Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateurs de drogues et des explorateurs de l'esprit

Een heel verhaal

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion Kingetjuh
  • Date de début Date de début

Kingetjuh

Glandeuse Pinéale
Inscrit
1/1/07
Hee mensen,

Ik wil een klein deel van m'n leven hier met jullie delen omdat ik denk dat ik hier op de goeie plek ben.

Afgelopen weekend heb ik met 4 mensen een trip gemaakt. We zouden eigenlijk met 6 mensen gaan maar door omstandigheden vielen er 2 af. Bij deze 2 zat m'n beste vriend, die ik toch al wel ruim 5 jaar ken, ik ben zelf 22.

Bij de 4 die wel meegingen zat een vriend (ik noem hem hier even als B) en collega, mijn vriendin (M, ik heb hier al 7 jaar een relatie mee) en een andere vriend (R) die ik niet zo goed ken als B, en ik.

R deed voor de eerste keer paddo's waarbij ik hem al weken over paddo's vertel en wat er allemaal kan gebeuren.
Voor mij is een trip iets heel bijzonders (voor wie niet :P) en ik wil er dus ook voor 200% van genieten! Gelukkig weet iedereen dit omdat ik het figuurlijk van de daken afschreeuw zo enthousiast ben ik erover!
Ik had dus een hele voorbereiding vooraf gedaan, het huis schoongemaakt, kaarsjes aan, mooie muziek (waar we allemaal van genieten gelukkig)! Er hing echt een goeie sfeer!

Enfin, toen de trip nog maar een uurtje onderweg was begon ik me te storen aan R omdat hij zich een beetje als een clown gedroeg.. ik vond hem irritante vragen stellen en heel erg zeurderig over de kleinste dingetjes..
Omdat M dat ook wel zag en hem een beetje tot rust probeerde te krijgen belandde ze een beetje in R z'n wereld en kon hij haar erg snel aan het lachen te krijgen.
Ik vind dit helemaal niet storend want ik vind het juist mooi om haar te zien lachen :)

Ik ben een kwartiertje later met M naar boven gegaan en we raakten aan de praat over R, dat ik me aan hem irriteerde. Even later lagen we op bed en bedacht ik me wat ik eigenlijk mis aan M, want ik vraag me de laatste tijd af of ik voor de rest van m'n leven met haar door wil.
M ging naar beneden en ik bleef boven. Ik bedacht me dat, stel dat het uit gaat, hoe zal haar leven verlopen. Ik kon me zomaar voorstellen dat ze wel eens zou kunnen vallen voor iemand als R omdat ze vaak snel voor een makkelijke oplossing kiest. En daarmee zou ze ook snel kunnen vallen voor iemand die haar snel vrolijk maakt.

Ik besloot het er over te hebben met S, m'n beste vriend die er dus niet bij was. Ik heb er echt heel goed over nagedacht om hem op te bellen want ik weet heel goed dat zo'n gesprek vaag kan overkomen voor S. Ik besefte me dat ik eigenlijk super helder was dus belde ik hem op.
Ik begon te praten, wat me echt heel goed afging want ik wil niet dat ik vaag overkom. Ik vertelde hem over dat R me irriteerde en dat ik net over M nadacht. Ik vond het super om het er alleen al met hem over te hebben en we raakten even aan de praat.
M kwam boven en ik zou hem zo terug bellen. Ik ben daarna naar buiten gegaan om hem weer te bellen waar ik niet gestoord zou worden. Het ging weer over M en ik raakte steeds dieper in het feit wat ik nu moet doen met haar en mijn leven. Wil ik met haar verder, want we hebben echt een goeie relatie, of wil ik kijken of ik echt de ware heb gevonden.

Ik werd er emotioneel van omdat ik twee dingen wil. M niet kwijtraken en weten of zij de ware is! Maar tegelijk kan niet.. en ik wil wel weten of zij de ware is. Ik kon me m'n hele leven schetsen zonder haar maar ook met haar. Zonder haar, waar en hoe zij dan zou leven... ik kon het me voorstellen met iemand zoals R en tegelijk kon ik het niet over m'n hart verkrijgen om haar droom te doen vallen.
Ik heb het er namelijk al een aantal keer over gehad, dat ik niet weet of zij de ware is, en omgekeerd is dat voor haar voor meer dan 100% zo.

Ik vroeg S om hij langs wilde komen om het er over te hebben. Hij was bij zijn vriendin maar kwam toch langs :)
Ik belde hem nadat hij in de auto zat weer om de tijd te doden en al snel praatte weer over van alles en nog wat! Heerlijk vind ik dat met hem!

Ondertussen was ik toch al wel drie kwartier buiten en is M me gaan zoeken. Toen ik M zag werd ik gelijk weer emotioneel en hing ik op met S. Ik heb daarna precies uitgelegd aan M wat ik voelde waarbij we echt een heel goed gesprek hadden over mijn en haar gevoelen en over onze relatie.
Blij toe zijn we terug gelopen naar huis en kwam S binnen. Ik blij om hem te zien natuurlijk en ik zei, "gelukkig weet je al precies hoe het zit".
Waarop hij me aankeek en zei "nou, ik weet eigenlijk helemaal niet hoe het zit..?" en "het klonkt allemaal vaag".
Toen brak echt m'n klomp en vroeg hem wat hij had begrepen van ons gesprek dan. Hij zei dat ik wel een paar zinnen had vertelt en dat hij begreep dat het wel serieus was. Voor de rest was het een beetje "gebrabbel" zoals hij het omschreef.

Ik dacht na en bedacht me direct, "ik heb toch heel helder gepraat?!". Ik begon terug te denken aan wat ik allemaal had gezegd en kon me dan ook nog super voor de geest halen! Ik vertelde hem wat ik allemaal had gezegd en daarop was het antwoord telkens "ja, idd, dat heb je ook nog gezegd".

Om een beeld te vormen van S. Ik voel me echt lekker bij hem in de buurt maar hij is een chaoot, een verkoper en kan soms de waarheid met leugens mixen als hij daarmee een/z'n fout kan weerleggen.

Ik bedacht me daarop dat hij waarschijnlijk niet goed naar me geluisterd had omdat hij wist dat we met z'n allen aan het trippen waren. Vreemd genoeg wilde hij dus niet toegeven dat hij niet goed had geluisterd en dat ik aan het brabbelen was.

Ik ben daarna met een vet vaag gevoel gaan pitten want ik heb voor het eerst van m'n leven aan mezelf getwijfeld.. Dat doe ik normaal nooit.
Maar zou het mogelijk zijn dat ik idd gebrabbeld heb en dat ik het alleen in m'n hoofd op een rijtje had of lijkt het aannemelijker dat hij niet goed geluisterd heeft. Het mooie is namelijk dat toen hij er was, ik prima met hem kon praten. En eerder die avond ook al twee keer met m'n vriendin zoals vertelt.

Phoe, het is een heel verhaal en ik hoop dat ik het duidelijk heb verteld. Ik zou graag wat reacties horen.

Kijk in jezelf.

Jouw wereld is een reflectie van jezelf.
Heb je zelf lief, heb de wereld lief en de wereld heeft jouw lief.

All the answers are within you.

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt supermooi vind dat je op dit forum met relatieve vreemden zo'n diepe inkijk in je ziel wilt geven! :heart:
Verder lijkt het mij dat het een goed idee is om een gesprek hierover te hebben met S om jouw ideeën te vergelijken met die van hem. Hierna kan je denk ik alleen puur in jezelf vinden hoe sterk jouw link met M is. Ik denk dat je zeker de goede beslissing zult maken en dat het gebeurd zoals jah rastafari (mijn ideale god als ie zou bestaan) het bedoeld heeft!

Bedankt voor je reactie.

Ik vind het moeilijk om met S hierover een gesprek te hebben want hij zal toch nooit toegeven dat hij wellicht niet goed heeft geluisterd.

Ik heb het hier nog met iemand anders over gehad die ook ervaring heeft met het praten met mensen die onder invloed zijn. Hij kan zich wel voorstellen dat S niet goed geluisterd heeft omdat hij kan denken "oh, ik praat met iemand die onder invloed is" dus er zal wel weinig zinnigs uitkomen...
Daar kan ik opzich wel inkomen maar dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je toch aangeeft van "misschien heb ik niet geluisterd".

Het voelt vreemd want dat is eigenlijk het enige wat ik wil horen en dan kan het van me afvallen.. alleen hij begint het gesprek niet en ik denk ook niet dat hij het zal toegeven.
En als je denkt, "hij was toch je beste vriend?", ja ik twijfel er dan ook wel aan.

Verder denk ik dat het met M wel goed gaat uitpakken. En daarbij weet ik nog niet wat "goed" is. Dat we bij elkaar blijven of niet bedoel ik daarmee.

een trip laat je vaak naar je hart luisteren ik raad je dus aan om die te volgen en dan komt het wel goed :)
dat is alles wat ik je kan zeggen
succes ermee

Ik zit ook in een soortgelijke situatie als jij Kingetje.
Ik luister nu naar m'n hart, meer dan voorheen... en het gaat nu ook beter dan voorheen.
Ik kan je alleen maar vertellen wat de meeste je hier al aanraden.
Luister naar je hart, dan bestaat er geen foute keuze.
Bewandel het pad van de meeste vreugde en wat jou de minste weerstand bied.

Succes met alles :)

Ik volg de reacties van Entheonaut, prostoner en silv. In een trip is volgens mij het intellect (gedeeltelijk) uitgeschakeld en kan je veel zuiverder je emoties voelen. Normaal zouden die emoties alleen op de achtergrond je beter/slechter laten voelen, tijdens een trip zie je die emoties duidelijker en vaak ook een manier waarop je je emoties positief kan beinvloeden.
Ik zeg dus: volg je hart.
Iets wat misschien ook kan werken om makkelijker te praten met M en/of S over je gevoelens is samen MDMA doen, maar niet voor iedereen voelt het goed om zulke problemen met 'drugs' op te lossen.
Succes iig!

Retour