Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Gaten in de Opiumwet

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Forkbender
  • Date de début Date de début

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23/11/05
Alhier de plek waarop we kunnen laten zien dat de Opiumwet zo lek als een mandje is. Het eerste wat mij opviel:

Art 1. Lid b. substantie: stof van menselijke, dierlijke, plantaardige of chemische oorsprong, daaronder begrepen dieren, planten, delen van dieren of planten, alsmede micro-organismen;
c. preparaat: een vast of vloeibaar mengsel van substanties;
d. middel: substantie of preparaat;

Art 2+3 Het is verboden middelen van Lijst I en II
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.

Als ik het goed heb zijn paddo's noch menselijk, noch dierlijk, noch plantaardig, noch chemisch van oorsprong. Ook is het geen mengsel hiervan. Schimmels zijn een apart rijk binnen de levende wereld. (Misschien kan een bioloog hier uitsluitsel over geven?) Paddo's kunnen dan ook niet worden beschouwd als een middel (ook al staan ze op lijst I of II van de Opiumwet).

Een ander opvallend gegeven:

Artikel 8h
Onze Minister draagt ervoor zorg dat:
a. in Nederland voldoende hennep wordt geteeld voor wetenschappelijk onderzoek naar de geneeskundige toepassing van hennep, hasjiesj en hennepolie of voor de productie van geneesmiddelen;

Volgens mij wordt dit helemaal niet gedaan. Is dat zo? Weet iemand hier meer van?

Help mee! Zoek meer rare dingen die elkaar tegenspreken of die niet kloppen (feitelijk, wetenschappelijk onderbouwd, jwt.). Let's bring down the house!

Je kunt de wet vinden op http://wetten.overheid.nl (zoeken op Opiumwet) (directe link kon ik niet te pakken krijgen)

Paddestoelen worden volgens mij tot de planten gerekend.

Forkbender a dit:
Als ik het goed heb zijn paddo's noch menselijk, noch dierlijk, noch plantaardig, noch chemisch van oorsprong. Ook is het geen mengsel hiervan. Schimmels zijn een apart rijk binnen de levende wereld. (Misschien kan een bioloog hier uitsluitsel over geven?) Paddo's kunnen dan ook niet worden beschouwd als een middel (ook al staan ze op lijst I of II van de Opiumwet).

Klopt helemaal!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijk_(biologie)

Meestal worden looprekjes tot de groep van auto's gerekend op de een of andere manier, eeeeuh, schimmels tot de plantengroep natuurlijk.. :wink:

Hoe diep kan men zinken! :D

Wij WILHELMINA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Allen, die deze zullen zien, of hooren lezen, salut! doen te weten:

Alzoo Wij in overweging genomen hebben, dat het noodzakelijk is, de bepalingen betreffende het opium en andere verdoovende middelen in overeenstemming te brengen met de bepalingen van het op 19 Februari 1925 te Genève tusschen Nederland en andere Staten gesloten internationale opiumverdrag;

Zoo is het, dat Wij, den Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:

DMT? Is dat chemisch? Toch raar dat het op de opiumlijst staat terwijl wij het zelf vrijmaken. Haha, iedereen is crimineel :P

This is your brain on druglaws!
YourBrainOnDrugs.png

Maareh wel netjes Fork, ik ga ook maar eens het grote boek van sinterklaas doorbladeren.
Misschien dat Klink gewoon as december met de zak naar Spanje kan...

*This is your brain AS drugs????

Retour