Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Films en Muziek

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion ZOF
  • Date de début Date de début

ZOF

Glandeuse Pinéale
Inscrit
22/6/07
Hallootjes,

Als ik in de nabije toekomst ga trippen, ben ik ook van plan een film te kijken of muziek op te zetten. Zelf zat ik aan iets lord of the rings achtig rustig klassiek'ish te denken. En dat brengt mij bij vraag 1: Wat voor muziek vinden jullie prettig bij je trip?
Dan las ik laatst iets over een bepaalde film waarvan je helemaal uit je dak gaat als je tript, EN de film volgt. Wat voor soort films raden jullie aan, zijn er speciale tripfilms te vinden?

Groet,
ZOF

ZOF a dit:
Hallootjes,

Als ik in de nabije toekomst ga trippen, ben ik ook van plan een film te kijken of muziek op te zetten. Zelf zat ik aan iets lord of the rings achtig rustig klassiek'ish te denken. En dat brengt mij bij vraag 1: Wat voor muziek vinden jullie prettig bij je trip?
Dan las ik laatst iets over een bepaalde film waarvan je helemaal uit je dak gaat als je tript, EN de film volgt. Wat voor soort films raden jullie aan, zijn er speciale tripfilms te vinden?

Groet,
ZOF
kan me voorstellen dat The Fountain te volgen is tijdens een trip. Heel erg sfeer georienteerde film.

Koyanisqatsi indeed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar Koyanisqatsi is ook te gek nuchter hoor. Die film heeft een heel diepe indruk op me gemaakt toen ik hem voor het eerst zag, en mijn vader begint er ook nog steeds vaak over. Wel wat onrustig voor een hoger gedoseerde trip.

Veel films óver trips (zoals Fear & Loathing In Las Vegas, of Blueberry) vind ik zelf niet zo interessant tijdens een trip. Ik doe überhaupt liever mijn ogen dicht, maar als je iets wilt kijken, denk dan aan een natuurfilm met zachte ambientmuziek op de achtergrond (te koop bij veel new age winkels).

Ik heb wel eens Faces Of Death gekeken onder invloed van LSD. Maakt je heel erg filosofisch, maar wel met zwaar morbide ondertonen...

Ook veel muziek van psychedelische muzikanten vind ik niet geschikt voor tijdens het trippen. Tool bijvoorbeeld, best leuk, en ongetwijfeld psychedelisch, maar ik houd het tijdens het trippen liever luchtig. Ook The Doors, The Beatles, Hawkwind of Pink Floyd luister ik liever stoned dan trippend.

Shpongle, Entheogenic, Desert Dwellers, Ott, Gandalf, daarmee kan het niet echt mis gaan. Iemand die ik ken zweert bij Sigur Ros.

"Since we're on this subject, I might say something about technique, because I always forget this, it seems so obvious to me, but it's a revelation to some people. The way you do these things is you do them on an empty stomach in silent darkness, obviously. I mean, you're looking for hallucinations, right? This is a hallucination hunt, it's a vision quest, so people ask the most bizarre questions, for example: "Will I be able to drive?" Now, there's the male dominator ego for you. In no sense of the word will you be able to drive, that's what's going to happen, you're not going to be able to drive, so just, you know, put that in your pipe and smoke it early on and give up the notion of driving. No, you should be in silent darkness, and some people resist the silent part and they say "But, you know, I always listen to the Mothers Of Invention (Frank Zappa)..." well, give it a rest, friend, you know, they're wonderful on the natch, so let the pythagory and inner music issue from your soul in silent darkness. You will be amazed, I mean if it bores you flip on the Top of the Pops, but give it a half an hour before you resort to that."~ Terrence McKenna (http://www.totse.com/en/drugs/rare_and_exotic_drugs/mckena.html)

Ik vind korte filmpjes zoals clips altijd wel goed werken. Beetje afwisseling enzo. Eentje die ik je echt kan aanraden is een clip van Cassius, ''t heet "Sound of violence". In ieder geval zie je allemaal landschappen in elkaar over gaan enzo en als je die opzet tijdens een trip moet je de tv zo dichtbij mogelijk zetten en dan trekt het je helemaal mee, :wink:. Daarnaast zijn er ook van maffe reclame's die ik best gaaf vind zoals er is er eentje dat ze allemaal verfballonnetjes tegen gebouwen aan gooien in allerlei kleuren en een andere waarbij je gigantische stuiterballen door een stad ziet stuiteren. Daarnaast vind ik Bert Visser ook een groot succes als ik aan het trippen ben. Er is 1 show van hem (weet ik even de naam niet van nu) waarbij alles heel subtiel in elkaar overloopt en daarnaast is ie erg grappig vind ik, :).

Animal Planet doet em ook altijd, vooral docu's over de jungle zijn lijp :D

en ja Koyanisqatsi is echt een aanrader..

Verder Ambient muziek, Lounge achtige dingen zijn ook zeer relax.

Ik zou zeggen probeer ook maar wat uit, je weet bijna nooit wat voor invloed het zal hebben op je trip.

Daarnaast zijn er ook van maffe reclame's die ik best gaaf vind zoals er is er eentje dat ze allemaal verfballonnetjes tegen gebouwen aan gooien in allerlei kleuren en een andere waarbij je gigantische stuiterballen door een stad ziet stuiteren

Ja die zijn ook zo vet, ik vind het kijken van candy for the eye relames ook zeer de moeite waard.

Stupide a dit:
Koyaanisqatsi is dè film!

Maar waar kan Koyanisqatsi kopen? Want na wat gezoek op internet heb ik eigenlijk geen een winkel kunnen vinden die deze flim verkoopt. :x

Een concertregistratie kijken tijdens een trip kan ook helemaal geweldig zijn. Ik heb eens een gewéldige trip gehad bij Bohemian Summer 2000 van Utada Hikaru. Veel vrolijke muziek, veel kleurtjes (lichtshow, kleding van de dansers), veel grappig Japans gebrabbel tussen de liedjes door :D

Het leuke is dat het met shrooms op net was of ik er zelf bij was. En die kleurtjes van de lichtshow bleven niet echt in m'n tv zitten, maar gingen ook op m'n muren en plafond zitten :mrgreen:

Retour