Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

essentiële ''fout'' christendom?

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion forest
  • Date de début Date de début

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30/12/05
ik ben van mening dat het christendom in oorsprong en kern niets dan de waarheid is, net als wat vele profeten/heiligen door de history heen hebben gepropagandeerd.

toch vind ik (met vele anderen denkk) dat de manier waarop de christenen het na zijn dood hebben ge-interpeteerd en in de praktrijk brengen totaal anders is.
(niet alle)

vandaag was ik de keukenvloer aan het schuren (ik ga hem verfen), en teruggaand naar wat volgens het christendom het begin was, kwam ik bij adam en eva, en de appel.

in den beginne, schiep god de mens naar zijn evenbeeld, zonder besef van goed of kwaad, geen dualiteit. toen aten zij van de appel, ontstond er dualiteit in de mens en ging alles fout. conclusie; we moeten de dualiteit verliezen.

toch?
in de bijbel staan wat veel mensen denken veel tegenstrijdigheden. het is de mens zijn aard om zich te richten op/ aangetrokken te voelen tot, hetgeen waarmee de mens zichzelf identificeerd. de mens leeft in dualiteit. dus waar richtte in de geschiednis de mens zich op in de bijbel? op overal waar het ging over goed en kwaad. daar lijkt het christendom van tegenwoordig op gebaseerd, op goed en kwaad, dualiteit.

de boeddhisten vonden ook dat de dualiteit het enige in de weg tot emerging in god in de weg stond, en d8en: zodra je denkt, maak je onderscheid.
dus proberen ze de geest stil te maken, om dualiteit uit te bannen, door meditatie. in de bijbel staat ook; be still and know that i am god.

hoe denken jullie erover?

Ik geloof helaas niet in het Christendom, omdat ik niet geloof dat een verheven wezen als een god zich niks aantrekt van wat de mens al dan niet doet of laat.

Toch ben ik met je eens dat dualiteit zorgt voor problemen, maar is de dualiteit juist niet iets wat diep van binnen zit. Als alles 1 was, dan zouden er toch geen verchillen bestaan? Het is ook de dualiteit die jou naar de psychidelica heeft gebracht. Hoeveel mensen zijn nieuwschierig maar doen geen psychidelica omdat de maatschapij zegt dat het niet mag? Jij hebt vast ook in het begin nagedacht over het wel of niet dan van drugs. Ik denk dat de dualiteit zorgt voor gedachtes en onze gedachtegang is onze leukste gave.

als je goed oplet doet god zich niet voor als een verheven wezen, de mens heeft iemand nodig om te aanbidden, dus dat maken ze ervan, naar mijn mening.

dualiteit en ego gaan samen.
zonder ego, geen problemen, zonder dualiteit, geen problemen. puur eenheid toch?

Er is jaren terug eens een proefschrift geschreven gebasserd op historische feite. In dit proefschrift stelde een nederlander dat het christendom door de romeinen als strategie werd "bedacht"en ingezet om een van de strijdlustigste volken in die tijd op de knieen te krijgen middels een erg "passief" geloof. Er vlgde een gesprek tijdens die uitzending van..??? en zelfs de daar anwezige theologen waren erg onder de indruk.

dat is wel een mooie theorie, maar welk strijdlustig volk zouden de romeinen dan proberen op de kniëen te krijgen door christen van ze te maken (dat bedoelde je toch?) ?

Voor dat het christenen waren was het een volk dat ze niet op de knieen konden krijgen... jep

jawel, maar welk volk? of bedoel je de romeinen zelf?

In de Da Vince code lees je ook zoiets. Over een romeinse keizer die heeft zitten rommelen met de bijbelteksten, om de Christenen en de vele "bijgeloven" op één lijn te krijgen werd het evangelie zodanig aangepast dat er voor elk wat wils was. Zo is de Maria verering voor de Isis verering in de plaats gekomen. Ook vertoont Jezus veel overeenkomsten met een figuur die 1000 jaar eerder al leefde. Erg handig om hem dan Jezus te noemen, dan kan niemand verifiëren of hij echt heeft bestaan. Net zoiets als het beweren dat meneer Jansen uit Amsterdam een paar eeuwen geleden geleefd heeft en de zoon van God was. Met de middelen van toen kon niemand dat natuurlijk checken.

Maakt mij verder allemaal niet uit of welke heilige dan ook ooit bestaan heeft. De boodschap die je uit die teksten kunt halen heeft de tand des tijds behoorlijk goed doorstaan.

Sommigen denken zelfs aan een paddestoel als de bijbel het heeft over de "verboden vrucht van kennis van goed en kwaad".

Dit zei de slang tegen Eva:

Genesis 3 a dit:
4 ‘Jullie zullen helemaal niet sterven,’ zei de slang. 5 ‘Integendeel, God weet dat jullie de ogen zullen opengaan zodra je daarvan eet, dat jullie dan als goden (3:5) als goden – Ook mogelijk is de vertaling: ‘als God’.zullen zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.’

Toen werd God kwaad en stuurde Adam en Eva weg uit het paradijs, zoals je weet.

Interessant is ook dit stukje dat er na komt:
Genesis 3 a dit:
22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven.

Let op het woordje "ons". De mens is aan "ons" gelijk geworden. Wie is ons? Is die slang niet ook God?

[/quote]

Mijn mening is dat Jezus nooit heeft bestaan en dat het christendom, net zoals de andere wereldreligies muv de Islam misschien, zijn ontstaan uit een psychedelische traditie. Hiervoor zijn veel aanwijzingen te vinden.

Het zogenaamd unieke verhaal van Jezus, is minstens 15 keer eerder verteld in de 4000 jaar voorafgaand aan het jaar 0. Kenmerken zoals de wijzen in het oosten, de poolster en zelfs de wonderbaarlijke wederopstanding van Lazarus. Een paarduizend jaar voor dat gebeurde, wekte iemand wiens geschiedenis vrijwel exact dezelfde als van Jezus is, El Azarus op uit de dood. Alle details die worden toegeschreven aan het unieke verhaal van Jezus, zijn gestolen van andere religies.

Eea wordt overigens bevestigd door theologen die er, uiteraard, een mooie draai aan weten te geven.

Van de meest onbelangrijke boerenlullen in die tijd, zijn administatieve handelingen te vinden. Van Jezus is er niets te vinden behalve dan datgene wat we in de bijbel lezen.

De bijbel is al lang niet meer wat het is, op een gegeven moment hebben een paar 'wijze' mannen, besloten wat er in de bijbel hoor en wat niet. Dit had als gevolg dat de, naar mijn mening, meest interssante stukken over bijvoorbeeld gnosis er niet meer in staan. Ook zijn hele evangelien 'verdwenen'. Zoals bijvoorbeeld het Judas evangelie wat recent stof deed opwaaien.

De bijbel is een controlewerktuig en het hele christendom is dat ook. Simpelweg nagaan van de geschiedenis van het christendom, toont dat heel duidelijk aan. Verdiep je maar eens in Augustinus en hoe hij het voor elkaar heeft gekregen dat het christen dom een religie bleef waar de regie in handen van kerkvaders bleef.

Of hoe de bijbel is ontstaan.

Veel info met bronvermelding kun je op onderstaande site vinden. De videopresentatie daar is lang maar indrukwekkend.

http://www.pharmacratic-inquisition.com/

Het heeft mij twintig jaar gekost om onder het psychische juk van mijn christelijke wortels uit te komen en het heeft lang geduurd voordat ik uberhaupt kon twijfelen aan het christendom zonder schuldgevoel te krijgen. Maar wanneer je ogen eenmaal zijn geopend, is er geen weg terug.

Sorry ;)

PS dit is mijn mening maar ;)

PS In de jaren 50 vorige eeuw was er een zeer gerespecteerd theoloog en kenner van antieke talen, John Allegro genaamd. Hij heeft het team geleid wat de dode zeerollen heeft vertaald. Vervolgens heeft 'men' hem gevraagd een nieuwe vertaling van de bijbel te maken. Dit heeft hem pakweg twintig jaar gekost. Zijn conclusie: Jezus heeft nooit bestaan maar was een dekmantel voor een sekte die zich bezighield met psychedelische paddestoelen. Kort na het verschijnen van zijn boek, werd het uit de handel genomen. Kennelijk heeft 'een organisatie' er belang bij gehad om een groot geldbedrag neer te leggen om deze informatie uit handen van het volk te houden. Allegro is volkomen belachelijk gemaakt, voorheen was het zo'n beetje de meest gerespecteerd insider. Ik heb het boek van Allegro via vrienden van http://www.pharmacratic-inquisition.com/ in handen gekregen en hoewel het erg moeilijk lezen is voor een leek, is het superinteressant.

Wanneer iemand interesse heeft in het boek, stuur me een pm met je email en ik stuur het naar je op.

PS:

hoe denken jullie erover?

Ik denk dat het scheppingsverhaal de overgang beschrijft van een primatensoort naar een zelfreflecterend wezen. Kennelijk is een bepaalde boom daar verantwoordelijk voor geweest. Ik voel heel sterk voor de theorie van Terence Mckenna dat een psilocybine paddestoelensoort, verantwoordelijk is geweest voor het ontstaan van ons menselijk bewustzijn.

Ik geloof dat ik de joden bedoelde. Dezen geloofden in het eerste testament waren er echter niet onder te krijgen. Toen hebben de romeinen samen met de politieke situatie/ tijdgeest een bepaald"persoon"op dat moment naar voren "gezet", de bal is gaan rollen en achter de schermen worden plannen gesmeed en via een dubbel spion door gevoerd.
Ik geloof dat dat en beetje de thorie was. < tis al een tijdje geleden duzzz kan er wat naast zitten.
Ik ben net food of de gods aan het lezen. en vind dat een veel aanemelijker verhaal als de vertellingen over het christedom en dan met name de overlevereing daarvan.Kijk nu hoe bv. amerika de normen en waarden naar zijn hand zet en hoe er gemanipuleerd word om een doel te heiligen!!! Was dat vroeger anders.... dacht het niet. Het christendom is een geloof dat uitgaat van stabiliteit... geen verandering... het volk moet zich als dikke voorspelbare stroop gedragen nieuwe ideen worden verworpen en verkettert. het onvoorspelbare uitgebannen. Niets mogen we volgens het christendom leren. Geen trial and error,,, niet mogen leren van onze fouten.. er word van te voren gezegd wat de mens wel en niet mag doen!!! Wat gebeurd er als je iets niet mag doen.... dan doe je het stiekem... veroordeling door de omgeving,,,,,, schulgevoel etc... en hoppa.... EEn BOEL negativisme!!! EN HELE GENERATIES DIE 'DE TOORN VAN GOD", met zich mee zeulen...
Nietzsche heeft hier over trouwens ook een hele "uitgesproken" mening over
... in de antichrist

Ik geloof dat ik de joden bedoelde. Dezen geloofden in het eerste testament waren er echter niet onder te krijgen. Toen hebben de romeinen samen met de politieke situatie/ tijdgeest een bepaald"persoon"op dat moment naar voren "gezet", de bal is gaan rollen en achter de schermen worden plannen gesmeed en via een dubbel spion door gevoerd.
Ik geloof dat dat en beetje de thorie was. < tis al een tijdje geleden duzzz kan er wat naast zitten.
Ik ben net food of de gods aan het lezen. en vind dat een veel aanemelijker verhaal als de vertellingen over het christedom en dan met name de overlevereing daarvan.Kijk nu hoe bv. amerika de normen en waarden naar zijn hand zet en hoe er gemanipuleerd word om een doel te heiligen!!! Was dat vroeger anders.... dacht het niet. Het christendom is een geloof dat uitgaat van stabiliteit... geen verandering... het volk moet zich als dikke voorspelbare stroop gedragen nieuwe ideen worden verworpen en verkettert. het onvoorspelbare uitgebannen. Niets mogen we volgens het christendom leren. Geen trial and error,,, niet mogen leren van onze fouten.. er word van te voren gezegd wat de mens wel en niet mag doen!!! Wat gebeurd er als je iets niet mag doen.... dan doe je het stiekem... veroordeling door de omgeving,,,,,, schulgevoel etc... en hoppa.... EEn BOEL negativisme!!! EN HELE GENERATIES DIE 'DE TOORN VAN GOD", met zich mee zeulen...
Nietzsche heeft hier over trouwens ook een hele "uitgesproken" mening over
... in de antichrist

Retour