Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

extraheren van mescaline

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion irridium77
  • Date de début Date de début

irridium77

Matrice Périnatale
Inscrit
10/7/07
Hallo

Ik heb een vraag:
Ik heb hier thuis een mooi aantal peyote cactussen staan.
en Ik kwam plots met een idee'tje

Beetje de gelijkenis van zout in water
Oorspronkelijke inspiratie:
doe zout in water, laat het oplossen, laat het water verdampen
resultaat, water weg, zoutkristallen op de bodem vd pan.

Vragen:
- Hoe komt het dat het zout niet meeverdampt?
- heeft dit te maken met een van de eigenschappen van zout?

- heeft mescaline diezelfde eigenschap?
- zou het mogelijk zijn om "100 percent" mescaline te "extracteren"?

groeten uit belgie

zo, wat een nieuwsgierigheid..
ik zal het proberen duidelijk te maken:
keukenzout NaCl opgelost in water bestaat inweze uit Na+ en Cl- ionen. Deze ionen zweven als het ware los in het water, en gaan geen verbinding met het water aan dus verdampen deze niet mee met het water.
NaCl kan best verdampen maar kijk eens even naar deze eigenschappen van NaCl: (envergelijk die eens met bv. water)
smeltpunt: 801 °C
kookpunt: 1465 °C
Hoop dat t iets duidelijker is.

De extractie van mescaline is niet zo gemakkelijk als zout in water oplossen en het water laten verdampen. Wanneer je een kopje koffie indampt hou je tenslotte ook geen caffeine kristallen over, toch?

Voor je cactussjes in de blender gooit, lees je goed in over alles dat er bij een extractie komt kijken. Voor je eigen veiligheid en die van je cactusjes. De rest van je vragen zullen dat ook snel beantwoord zijn :yawinkle:

irridium77 a dit:
- zou het mogelijk zijn om "100 percent" mescaline te "extracteren

Nee, je kunt wel via een zuur-base extractie alle alkaloiden er uit halen (mescaline en verwanten).

Algemeen:
Mescaline en verwanten hebben 2 vormen: geprotoneerd (hydrofiel) en gedeprotoneerd (hydrofoob).
Het komt erop neer dat je het plantenmateriaal in een wateroplossing met lage pH (zuur) kookt zodat mescaline deprotoneert en oplost in het water. Water filteren. Dan voeg je een hydrofobe fase toe (een laag organisch solvent) en verhoog je de ph zodat de gedeprotoneerde mescaline verhuist naar de organische laag. Waterige fase weggooien en solvent uitdampen, dan heb je vrijbase mescaline... vers water, een zuur en weer uitdampen => kristallen

er zijn veel recepten te vinden op internet hiervoor :wink:

Meduzz a dit:
irridium77 a dit:
- zou het mogelijk zijn om "100 percent" mescaline te "extracteren

Nee, je kunt wel via een zuur-base extractie alle alkaloiden er uit halen (mescaline en verwanten).

Algemeen:
Mescaline en verwanten hebben 2 vormen: geprotoneerd (hydrofiel) en gedeprotoneerd (hydrofoob).
Het komt erop neer dat je het plantenmateriaal in een wateroplossing met lage pH (zuur) kookt zodat mescaline deprotoneert en oplost in het water. Water filteren. Dan voeg je een hydrofobe fase toe (een laag organisch solvent) en verhoog je de ph zodat de gedeprotoneerde mescaline verhuist naar de organische laag. Waterige fase weggooien en solvent uitdampen, dan heb je vrijbase mescaline... vers water, een zuur en weer uitdampen => kristallen

er zijn veel recepten te vinden op internet hiervoor :wink:

Bedankt voor de toelichting. Ik heb wel eens een dmt extractie gedaan, en dat lijkt hier verdacht veel op. Ik dacht dat mescaline een stuk ingewikkelder was maar dat lijkt dus best wel mee te vallen.
Het leuke is namelijk ik heb hier nog 12 peyotes van een jaartje of 8 staan en meerdere kilo's aan san pedro 8).

Ik ga maar eens receptjes zoeken

Peace!

Zonde man! Mescaline is namelijk slechts 1 v/d vele alkaloiden die de trip maken.

San Pedro bevat net als Peyote Mescaline, maar is totaal anders vanwege de variatie in alkaloiden en de aanwezige hoeveelheden.

Als je mescaline kristallen kan kopen, zou ik het zonder twijfel doen. Kost wel wat duiten maar toch. Makkelijk om een monster dosering te nemen.

Maar pure peyote cactussen zijn al uniek en je moet heel wat Peyote hebben om echt te sterven en drie dagen te trippen.

Brugmansia a dit:
Zonde man! Mescaline is namelijk slechts 1 v/d vele alkaloiden die de trip maken.

Wel ja met een extractie heb je die ook mee. Zolang ze een N atoom met ongebonden electronenpaar bevatten komen ze mee in de extractie (zwakke base).

thx voor je goeie reply meduss

maar ik heb nog wat verdere vragen:

- wateroplossing met lage pH (zuur) , welk zuur best gebruiken? liefst eentje dat nie schadelijk is voor mij :D anders met een bepaalde Ph waarde ben ik ook al content: ik denk nie zuurder te gaan dan 5 of 4. evt citroenzuur in water?

- Water filteren: na hoelang koken?

- waar haal ik een laag organish solvent, en wat is het?

- Als Ph verhogend middel, kan ik een base gebruiken? of gewoon aanlengen met water?

- verhoog je de ph zodat de gedeprotoneerde mescaline verhuist naar de organische laag. Waterige fase weggooien en solvent uitdampen, dan heb je vrijbase mescaline... dus alle alkaloiden gaan daarin gevangen worden?
kan ik die uitschappen/filteren? en procede herhalen?

grtzz en bedankt

irridium77 a dit:
- wateroplossing met lage pH (zuur) , welk zuur best gebruiken? liefst eentje dat nie schadelijk is voor mij :D anders met een bepaalde Ph waarde ben ik ook al content: ik denk nie zuurder te gaan dan 5 of 4. evt citroenzuur in water?
Citoenzuur levert mescalinecitraat op, azijn levert mescalineacetaat op, HCl mescalinechloraat, zwavelzuur mescaline sulfaat.

De pKb van mescaline ligt tussen 3 en 4. Op de pKb waarde is de helft van je mescaline in de waterige fase geprotoneerd. Hoe lager hoe meer winst.

waar haal ik een laag organish solvent, en wat is het?
Organisch solvent is waar apolaire stoffen in oplossen. Xyleen = verfverdunner naphta = zippo vulling

Als Ph verhogend middel, kan ik een base gebruiken? of gewoon aanlengen met water?
Je moet een base gebruiken. NaOH

dus alle alkaloiden gaan daarin gevangen worden?
kan ik die uitschappen/filteren? en procede herhalen?
Niet alle. Je winst is nooit 100% omdat er altijd fracties zijn die niet of wel geprotoneerd worden terwijl het omgekeerd moet. Daarom het belang van ver onder of boven je zuurdissociatieconstante te blijven.

Procedure herhalen is niet nodig, alles die je in je handen hebt is er al door gepasseerd (zie de extractie als een soort zeef, maar niet op grootte). Je kunt enkel maar weer fracties verliezen. Wel kun je herkristalliseren om wat zuiverder kristallen te hebben.

Ik stel voor dat je een goed recept zoekt, van elke stof de veiligheidsvoorschriften leest en je hoofd gebruikt. :wink:

Heel erg bedankt Meduzz voor de toelichting. Het is me nou een stuk duidelijker. Mocht ik nog vragen hebben dan stel ik ze hier wel. 8)

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het ontvettings proces werkt. Als je het plant materiaal hebt uitgekookt in een zure oplossing, dan zijn de alkaloiden geprotoneerd en dus in zout vorm als ik me niet vergis. De zout vorm is oplosbaar in polair oplosmiddel (water) maar niet in apolair oplosmiddel (organisch).
Nou moet je Xyleen(waarom xyleen?) toevoegen en de boel goed mengen. Dan splitst het geheel zich in 3 lagen, boven de apolaire fase, in het midden de vettige fase en onderop de zure waterige fase (waar de alkaloiden in zitten).
Hoe werkt dit proces nou eigenlijk? Waarom splitsten de vetten zich van de polaire fase? Het is niet alsof de vetten oplossen in de apolaire fase, want er ontstaan 3 fases.

Meduzz: goed stuk. Een kleine miereneuker opmerking: HCl maakt het chloride vanuit de freebase, niet het chloraat.

Entheonaut: het lijken 3 fasen, maar eigenlijk zijn het er maar twee. De tussenlaag is niet meer dan een vervelende emulsie. Emulsies horen helaas bij het leven als je met plantenmateriaal werkt. Als je niet te heftig schudt en roert valt de emulsie wel mee, en met overschenken ipv roeren/schudden voorkom je ook een boel emulsievorming. De pH voldoende basis maken (net als bij de mimosa extractie trouwens) maakt dat de viscositeit lager is.

Maar een cactus extractie blijft een snotterige bende.

Voor xyleen of tolueen zul je moeten lobby-en. Het zit al sinds enige tijd niet meer in verfverdunners. Soms bevat het wel een *deel* xyleen, maar de rest is aangevuld met ongedefineerde oplosmiddelen. Daar zit meestal ook butyl-alcohol bij = no good. Het is geen voeding product, dus de producent hoeft niet alles op te noemen wat er in het product zit.

Beschouw het oplossmiddel ook als "grondstof" net als je cactus poeder/smurry. Naphta is niet geschikt als directe vervanger voor xyleen. De oplosbaarheid van vetten en freebases is in Xyleen veel hoger dan in naphta. Xyleen is een aromatisch oplosmiddel, en dat maakt een enorm verschil.

Succes.

P.

Dat verklaart een hoop Phalaris. Heel erg bedankt! :mrgreen:
Ik ben een aantal voorschriften aan het vergelijken met elkaar want helaas zijn ze niet allemaal even goed. Ze vermelden niet bij ieder voorschrift de hoeveelheden en/of concentraties van de chemicalien of de benodigde pH waardes. Ik zal nog wel een tijdje onderzoek doen voordat ik aan de extractie begin (goeie voorbereiding is essentieel natuurlijk).
Als 1 van jullie nog een goeie tek weet dan zou ik het erg op prijs stellen als je hem in m'n mailbox dumpt. ;)

Retour