan moet ik deze week maar even een nieuwe poging gaan doen :(

Toch wel jammer, maar goed, nu niks meer aan te doen.

Dank u, in iedergeval ;)

Ik heb zojuist een nieuwe poging gedaan om wat paddo's te kweken. Maar voor dat ik mij van mijn stinkende paddo's oogst wil ondoen, had ik nog een vraagje. Waarschijnlijk word je ziek als je de paddo's op eet? Maar wat als ik ze nou op rook? Of zou, dit erg verkeerd zijn. Ik vind het namelijk zo zonder om ze weg te gooien. Het voelt namelijk als een schande! :oops:

Roken heeft geen zin want de werkzame stof is al vergaan voor het in je longen komt. Sommige mensen ervaren een zogenaamd placebo effect bij het roken van paddo's.

Drie maanden lijkt me trouwens wat lang voor een kweekset. Waren ze al niet rot toen je ging oogsten?

Ze hebben er nooit fantastisch uit gezien, maar ze groeiden nog wel , ook al was het in mijn ogen verdoemd te mislukken. Ik heb ze dan ook extra eerder geoogst, en na het oogsten heb ik ze te droog gelegt, totdat ik ze door kon breken. Tijdens het droog process, stonken ze niet. Het stinken begon eigenlijk pas na dat ik de paddo's een week lang in een wiet zakje had zitten. Dus de eerste dagen was er nog niets aan de hand. Ik vind het dan ook raar, dat dit pas later is gebeurd. Alsof er een aantal paddo's bij tussen hebben gezeten die nog niet droog genoeg waren en alsnog zijn gaan rotten.

In iedergeval stinkt het zaakje naar vis/honden voer, en het ziet er na uit dat de prullenbak de eindbestemming moet zijn. Maar het doet nog zo'n pijn, om de paddo broeders de prullenbak in te gooien :( ;)

In iedergeval stinkt het zaakje naar vis/honden voer, en het ziet er na uit dat de prullenbak de eindbestemming moet zijn. Maar het doet nog zo'n pijn, om de paddo broeders de prullenbak in te gooien

Om hoeveel gram gedroogd gaat het ? Als het om veel gaat kan een extractie nog uitkomst bieden. Bij minder dan 100 gram droog zou ik de moeite niet nemen.

3 maanden :shock:
dat is wel heel lang! welke temperatuur stonden ze in?

foto?

phalaris a dit:
In iedergeval stinkt het zaakje naar vis/honden voer, en het ziet er na uit dat de prullenbak de eindbestemming moet zijn. Maar het doet nog zo'n pijn, om de paddo broeders de prullenbak in te gooien

Om hoeveel gram gedroogd gaat het ? Als het om veel gaat kan een extractie nog uitkomst bieden. Bij minder dan 100 gram droog zou ik de moeite niet nemen.

Wat?! 100 gram droog is 2500 gram vers :shock:
Ik denk dat Phalaris 100 gram vers bedoeld :D

Space-is-the-Place a dit:
phalaris a dit:

Wat?! 100 gram droog is 2500 gram vers :shock:
Ik denk dat Phalaris 100 gram vers bedoeld :D

Ik denk eerder rond de 1100 gram vers ;)

Ja ik ben altijd in de war over die gewichten... Maar ik dacht dat 1 gram gedroogd ongeveer gelijk stond aan 25 gram vers.

Ze hebben bij een temperatuur van rond de 20 graden gestaan.

Dat kan maar een deel van langzamere groei verklaren (ideale temperatuur is een graad of 23/24), maar zo lang als jij beschrijft lijkt mij extreem.

Nee, ik bedoelde echt in de grootte orde van 50-100 gram droog. Dus idd ~1kg tot 3 kg vers. Heartcore zat goed. Conversie van nat gewicht naar droog gewicht is erg onnauwkeurig, en je weet het pas echt per batch als je het echt gemeten hebt. Ik hanteer met het meeste plantenmateriaal een factor 10. Maar het kan ook best 20 zijn.

Een extractie op te weinig materiaal is niet zinvol; je verspeelt een deel bij het onder de knie krijgen, en er zijn altijd mechanische verliezen (restjes in je glaswerk en filters ). En die zijn minder groot naarmate je op grotere hoeveelheden materiaal werkt.

En ik bedoelde eigenlijk ook: stel je zit met x kilos aan half rot materiaal; wat doe je er dan mee ? Weggooien is zonde, maar je wordt doodziek als je het zo opeet. Exractie biedt dan uitkomst. Maar: voor een paar gram droog kun je je beter de moeite besparen, ga dan liever naar de shop.

Retour