Forkbender
Holofractale de l'hypervérité
- Inscrit
- 23/11/05
Alhier de plek waarop we kunnen laten zien dat de Opiumwet zo lek als een mandje is. Het eerste wat mij opviel:
Als ik het goed heb zijn paddo's noch menselijk, noch dierlijk, noch plantaardig, noch chemisch van oorsprong. Ook is het geen mengsel hiervan. Schimmels zijn een apart rijk binnen de levende wereld. (Misschien kan een bioloog hier uitsluitsel over geven?) Paddo's kunnen dan ook niet worden beschouwd als een middel (ook al staan ze op lijst I of II van de Opiumwet).
Een ander opvallend gegeven:
Volgens mij wordt dit helemaal niet gedaan. Is dat zo? Weet iemand hier meer van?
Help mee! Zoek meer rare dingen die elkaar tegenspreken of die niet kloppen (feitelijk, wetenschappelijk onderbouwd, jwt.). Let's bring down the house!
Je kunt de wet vinden op http://wetten.overheid.nl (zoeken op Opiumwet) (directe link kon ik niet te pakken krijgen)
Art 1. Lid b. substantie: stof van menselijke, dierlijke, plantaardige of chemische oorsprong, daaronder begrepen dieren, planten, delen van dieren of planten, alsmede micro-organismen;
c. preparaat: een vast of vloeibaar mengsel van substanties;
d. middel: substantie of preparaat;
Art 2+3 Het is verboden middelen van Lijst I en II
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.
Als ik het goed heb zijn paddo's noch menselijk, noch dierlijk, noch plantaardig, noch chemisch van oorsprong. Ook is het geen mengsel hiervan. Schimmels zijn een apart rijk binnen de levende wereld. (Misschien kan een bioloog hier uitsluitsel over geven?) Paddo's kunnen dan ook niet worden beschouwd als een middel (ook al staan ze op lijst I of II van de Opiumwet).
Een ander opvallend gegeven:
Artikel 8h
Onze Minister draagt ervoor zorg dat:
a. in Nederland voldoende hennep wordt geteeld voor wetenschappelijk onderzoek naar de geneeskundige toepassing van hennep, hasjiesj en hennepolie of voor de productie van geneesmiddelen;
Volgens mij wordt dit helemaal niet gedaan. Is dat zo? Weet iemand hier meer van?
Help mee! Zoek meer rare dingen die elkaar tegenspreken of die niet kloppen (feitelijk, wetenschappelijk onderbouwd, jwt.). Let's bring down the house!
Je kunt de wet vinden op http://wetten.overheid.nl (zoeken op Opiumwet) (directe link kon ik niet te pakken krijgen)