Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

gedicht voor de onderdrukkers

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion JosVU
  • Date de début Date de début

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26/6/06
Morgen worden hier de doden herdacht terwijl wij hier worden geregeerd door een regering die de vrijheid verkracht. Weg met dit, verbod voor dat. Dit moet zo en dit is dat. Maar hoe kan het nou eigenlijk dat zoveel jaar na de bevrijding bijna iedereen zich nog gevangen voelt in een web van kapitalisme, angst en religieisme?
Christus mag je geloven maar je mag Allah niet loven. Is dit het land van de doven? Partijen die hun leugens willen doven door het goed te praten met koloniaal roven zoals ze beloven. De VOC mentaliteit de tijd van de drugs handel en de drugskartels die nog steeds de hele wereld ownen. Olie is van hun en de banken ook machthebbers met geld niet bang voor geweld. Want hun wil is wet en geweld slechts een middel.

Wij vinden dat het écht slecht is dus mág jij het niet. Maar ik wéét dat het goed is dus wat zeur je nou? Zelfs je adviseurs die wij betalen van de beurs zeggen meneer tereurs dit gaat te ver. Er hoort vrijheid te zijn in ieder land. Zoals het zich onder elke boom bevind zo kan je ook regeren dit bewind. Want wat jullie doen slaat nergens op. Je hebt geen kennis dat denk je maar vandaar de fouten van de handelaar. Hier is de regenboog adelaar hoog in de lucht, ik zweef in m’n vlucht, in de hel ben ik berucht om de goeie daden die ik heb verricht of verrichten zou wat maak je me nou ga je liegen en bedriegen om JOUW waarheid door te pushen? Denk je dat niemand het ziet dat je gewoon door kan rushen? Hey ho maar klink je gaat te ver je bent een hele bink maar dit slaat nergens op. De vrijheid af te pakken van het vreedzaamste volk wat haal je in je hoofd wat gebeurt er in je bol? Kom uit je bol, land in je hart regeer het land zonder angst en smart. Maar met visie en hoop, vertrouwen en dope dat is waar Nederland goed in is. Dat is wat we doen. Als straks wiet overal legaal is staan wij mooi voor lul, we hadden dan kunnen innen, kunnen cashen aan die “flauwe

Ik vind de boodschap sterk, en ik vind zeker dat je een aantal hele goede metaforen en vergelijkingen maakt. Wel vind ik het een beetje onsamenhangend, als je zo rijmend wilt dichten zou ik een kijken naar schema's voor rijm en opbouw van strofen want dan gaat je gedicht wat beter lopen.

beat eronder en je zou die tekst zo kunnen rappen. :weedman:

Bedant mensen :D
Eens verdiepen in schema's is een goeie, vind zelf ook nogal onsamenhangend en dat heb ik vaker. :P

Retour